850 -> 1000 MhZ of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb een Athlon 850 en ik zou die tot 1 GhZ willen oc'en.
Op 1GhZ is hij echter niet stabiel (start niet op), ik heb het voltage verhoogt tot 1.8V en dan lukte het net niet.

Zou ik op 1.85V proberen of heeft dit geen zin ?

Momenteel (850MhZ) zit ik met m'n superorb aan 55°C stressed,(ik draai een }:O). Heeft het zin om dergelijk risico te nemen of wacht ik liever tot ik een 1.4G kan kopen :p ? Graag enige tips...

Verwijderd

Ja hoor ik zou hem gewoon naar 1,85V zetten. Zoveel graden scheelt dat ook weer niet. Gewoon proberen. Daar ben je toch tweaker voor ;)
En 55'C stressed is helemaal niet zoveel. Is netjes trouwens als hij dat stressed loopt. Hij kan tot 90'C en maar dan is het ook over. Ooit mijn Duron800 op 2,25V gehad met gewone (naja een FOP38) luchtkoeling. Het is het proberen waard.
En als je toch sneller wilt dan ligt het voor de hand om een 1400 te nemen ;)
Succes, laat even weten of het is gelukt.

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Je bent toch wel eerst alleen d.m.v. een multiplier verhoging naar de 1GHz gegaan, of niet?

De enige echte :-)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Nee, ik heb de raad gekregen van een meer ervaren persoon me koeler er niet af te halen om de CPU te unlocken, hij denkt (en ik ben eigelijk akkoord) dat ik te onhandig ben om dit te doen zonder de core in frennen te knallen :(
Ik heb gewoon de FSB verhoogt...

Verwijderd

Aha...dat had je er wel bij mogen vertellen. Waarschijnlijk kan je geheugen het ook niet aan.
En inkleuren is een stuk handiger en maak je een beter kans om naar de 1000 te gaan...
Suc6

Verwijderd

Dan kan het zijn dat de fsb te hoog is voor het geheugen.... Je kan echt beter met de multiplier aan de gang gaan en dan de fsb...

suc6!! Grtzzzz, Peter

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15
dump die superorb. zijn pruts coolers.
kijk eens naar een globalwin wbk38 f zoiets.
voltage kan wel naar 1.85v

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 22:23 schreef XTerm89D het volgende:
Nee, ik heb de raad gekregen van een meer ervaren persoon me koeler er niet af te halen om de CPU te unlocken, hij denkt (en ik ben eigelijk akkoord) dat ik te onhandig ben om dit te doen zonder de core in frennen te knallen :(
Ik heb gewoon de FSB verhoogt...
Ja duh...dan is het al een stuk logischer dat ie het niet trekt. Dan heeft het ook geen zin dat je je core voltage verhoogt want je mobo kan het dan gewoon niet meer aan.

edit:

Kben weer es te laat
Pagina: 1