Schade aan stoep na boren warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-12 22:50

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
We hebben een bron laten boren in de tuin voor een warmtepomp en daarbij is de stoep beschadigd.

Het botert niet zo met het installatiebureau, en zij hebben de opdracht gegeven voor de boring. Ik heb zelf geen direct contact met het boorbedrijf.

Wat kan ik het best doen? Gewoon een melding maken bij de gemeente dat m'n stoep stuk is? Gaan zij dan de kosten bij ons verhalen? Of is dit in een of ander gedeeld potje gewoon gedekt?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Beste antwoord (via decramy op 10-12-2023 22:21)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:16

Barrycade

Through the...

Gewoon melden bij de gemeente, je gegevens van je aansprakelijkheidsverzekering doorgeven en je aansprakelijkheidsverzekering de gegevens van je aannemer.

Alle reacties

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:17
Heb je een melding gedaan bij de gemeente van de aanleg van de bron en/of vergunning aangevraagd?

Zo niet zou ik dat eerst regelen voor je een melding van schade bij de gemeente gaat melden.

• decramy

decramy

Topicstarter
DVX73 schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:44:
Heb je een melding gedaan bij de gemeente van de aanleg van de bron en/of vergunning aangevraagd?

Zo niet zou ik dat eerst regelen voor je een melding van schade bij de gemeente gaat melden.
Ja dat is gebeurd. We hebben zelfs inspectie gehad van de omgevingsdienst tijdens het boren en die zei dat het er goed uit zag..

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:02

ViezeVis

Sample Text

Heb je foto's hoe ernstig de beschadiging is?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• decramy

decramy

Topicstarter
ViezeVis schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:47:
Heb je foto's hoe ernstig de beschadiging is?
Meerdere tegels gebroken, ook een bandje gebroken. En verzakking. Stoep is nog wel bruikbaar hoor, ligt niet schots en scheef. Maar wel gewoon kapot.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:25
Paar tegels bij de bouwmarkt halen en even die stukke vervangen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46
Of even de lokale weggeefgroep op Facebook in de gaten houden, of marktplaats. Stoeptegels worden vaak aangeboden.

Catch a smile out there!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:15
Zou de installateur melden dat indien niet geregeld binnen twee weken dat je dit meld bij de gemeente...

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:50
De gemeente gaat verhaal halen bij de opdrachtgever, indien ze dit al de moeite vinden om te verhalen. Niet bij de boorder, waarschijnlijk hebben ze daarvoor geen bewijs.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:05
Spiff schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:43:
Zou de installateur melden dat indien niet geregeld binnen twee weken dat je dit meld bij de gemeente...
Dit.
Anders inderdaad melden bij de gemeente en die geven of de installateur de mogelijkheid het te repareren, of maken het zelf en verhalen de kosten daar.
Als jij het niet meldt aan de gemeente en niet (laat) maken, en de gemeente komt erachter en gaat het maken, komen ze juist bij jou uit om de boel te verhalen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De gemeente gaat dit gewoon op jou verhalen, been there done that.

• decramy

decramy

Topicstarter
Wolly schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:55:
De gemeente gaat dit gewoon op jou verhalen, been there done that.
Okee, thanks. Wat kost zoiets? Ze zijn er met 24-ton in gereden, dus 2 baantjes van de rupsbanden over de gehele breedte. 20 tegels en twee bandjes ongeveer

Acties:
  • Beste antwoord

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:16

Barrycade

Through the...

Gewoon melden bij de gemeente, je gegevens van je aansprakelijkheidsverzekering doorgeven en je aansprakelijkheidsverzekering de gegevens van je aannemer.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
decramy schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:30:
[...]

Okee, thanks. Wat kost zoiets? Ze zijn er met 24-ton in gereden, dus 2 baantjes van de rupsbanden over de gehele breedte. 20 tegels en twee bandjes ongeveer
Bij mij was het een puincontainer waarbij na het verwijderen bleek dat er een stuk of 5 tegels waren gebroken en een mooi sleepspoor van de container over een meter of 5.

Aannemer gaf niet thuis voor de schade en om de zaak niet op de spits te drijven heb ik het toen maar betaald, volgens mij was het iets van 2-300 euro.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:37
Waarom bel je het boorbedrijf niet gewoon ff op :?
Je weet toch wie er is geweest :? Ik snap al die moeilijke wegen niet zo.

Gewoon bellen en zeggen dat je blij bent met het afgeleverde werk (als dat zo is natuurlijk) maar dat er helaas met transport wat is gesneuveld bij de stoep. Dit is echt niet de eerste keer dat dit gebeurd en zeker niet de laatste keer.

• decramy

decramy

Topicstarter
Omdat ik denk dat het herstel door boorbedrijf niet netjes genoeg is. Maar inderdaad; dat is een aanname.

Pagina: 1