Auto gekocht vermelde functie in advertentie niet aanwezig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:38
Zoals de titel het al een beetje zegt, heb ik onlangs een 2e hands auto aangeschaft (of althans, afgelopen zaterdag het koopcontract ondertekend) en een testrit gemaakt, hierbij had ik niet helemaal opgelet op alle functies die erbij vermeld waren. Er stond in de advertentie dat er Cruise Control op zou zitten, maar deze functie ontbrak (dit heb ik tijdens de testrit niet bekeken).

De auto heb ik zelf dus nog niet in mijn bezit en kon ik pas ergens volgende week ophalen.

In de advertentie op de site van de dealer stond ook dat er aan de tekst geen rechten kunnen worden ontleend dus ik vroeg mij af of ik hier nog wat mee kan, of is dit gewoon een kwestie van beter opletten de volgende keer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even overleggen met de verkoper ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kortgeleden nog eenzelfde topic hier gezien maar dan over een airco die wel of niet aanwezig zou zijn. Die zou ik er op naslaan om te kijken wat daar gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
PilatuS schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:39:
Even overleggen met de verkoper ?
Dit ga ik gelijk morgen doen, maar ik wilde mij alvast voorbereiden op wat ik kan verwachten in zo'n situatie, en of ik wel een poot heb om op te staan.
sypie schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:40:
Kortgeleden nog eenzelfde topic hier gezien maar dan over een airco die wel of niet aanwezig zou zijn. Die zou ik er op naslaan om te kijken wat daar gezegd is.
Heb je wellicht een link, heb het even kort gezocht maar niet kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:03
Het is een particuliere koop bij bedrijf, dan heb je toch bedenktijd?

[ Voor 9% gewijzigd door 99ruud99 op 10-12-2023 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Rzarect0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:42:

Heb je wellicht een link, heb het even kort gezocht maar niet kunnen vinden?
Dat topic is niet zo interessant.
2 mensen kijken naar 1 auto (1 "expert")
En na 6 maanden komt de koper er achter dat er geen airco aanwezig is..

Maar vraag of de garage er cc op wil zetten, of het bedrag wat cc kost in mindering brengt zodat je het zelf kan laten inbouwen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30
@Rzarect0r
Is Cruise Control iets wat jij perse wil? Zo ja, genoeg reden om de koop te ontbinden. Je krijgt namelijk niet het product waar je voor betaald hebt (aka niet conform).

Vindt je Cruise Control niet belangrijk? Dan zou ik korting vragen. Het is namelijk wel iets wat een waarde vertegenwoordigd.

PS; welkom in de tweedehands automarkt. Ik ben nog weinig advertenties tegen gekomen die 100% klopte. Vaak verkeerde uitvoering of opties benoemen die er niet inzitten. Dus verdiep je goed in het model en versie wat je wil. Vaak zie je aan de foto's al snel genoeg of de tekst klopt.
En Cruise Control is erg makkelijk op de foto's te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
99ruud99 schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:52:
Het is een particuliere koop bij bedrijf, dan heb je toch bedenktijd?
Volgens mij is dat alleen bij online aankopen.
chrisborst schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:00:
@Rzarect0r
Is Cruise Control iets wat jij perse wil? Zo ja, genoeg reden om de koop te ontbinden. Je krijgt namelijk niet het product waar je voor betaald hebt (aka niet conform).

Vindt je Cruise Control niet belangrijk? Dan zou ik korting vragen. Het is namelijk wel iets wat een waarde vertegenwoordigd.

PS; welkom in de tweedehands automarkt. Ik ben nog weinig advertenties tegen gekomen die 100% klopte. Vaak verkeerde uitvoering of opties benoemen die er niet inzitten. Dus verdiep je goed in het model en versie wat je wil. Vaak zie je aan de foto's al snel genoeg of de tekst klopt.
En Cruise Control is erg makkelijk op de foto's te zien.
Nee het is niet iets wat ik per se wil, het is in ieder geval een optie meer. Maar omdat het ook mijn eerste auto is is het mij ook niet opgevallen, ik dacht ik ga dat later wel uitvogelen. Pas toen ik de foto's liet zien aan een vriend die wat meer verstand heeft van auto's ben ik er achtergekomen :+

Ook wat betreft het ontbinden, op de site staat van de dealer staat: Wij streven ernaar om alle informatie in deze advertentie zo actueel mogelijk weer te geven. Vertrouw niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die jouw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

Dus vraag ik mij af of ik het uberhaupt wel kan ontbinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Rzarect0r op 10-12-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Rzarect0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:06:
Nee het is niet iets wat ik per se wil, het is in ieder geval een optie meer. Maar omdat het ook mijn eerste auto is is het mij ook niet opgevallen, ik dacht ik ga dat later wel uitvogelen. Pas toen ik de foto's liet zien aan een vriend die wat meer verstand heeft van auto's ben ik er achtergekomen :+
In de geval zou ik sowieso korting vragen of lekker de koop niet laten doorgaan (dat recht heb je).
Op marktplaats of op gaspedaal.nl kan je zien wat het prijsverschil is tussen een model met of zonder airco. Dat verschil moet je sowieso terug krijgen.

ps; nu zou ik ook goed kijken of ze je niet een duurder model hebben verkocht en een goed model hebben geleverd. Heb je toevallig een link naar de advertentie? Dan kijken we even mee.

[ Voor 12% gewijzigd door chrisborst op 10-12-2023 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
chrisborst schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:10:
[...]

