PC build, maximaal 2200 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperJoo10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-04 11:00
Hoi allemaal,

Ik heb besloten om concreet te worden over mijn droom om een eigen game PC te gaan kopen en bouwen. Ik heb wat onderzoek verricht en ben op de volgende antwoorden uitgekomen.

• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met de PC graag goed kunnen gamen. De settings hoeven niet allemaal op het maximale niveau te staan, maar ik zou graag met een voldoende aantal fps kunnen gamen.

• Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb een maximum van 2200 euro voor mijzelf gesteld. Mocht het 2300 worden is dat niet het grootste probleem, maar ik denk dat ik een goed eindje kan komen met een plafond van 2200.

• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Het enige wat ik nu in bezit heb en wil blijven gebruiken zijn een Samsung LU28R550UQRXEN monitor en een Muis van Steelseries.

• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik nog vrij weinig apparatuur in bezit heb denk ik veel nodig te hebben voor het bouwen van een mooie en sterke PC. Hieronder staat een tabel met specifiek materiaal dat ik nodig denk te gaan hebben.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Boxed€ 334,99€ 334,99
1MoederbordenASRock X670E PG Lightning€ 269,90€ 269,90
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC€ 587,-€ 587,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 74,90€ 74,90
1MonitorsSamsung LU28R550UQR Grijs, Zwart€ 220,10€ 220,10
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 31,85€ 31,85
1ToetsenbordenHyperX Alloy Core RGB (Qwerty US)€ 35,-€ 35,-
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 114,95€ 114,95
1VoedingenMSI MAG A750GL PCIE5 Zwart€ 95,-€ 95,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 153,99€ 153,99
Totaal€ 1.917,68

• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope, geen merkvoorkeuren, als het maar goed en vlotjes werkt.

• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik heb niet persé echte eisen. De PC hoeft natuurlijk niet te luid te zijn, maar energieverbruik maakt me niet heel veel uit. Ik zou graag op minimaal 60 fps kunnen gamen op een mooie kwaliteit, maar ik denk dat dat met deze build wel moet gaan lukken.

• Ga je overklokken?
Dat ben ik in ieder geval niet van plan!

• Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag te weten komen of ik met deze build helemaal ready-to-go ben. Daarnaast heb ik nog wel drie specifieke vragen:

Het moederbord dat ik nu heb uitgekozen is (volgens mij) ook met wifi, dit is echter niet nodig omdat ik een ethernetkabel tot mijn beschikking heb. Is er een moederbord met dezelfde (of vergelijkbare) specs waar geen wifi in zit? Zo ja, maakt dit een prijsverschil?

Daarnaast ben ik al goed bang gemaakt voor het proces na de build zelf: het installeren van de PC. Zo zie ik dat een windows OS al gauw de 150 euro aantikt. Daarentegen heb ik gezien dat ik met een stick van minimaal 8 GB een OS kan downloaden van mijn laptop. Klopt dit, of haal ik nu dingen door elkaar? Anders gezegd: moet ik een windows OS aanschaffen of is dit niet nodig?

In hoeverre is het nodig om gereedschap aan te schaffen? Wat wordt er meegeleverd met de producten? Is zo'n antistatisch armbandje bijvoorbeeld een must?

Ik hoop duidelijk genoeg te zijn in deze topic en ik zie graag hulp tegemoet. Alvast bedankt hiervoor!

Groet, Jasper

[ Voor 1% gewijzigd door JasperJoo10 op 10-12-2023 17:40 . Reden: beter moederbord gevonden ]

Beste antwoord (via JasperJoo10 op 11-12-2023 20:49)

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 20:03
Ik ging er even vanuit dat je de monitor al hebt en heb die daarom uit de lijst gehaald. Met jouw budget kun je dan voor een 7900 XT gaan. Dat is net wat comfortabeler op 4k en dan kun je ook wat langer vooruit met je GPU.

Qua SSD's kun je ook voor een 1TB OS-schijf en een 2-4TB opslagschijf gaan. Dan zou ik een wat snellere (met cache) voor het OS nemen (Kingston KC3000, Samsung 990 Pro oid) en bijvoorbeeld een Lexar NM790 (is momenteel echt dé value for money keuze). Met alleen een grote NM790 kom je ook al een heel eind, en veel verschil zul je niet merken.

