Uit praktische overwegingen heb ik een tweedehands laptopje gekocht dat ik maar af en toe moet gebruiken.
Volgens de verkoper ging de laptop nog zeker 4 uur mee op de batterij!
Helaas blijkt de batterij nog maar de helft capaciteit te bezitten.
Op zich is dat geen probleem voor mij omdat een uurtje batterij nog voldoende is voor mij.
Echter had ik gisteren plotseling een drop van 50% naar 6%.
Nu vermoed ik dus dat de batterij zijn beste tijd heeft gehad.
Ik ga wel nog eens proberen om kalibraties uit te voeren om te zien of dat iets wil helpen.
De vraag die ik mij echter stel is, hoe onveilig zijn batterijen tegenwoordig als ze al een tijdje meegaan.
Is het beter dat ik ze verwijder? Of kan ik de laptop veilig blijven gebruiken met deze batterij?
Een nieuwe is mij te duur voor hetgeen ik de laptop nodig heb dus dat is niet echt een optie.
Volgens de verkoper ging de laptop nog zeker 4 uur mee op de batterij!
Helaas blijkt de batterij nog maar de helft capaciteit te bezitten.
Op zich is dat geen probleem voor mij omdat een uurtje batterij nog voldoende is voor mij.
Echter had ik gisteren plotseling een drop van 50% naar 6%.
Nu vermoed ik dus dat de batterij zijn beste tijd heeft gehad.
Ik ga wel nog eens proberen om kalibraties uit te voeren om te zien of dat iets wil helpen.
De vraag die ik mij echter stel is, hoe onveilig zijn batterijen tegenwoordig als ze al een tijdje meegaan.
Is het beter dat ik ze verwijder? Of kan ik de laptop veilig blijven gebruiken met deze batterij?
Een nieuwe is mij te duur voor hetgeen ik de laptop nodig heb dus dat is niet echt een optie.