Database error in Oracle verbinde met ODBC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:20
Beste tweakers,

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. Google kon mij namelijk niet hierbij helpen.

Het gaat om het volgende. Op ons werk gebruiken we ODBC om verbinding te maken met databases.
Sinds kort hebben we problemen met het verbinden met databases.

Specified driver could not be loaded due to system error 5: Access denied (Oracle in OraHomeClient10g C:\Oracle\Ora10g\BIN\SQORA32.DLL)
State: IM003.Native:160.Origin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5ruWcwqwFRqFuSz_6SVMTE-RJc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sRA4hcFWXp3OZgCFB3E3I6Bs.png?f=user_large

Wanneer ik naar die path ga, heb ik ook niet veel mogelijkheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b16mAijo34Ymau7a2a2Rq7mi_5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XUwqvdZcKN79Uvy55FKyJYcQ.png?f=fotoalbum_large

En dan onder security heb ik ook niet veel mogelijkheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tVubapYzkf00OmrDVAgjKj6SkY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FFSnCsiY5w7adyls8dBwUX3w.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iATuOQfva1uNclfsYkF-FR2uYKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QlJVQIZPcmFBnpTWfvQ6QmME.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via theduke1989 op 11-12-2023 09:40)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou proberen om in je laatste screenshot op Change Owner te klikken en dat aan je zepf toe te kennen; daarna kan je je Security bijwerken en Oracle starten.

Maar ja, als je geen local admin of domain admin bent op deze machine, dan ben ik bang dat iemand jou toch moet helpen. Ook kan het zijn dat er policies aktief zijn en de NTFS-permissies over anderhalf uur weer afgenomen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Open deur maar wat zei de IT-afdeling?

Mogelijk dat je initiele error in de client idd afhankelijk is van jouw NTFS-permissies maar op geen enkele manier kunnen wij dat oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
MAX3400 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:29:
Open deur maar wat zei de IT-afdeling?

Mogelijk dat je initiele error in de client idd afhankelijk is van jouw NTFS-permissies maar op geen enkele manier kunnen wij dat oplossen ;)
Waar kan ik dat aanpassen, want ik heb geen enkele mogelijkheid.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Je zou proberen om in je laatste screenshot op Change Owner te klikken en dat aan je zepf toe te kennen; daarna kan je je Security bijwerken en Oracle starten.

Maar ja, als je geen local admin of domain admin bent op deze machine, dan ben ik bang dat iemand jou toch moet helpen. Ook kan het zijn dat er policies aktief zijn en de NTFS-permissies over anderhalf uur weer afgenomen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
MAX3400 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:34:

Helaas denk ik dat het te maken heeft met dat eerste, we zijn geen administrator meer.
Vele van de IT hebben een aanpassing/ ik zal kijken of ik met de chef kan spreken dat dit aangepast wordt.
Hij moet wel, aangezien we dagelijks hier mee werken.