Je hoeft bij aanvang Windows nog niet gekocht te hebben. Je kunt vanaf de microsoft website een installatie USB-stick downloaden, op een stick zetten en windows installeren. Dan heb je in eerste instantie zo'n "Activate Windows" melding/watermerk in je scherm staan. Later kun je dan een key invoeren of via de windows store activeren. Dat hoeft niet van tevoren. Heb zelf in oktober een nieuwe pc gekocht en het staat nog steeds op mijn to-do lijstje ;-)

Heb je een specifieke reden waarom je voor een X670 moederbord gaat? Is niet per se nodig voor jouw use-case. Ik heb zelf wel een genomen omdat er dan pci-e 5.0 en een m.2 slot van de 5e generatie op zit, zodat ik later eventueel kan upgraden als die nieuwe ssd's niet zo gruwelijk duur meer zijn.

Check voor wat Wi-Fi betreft even het verschil in prijs. Als het een tientje meer is zou ik het wel nemen, heb je altijd een optie om op terug te vallen als je konijn/kat/muis de kabel doorknaagt (of iets anders).

Als je stilte belangrijk vindt zou je ook nog een voeding met semi-passieve fan kunnen nemen, is iets duurder maar die stopt met draaien bij lage loads. Deze is goed: uitvoering: Seasonic Focus GX-750 ATX 3.0 Zwart.

Check de build guide van Linus Tech Tips. Daar behandelen ze alles wat je moet weten om een pc te bouwen. Ik heb zelf zonder een statisch bandje gebouwd, maar dan wel zo nu en dan ontladen. Als je zeker wil zijn kun je er een nemen.

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 364,-€ 364,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 202,-€ 202,-
1VideokaartenSapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT€ 844,76€ 844,76
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 57,89€ 57,89
1VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm€ 23,99€ 23,99
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N€ 127,05€ 127,05
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 4TB€ 207,89€ 207,89
Totaal€ 1.997,48

[ Voor 27% gewijzigd door k4kl44s op 11-12-2023 12:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
@JasperJoo10
Prima specs, zou alleen je CPU vervangen voor deze: uitvoering: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
Voor gaming is de x3d versie echt in het voordeel.

Dit moederbord is iets goedkoper en heeft dezelfde eigenschappen: uitvoering: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI

Qua installeren, je kan op de site van microsoft alle versies van windows downloaden en die met een tool op een usb-stick installeren. Mocht je nog een licentie op een andere PC hebben kan je die gebruiken.
Er zijn andere manieren om voordelig aan een windows-key te komen, maar dat is een grijs gebied en mag hier op GOT niet besproken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperJoo10
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Heb mijzelf nog wat meer ingelezen in het windows-verhaal en toch maar besloten om het over de 'nette en legale' boeg te gooien. Ik heb nu het volgende staan:

1MoederbordenASRock X670E PG Lightning€ 269,90€ 269,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 31,85€ 31,85
1ToetsenbordenTrust GXT 863 Mazz, Qwerty US€ 39,99€ 39,99
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 114,95€ 114,95
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 153,99€ 153,99
Totaal€ 1.951,68

Helemaal ready to order zo? Mijn handen beginnen immers te jeuken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:39
Niet geheel toevallig kan ik mijn commentaar op jouw huidige build overnemen vanuit een andere, gelijkaardige post:

Twee opmerkingen bij jouw opstelling

1. De keuze voor 7800XT wordt vaak gemaakt, maar is wel vreemd, gezien deze nauwelijks beter presteert dan de 6800xt (van de vorige generatie dus). Lees ook hier: review: Gpu-middensegment eindelijk vernieuwd - AMD Radeon RX 7700 XT en 7800 XT. Wel is de 7800xt energie efficiënter.

2. Ga voor een kleine meerprijs voor de uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB. Die heb ik zelf ook, draait als een zonnetje. Heatsink niet noodzakelijk, dat heb je op je moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door Mortov Molotov op 11-12-2023 12:29 . Reden: Duiding 7800xt vs 6800xt ]

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32
Waarom een 4K60 monitor?

