Beste Mede-tweakklussers,
In het kort een situatie beschrijving:
2 weken geleden de sleutel gekregen van onze jaren 90 woning, super happy mee.
Na controle van de watermeter bleek dat we 3 liter water per dag kwijt waren, teveel dus!
Na controle bleken beide wc's toe aan een revisiebeurt, lekte lichtjes water in de pot, ook de elektrische boiler in de keuken had wat kalk sporen op de overloop combinatie.
Maar alsnog lekkage ergens balen! Daarna het volgende gedaan:
maar wat bleek nu! De wasmachinekraan was nat van binnen en na controle op de grond zag ik daar een goede natte plek. Ik kon de kraan nog een kwartslag sluiten en voila! de lekkage is voorbij.
Echter zit ik nu met het volgende:
Na 2 dagen niet in het huis te zijn geweest verliezen we alsnog tussen de 50ml - 80ml water. een goede vriend zegt dat dit verwaarloosbaar is, echter zit ik nu te twijfelen om alsnog een lek test uit te laten voeren,want straks lekt een leiding in de muur ergens en zit ik straks met meer problemen.
Wat denken jullie? is dit minimale waterverlies normaal?
In huis de volgende apparaten die aangesloten staan op het watercircuit.
In het kort een situatie beschrijving:
2 weken geleden de sleutel gekregen van onze jaren 90 woning, super happy mee.
Na controle van de watermeter bleek dat we 3 liter water per dag kwijt waren, teveel dus!
Na controle bleken beide wc's toe aan een revisiebeurt, lekte lichtjes water in de pot, ook de elektrische boiler in de keuken had wat kalk sporen op de overloop combinatie.
Maar alsnog lekkage ergens balen! Daarna het volgende gedaan:
- Beide kraantjes dicht toilet beneden en boven
- Elektrische boiler uitgezet en dichtgezet
- Kraan dicht naar leiding tuin.
Echter zit ik nu met het volgende:
Na 2 dagen niet in het huis te zijn geweest verliezen we alsnog tussen de 50ml - 80ml water. een goede vriend zegt dat dit verwaarloosbaar is, echter zit ik nu te twijfelen om alsnog een lek test uit te laten voeren,want straks lekt een leiding in de muur ergens en zit ik straks met meer problemen.
Wat denken jullie? is dit minimale waterverlies normaal?
In huis de volgende apparaten die aangesloten staan op het watercircuit.
- CV ketel uit 2016
- Elektrische boiler (staat uit en wordt vervangen door een quooker)
- Remon waterontharder (nieuw aangesloten vorige week)
- Twee wc's (staan beide dicht)
- Douche etc.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest