Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een game en werk pc voor mijn vriendin. Gaat met name om shooters (CoD, Fortnite) en bijvoorbeeld spellen als Assassin's Creed en Harry Potter.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij 1500 euro (excl speakers en headset). Voor echt veel toegevoegde prestaties kan het budget iets opgeruimd worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: Iiyama GB3461WQSU (3440x1440 op 144 Hz) en wat randapparatuur.(
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval voldoende GPU kracht om de komende jaren te kunnen spelen op 3440x1440, liefst rond of >100 FPS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met name prijs/kwaliteit, dus dan waarschijnlijk AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Met name prijs/prestatie verhouding. Als het kan stil in idle en goede airflow in load.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het kiezen van de juiste onderdelen en toetsen of het opgestelde lijst een beetje deugt, en of dit lijstje nog verbeterd kan worden.
Nog enkele specifieke vragen:
1. Heeft het veel toegevoegde waarde om op mijn resolutie de AMD Ryzen 7 7800X3D te kiezen boven de AMD Ryzen 5 7600?
2. Zijn er nog alternatieven in behuizing (stiller/betere airflow/goedkoper)? Ik hecht geen waarde aan RGB (maar mag wel, dan zet ik het uit) of looks (zal onder ons bureau staan). Bijvoorbeeld deze: uitvoering: Montech Air 903 Base Zwart
3. Is deze voeding voldoende qua wattage? En ook degelijk en passend?
4. Passende onderdelen in de genoemde kast (of eventueel in een alternatieve kast die wordt gesuggereerd)?
5. Alternatieven voor moederbord (beter/goedkoper/betere prijs-kwaliteit verhouding)? Wel graag met WiFi.
6. Niet helemaal de juiste plaats denk ik: eventuele adviezen t.a.v. gaming headset?
Alvast hartelijk dank!!
--
Zelf opgesteld lijstje:
Het is een game en werk pc voor mijn vriendin. Gaat met name om shooters (CoD, Fortnite) en bijvoorbeeld spellen als Assassin's Creed en Harry Potter.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij 1500 euro (excl speakers en headset). Voor echt veel toegevoegde prestaties kan het budget iets opgeruimd worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: Iiyama GB3461WQSU (3440x1440 op 144 Hz) en wat randapparatuur.(
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval voldoende GPU kracht om de komende jaren te kunnen spelen op 3440x1440, liefst rond of >100 FPS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met name prijs/kwaliteit, dus dan waarschijnlijk AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Met name prijs/prestatie verhouding. Als het kan stil in idle en goede airflow in load.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het kiezen van de juiste onderdelen en toetsen of het opgestelde lijst een beetje deugt, en of dit lijstje nog verbeterd kan worden.
Nog enkele specifieke vragen:
1. Heeft het veel toegevoegde waarde om op mijn resolutie de AMD Ryzen 7 7800X3D te kiezen boven de AMD Ryzen 5 7600?
2. Zijn er nog alternatieven in behuizing (stiller/betere airflow/goedkoper)? Ik hecht geen waarde aan RGB (maar mag wel, dan zet ik het uit) of looks (zal onder ons bureau staan). Bijvoorbeeld deze: uitvoering: Montech Air 903 Base Zwart
3. Is deze voeding voldoende qua wattage? En ook degelijk en passend?
4. Passende onderdelen in de genoemde kast (of eventueel in een alternatieve kast die wordt gesuggereerd)?
5. Alternatieven voor moederbord (beter/goedkoper/betere prijs-kwaliteit verhouding)? Wel graag met WiFi.
6. Niet helemaal de juiste plaats denk ik: eventuele adviezen t.a.v. gaming headset?
Alvast hartelijk dank!!
--
Zelf opgesteld lijstje:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 202,- | € 202,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 213,- | € 213,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 587,- | € 587,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 216 Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | PC speakersets | Edifier R1280DB Bruin | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 116,56 | € 116,56 |
1 | Gaming headsets | Steelseries Arctis Nova 1 Zwart | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 95,- | € 95,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 2TB | € 102,90 | € 102,90 |
Totaal | € 1.593,20 |