Als je op 4K gaat gamen zou ik een 7900XT nemen, CPU is minder belangrijk op die resolutie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• k4kl44s
Ik ging er even vanuit dat je de monitor al hebt en heb die daarom uit de lijst gehaald. Met jouw budget kun je dan voor een 7900 XT gaan. Dat is net wat comfortabeler op 4k en dan kun je ook wat langer vooruit met je GPU.

Qua SSD's kun je ook voor een 1TB OS-schijf en een 2-4TB opslagschijf gaan. Dan zou ik een wat snellere (met cache) voor het OS nemen (Kingston KC3000, Samsung 990 Pro oid) en bijvoorbeeld een Lexar NM790 (is momenteel echt dé value for money keuze). Met alleen een grote NM790 kom je ook al een heel eind, en veel verschil zul je niet merken.

Je hoeft bij aanvang Windows nog niet gekocht te hebben. Je kunt vanaf de microsoft website een installatie USB-stick downloaden, op een stick zetten en windows installeren. Dan heb je in eerste instantie zo'n "Activate Windows" melding/watermerk in je scherm staan. Later kun je dan een key invoeren of via de windows store activeren. Dat hoeft niet van tevoren. Heb zelf in oktober een nieuwe pc gekocht en het staat nog steeds op mijn to-do lijstje ;-)

Heb je een specifieke reden waarom je voor een X670 moederbord gaat? Is niet per se nodig voor jouw use-case. Ik heb zelf wel een genomen omdat er dan pci-e 5.0 en een m.2 slot van de 5e generatie op zit, zodat ik later eventueel kan upgraden als die nieuwe ssd's niet zo gruwelijk duur meer zijn.

Check voor wat Wi-Fi betreft even het verschil in prijs. Als het een tientje meer is zou ik het wel nemen, heb je altijd een optie om op terug te vallen als je konijn/kat/muis de kabel doorknaagt (of iets anders).

Als je stilte belangrijk vindt zou je ook nog een voeding met semi-passieve fan kunnen nemen, is iets duurder maar die stopt met draaien bij lage loads. Deze is goed: uitvoering: Seasonic Focus GX-750 ATX 3.0 Zwart.

Check de build guide van Linus Tech Tips. Daar behandelen ze alles wat je moet weten om een pc te bouwen. Ik heb zelf zonder een statisch bandje gebouwd, maar dan wel zo nu en dan ontladen. Als je zeker wil zijn kun je er een nemen.

1VideokaartenSapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT€ 844,76€ 844,76
1VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm€ 23,99€ 23,99
Totaal€ 1.997,48

[ Voor 27% gewijzigd door k4kl44s op 11-12-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperJoo10
@Mortov Molotov
Als ik jou goed begrijp is het dus verstandiger om te investeren in een duurdere maar betere rt7800xt en ssd? De kosten lopen dan wel wat hoger op, enig idee waar ik de prijs enigzins kan drukken? Ik vind het zefl wel erg fijn om een tweede monitor te hebben namelijk, vandaar dat deze ook in het lijstje erbij staat.

@Anton.net
Ik heb deze monitor al staan maar ik werk graag met een tweede monitor ernaast. Ik had niet echt het doel om op 4k te gamen, maar als jullie het allemaal aanraden om toch te investeren in rt7800xt kan ik dan wellicht toch op 4k gamen? Het lijkt me immers wel erg vet om zo'n monster als PC te hebben en als dat voor rond de 2k kan heb ik dat er wel voor over.

@k4kl44s
Bedankt voor je lijstje! Ik had een tweede monitor erbij gezet omdat ik graag een tweede monitor heb, daarnaast, als jullie zeggen dat dat echt niet nodig is, is het ook niet het grootste probleem om er maar eentje te hebben. Het windows verhaal (hoe vaag ik het ook vond een aantal dagen geleden) is me nu wel enigzins duidelijk geworden. Zo'n watermerk is irritant maar dat kan ik altijd nog fixen inderdaad. Het moederbord dat ik had staan werd mij aangeraden omdat het iets meer high-end was dan wat ik eerst had staan (inderdaad de ASUS TUF). WIfi is niet nodig, maar ik zie dat het bord mét wifi maar een tientje duurder is, dat is gelukkig niet zo'n investering. Het geluid is echt geen probleem, ik heb een mooie noise-cancelling headset tot mijn beschikking. Zo'n statisch bandje is maar een eurootje of 5 dus zal ik er waarschijnlijk wel bij bestellen.
Even een roundup, als ik jouw lijst + tweede monitor en toetsenbord aanschaf ben ik helemaal ready to go?

Wel nog een vraagje over het geluid, wellicht een hele domme, maar de PC zal wel op mijn kamer terecht komen, de PC kan 's nachts toch wel helemaal uit waardoor hij geen geluid maakt/energie verbruikt?

Bedankt voor jullie reacties, de hulp wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortov Molotov
@JasperJoo10

1. het advies voor een nvme van 4 TiB is vanuit het standpunt dat je een nieuwe PC gaat samenstellen met een nvme van slechts 2 TiB. Bovendien heb je de features, specifiek verbonden aan bv. Samsung 980 Pro, Samsung 990 Pro en WD 850x, niet nodig als je louter gaat gamen en af en toe eens mailtjes leest of een stukje tekst typt in Word. Dan heb je genoeg aan de verder zeer goede, maar DRAM less, nvme, zelfs voor primary OS, mits een deel van je RAM wordt gebruikt als vervanging. En de uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB is daar een goed voorbeeld van.

2. Mijn advies van de GPU ging puur over de discussie tussen de 6800 XT en de 7800 XT.
Om een meer oordeelkundig advies te kunnen geven over welke GPU je zou moeten aanschaffen voor de komende 2-3 jaar, zou ik graag willen weten op welke resolutie je wil gamen en aan welke (max) FPS. Het aantal monitors dat je wil aansluiten speelt geen rol, als het gaat over office werk. Ik zie niet meteen in op welke wijze men zou willen gamen op twee monitors tegelijk.

3. Even een opmerking ivm. die Windows 10/11 licentie
Je kan van je huidige pc de licentie SOMS overzetten naar je nieuwe PC, mits dit geen OEM licentie betreft. Je kan dit hetzij via een microsoft account, hetzij via deze methode, waarvan ik kan bevestigen dat deze werkt (in Windows 10, maar ik geloof nooit dat dat in 11 een probleem zal zijn).

[ Voor 0% gewijzigd door Mortov Molotov op 11-12-2023 17:46 . Reden: Nog enkele typo's verbeterd ]

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k4kl44s
@JasperJoo10 Ah sorry dat had ik niet begrepen. Eén of twee monitoren is echt je persoonlijke voorkeur. Ik doe ook veel kantoorwerk thuis, dus dan is een tweede monitor handig. Voor gamen ligt het er een beetje aan wat voor games je speelt. Bij Counter Strike heeft het niet veel toegevoegde waarde, maar als je ANNO speelt is het handig om de wiki/resource calculator/build templates op je tweede scherm te hebben staan. Nodig is het zeker niet, maar in sommige gevallen kan het handig zijn. Nogmaals: dit is echt een gevalletje 'persoonlijke voorkeur'.
Waar je qua monitor nog wel over na kunt denken is de refreshrate. Je hebt nu een 4k monitor met een refreshrate van 60Hz (hierboven ook genoemd). Als je veel FPS speelt geeft een monitor met hogere refreshrate (144 - 240 Hz) je een snelheidsvoordeel. In de Monitor BBG staan een aantal aanraders.
Hogere refreshrate vraagt wel weer meer van je videokaart, dus je fps gaat wel omlaag. Dat moet wel in balans blijven. Hiervoor moet je de GPU en CPU reviews checken en kijken wat ze scoren bij de games die je graag speelt.

Ook wat Mortov hierboven zegt: als je daar tips over wil moet je even zeggen welke games je speelt, op welke resolutie, met welke refreshrate. In het algemeen: met een 7900XT kan je langer toe dan met een 7800XT, maar op 1080p resolutie is een 7900xt overkill.

Met mijn lijstje plus monitor en toetsenbord ben je voor de komende 3-5 jaar wel klaar denk ik. Mocht het dan te duur worden kun je de SSD vervangen voor een 2TB exemplaar. Ik heb zelf in eerste instantie een 1TB KC3000 gedaan en dan prik ik er over een tijdje 4TB bij als ik meer ruimte nodig heb.

Ik sluit me in principe aan bij @Mortov Molotov voor wat betreft de SSD. Als het in je budget past zou ik gewoon een 4TB NM790 nemen, is perfect voor jouw gebruiksscenario.

Je kunt je pc altijd uitzetten of slaapstand, dan zijn ze helemaal stil, daar hoef je je geen zorgen over te maken. In de praktijk hoor ik mijn pc (qua specs zo goed als hetzelfde als het lijstje) bijna nooit als hij aan staat. Alleen als ik een video exporteer uit Adobe Premiere gaan de blazers wat harder, maar nooit storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperJoo10
@Mortov Molotov en @k4kl44s
Ik zie dat op megekko de rx 7900 xt (uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT) niet beschikbaar is. Ik wilde toch eigenlijk wel vanavond gaan bestellen, gezien ik dit weekend mooi de tijd heb om te gaan bouwen. De Lexar NM790 zal ik inderdaad wel inbouwen ipv de samsung ssd gezien jullie daar zo positief over zijn!
Ik ben daarnaast ook eigenlijk niet van plan om op 4k te gamen. Het klinkt allemaal erg leuk en dat zal het vast en zeker ook zijn, maar ik denk dat het (voor nu) beter voor mij is om een goedkopere videokaart te nemen. Ik denk daarom dat ik gewoon bij de videokaart blijf die ik zelf al had staan in mijn lijstje. Ik vind het moeilijk om te zeggen welke games ik van plan ben om te gaan spelen: ik wil eigenlijk gewoon eens gaan uitvinden wat de PC aankan en wat niet. Ik heb bijvoorbeeld veel CIV6 en Cities Skylines gespeeld, alleen ging dit ook degelijk op mijn laptop en weet ik dat ik voor die games geen PC van 2000 euro hoef aan te schaffen. Ik wil daarom gewoon eens gaan ontdekken wat de PC allemaal aan zal kunnen. Ik denk dat ik al meer dan tevreden zal zijn met een rx 7800 xt, dus ik denk het daar lekker bij te laten.
Even nog een laatste keer over die windows licentie: ik heb gevonden welke licentie ik op mijn laptop heb staan, maar is het dan mogelijk om die licentie te gebruiken zonder dat mijn laptop ermee stopt? Of kan die licentie maar werken op 1 device? Ik heb mijn laptop immers wel nodig voor mijn studie.
Dan, als laatste, is de build van @k4kl44s met een 7800xt goed en zal ik die gebruiken, of mijn eigen build met een ander moederbord en ssd (gezien er in mijn build bijvoorbeeld geen exrta ventilatoren zitten en een andere processorkoeling)?

Nogmaals, bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperJoo10
@Mortov Molotov @k4kl44s
De knoop is doorgehakt! Ik ga het volgende lijstje vanavond aanschaffen:

1VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart, 120mm€ 7,90€ 7,90
1ToetsenbordenTrust GXT 863 Mazz, Qwerty US€ 39,99€ 39,99
Totaal€ 1.983,72

Ik haal twee ventilatoren ipv 1, ik heb gelezen dat 4 de sweetspot is en er worden twee ventilatoren meegeleverd met de behuizing. Ik moet zeggen dat ik erg spannend vind hoe dit gaat uitpakken, maar ik heb goede hoop dat het goed gaat komen en ik zal dit weekend laten weten of het allemaal gelukt is! Zo niet, zien jullie snel genoeg een vraag voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-05 12:28

Thomg

Aww yiss

TUF, PG en Hellhound koeler zijn iets tot aardig beter.
https://www.techpowerup.c...x-7800-xt-phantom/37.html

Ik zou die 4 even naast elkaar leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortov Molotov
@JasperJoo10 goede keuze!

Het truukje dat je met de windows licentie van jouw laptop wil uithalen zal helaas niet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperJoo10
@Thomg
Ik ben toch (na een uur te twijfelen of ik dit avontuur uberhaupt wel aan wilde gaan) voor de steel legend gegaan. In de laatste BBG raadde Tweakers de videokaart zelf ook aan, daar heb ik mijn vertrouwen maar op gevestigd. Ik moet nu de komende week de moed gaan verzamelen om de PC nog in elkaar te gaan zetten, ik sluit dus maar even mijn ogen voor eventuele alternatieve componenten die ik had kunnen kopen ;)

@Mortov Molotov
Thanks! Qua licencies heb ik wellicht een gratis methode gevonden (als ik iemand heel lief aankijk tenminste), ik zal hier laten weten of dat lukken gaat. Voor nu bedankt!

@k4kl44s
BTW er toch voor gekozen om 1 monitor aan te schaffen, mocht ik nog informatie tijdens het gamen nodig hebben van een dergelijke wiki heb ik altijd mijn laptop nog die ik ernaast kan zetten. Scheelt toch weer 200 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door JasperJoo10 op 11-12-2023 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-05 12:28

Thomg

Aww yiss

De Steel Legend werd vooral in de BBG aangeraden omdat het destijds de goedkoopste 7800XT was met een premium koeler.
Niet dat er een groot verschil tussen de koelers zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:41
k4kl44s schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:45:
Hogere refreshrate vraagt wel weer meer van je videokaart, dus je fps gaat wel omlaag. Dat moet wel in balans blijven. Hiervoor moet je de GPU en CPU reviews checken en kijken wat ze scoren bij de games die je graag speelt.
Say what now? Door een hogere refreshrate gaat je FPS omlaag? die moet je me even uitleggen geloof ik :+

@TS: Gelukkig schaalt een 4K monitor prima naar 1080p voor te gamen. Die grafische kaart is inderdaad niet heel erg geschikt voor 4K, op oudere spellen wellicht wel, maar nieuwe inderdaad niet. Maar goed dat is ook echt niet nodig want op 28inch ga je het verschil waarschijnlijk amper zien, dat is wel klein voor 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De koeler van AsRock is prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLDbx0L7Rj9IUp7Zrg8drnjBXV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pdfHOPlMSWOw9WF9oN1eJGxc.png?f=user_large

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k4kl44s
@Arjant2 Les voor mij: Never believe anything on the internet en altijd zelf opzoeken. Thanks!

@JasperJoo10 Ziet er goed uit zo! Succes met bouwen en veel gameplezier!

[ Voor 29% gewijzigd door k4kl44s op 12-12-2023 09:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JasperJoo10
Goedenavond allemaal!

Ik typ dit vanaf mijn nieuwe PC! Het kostte me bloed, zweet en tranen, maar het werkt! Daarnaast wil ik nog wel even iets zeggen tegen iedereen die net zoals ik voor het eerst een PC gaat bouwen. Ik wil jullie mede-onwetenden namelijk iet zeggen: het bouwen van een PC is hartstikke leuk en vooral heel leerzaam, het zal alleen niet volgens plan verlopen. Ik heb flink wat onvoorziene problemen gehad: ik kreeg de brackets van mijn CPU er niet af, het inpluggen van de CPU kabel ging immens moeilijk en de aan/uit knop van mijn behuizing doet het (nogsteeds) niet. Daarom wil ik jullie op t hart drukken: ga er vanuit dat het niet zonder slag of stoot gaat, je zult hier enkele dagen mee bezig zijn. Daarnaast raad ik het echt enorm aan om iemand in de buurt te hebben die verstand heeft van het bouwen van een PC en je hiermee kan helpen: zelf heb ik hulp gekregen van iemand uit mijn buurt en zonder die hulp was het 100% zeker niet gelukt. Zoek echt iemand die er verstand van heeft, dat kost je zo ongelooflijk veel onnodige stress. Nu is voor mij gelukkig het moment aangebroken om ook echt mijn games te installeren! Iedereen die me hier geholpen heeft, ontzettend bedankt, ik heb in de afgelopen twee weken iets compleet nieuws geleerd en heb er nu (enigzins) verstand van. Dank daarvoor!
Pagina: 1