In de geval zou ik sowieso korting vragen of lekker de koop niet laten doorgaan (dat recht heb je).
Op marktplaats of op gaspedaal.nl kan je zien wat het prijsverschil is tussen een model met of zonder airco. Dat verschil moet je sowieso terug krijgen.

ps; nu zou ik ook goed kijken of ze je niet een duurder model hebben verkocht en een goed model hebben geleverd. Heb je toevallig een link naar de advertentie? Dan kijken we even mee.
https://www.henriherman.n...line-navigator-685254181/

Ik heb overigens ook andere modellen gezocht op autotrack/gaspedaal en daar zie ik inderdaad ook soms anderen met dezelfde fout adverteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 16:38
Wij hadden een VW Up!, ook zonder CC (bewuste koop). Daar was voor een kleine 500eur achteraf origineel VW CC ingebouwd Inc garantie etc.

Wellicht kun je eens uitzoeken wat hier de mogelijkheden zijn? Dan kun je over wie welk gedeelte van de kosten op zich neemt een kop koffie drinken. Jij je auto en koop niet ontbonden, voor beide partijen een "win".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
significant schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:32:
Wij hadden een VW Up!, ook zonder CC (bewuste koop). Daar was voor een kleine 500eur achteraf origineel VW CC ingebouwd Inc garantie etc.

Wellicht kun je eens uitzoeken wat hier de mogelijkheden zijn? Dan kun je over wie welk gedeelte van de kosten op zich neemt een kop koffie drinken. Jij je auto en koop niet ontbonden, voor beide partijen een "win".
Ja ik zit er ook helemaal niet op te wachten om te ontbinden, maar het is fijn om te weten wat je opties zijn. En volgens mij is ontbinden ook helemaal niet mogelijk, en kan het dan mij zelfs 15% van de aanschafprijs kosten

Dus ik ga ze wel gewoon morgen even bellen om te kijken wat zij kunnen doen. Maar het lijkt wel op een gevalletje beter opletten 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Rzarect0r op 10-12-2023 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Mocht je er met de dealer niet uitkomen kan je altijd hier even naar kijken :

https://www.kiaownersclub...ing-cruise-control.52259/

Even kijken of het werkt voor jouw uitvoering en welke versie je precies nodig hebt. Voor die paar tientjes wel te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:06
Paar jaar geleden naar een Twingo wezen kijken die ook cc zou hebben. Dat bleek echter alleen een speed limiter te zijn. Auto beviel verder wel, en de garage heeft toen geregeld dat de speed limiter werd omgebouwd naar cc. Dat is schijnbaar bij een Twingo erg makkelijk. Wellicht is het bij de auto die jij gekocht hebt ook simpel. Even overleggen met de verkoper. Daar is vast wel uit te komen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
Rzarect0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:37:
[...]

Ja ik zit er ook helemaal niet op te wachten om te ontbinden, maar het is fijn om te weten wat je opties zijn. En volgens mij is ontbinden ook helemaal niet mogelijk, en kan het dan mij zelfs 15% van de aanschafprijs kosten

Dus ik ga ze wel gewoon morgen even bellen om te kijken wat zij kunnen doen. Maar het lijkt wel op een gevalletje beter opletten 8)7
Ontbinden is wel mogelijk, je product voldoet namelijk niet aan wat jij ervan mocht verwachten (non-conformiteit). Ze adverteren met CC en dat zit er niet op. Dus ze hebben 2 keuzes, of ze geven je korting of jij mag gratis van de koop afzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

vassago schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:10:
Mocht je er met de dealer niet uitkomen kan je altijd hier even naar kijken :

https://www.kiaownersclub...ing-cruise-control.52259/

Even kijken of het werkt voor jouw uitvoering en welke versie je precies nodig hebt. Voor die paar tientjes wel te proberen.
https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/96720G6520/

€209 bouwt Kia het zelf voor de koper in. Dus daar komt TS vast wel uit met de garage.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de functie wel geadverteerd is, maar is niet aanwezig, dan heb je eigenlijk geen overeenkomst. Dan is het leuk dat een garage / wie dan ook de auto aanbiedt met "onder voorbehoud", maar dat gaat voor functies en eigenschappen niet op. Jij koopt als klant of aankoper, een product daarop. Je hebt dus eigenlijk geen geldige overeenkomst. Als je nog niet betaald hebt, simpelweg niet betalen, je hebt (wat mij betreft, maar IANAL) namelijk geen overeenkomst.

Of met de garage in overleg om de functie alsnog toe te voegen, maar dat is zonder meerkosten voor jou als koper!

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2023 19:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rzarect0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:37:

Dus omdat zij jou een product verkopen, met valse informatie (en waarmee men onderuit denkt te kunnen komen door te zeggen "onder voorbehoud"), moet je dat op de koop toe ontbinden door ze 15% van de aanschafwaarde te betalen? Dat is enorm scheef. ;)

Het stukje
Wil je zonder wettelijke grondslag van de koop af dan zijn hier meestal kosten aan verbonden.
Is daarbij heel belangrijk van het artikel dat je linkt. Deze wettelijke grondslag heb je namelijk wel: Het product voldoet niet aan de opgegeven specificaties die het product zou moeten hebben. Het voldoet niet en daarmee heb je (voor de Wet) voldoende grond om kosteloos te ontbinden. Mocht het zover komen.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2023 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bombadil schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:44:
https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/96720G6520/

€209 bouwt Kia het zelf voor de koper in. Dus daar komt TS vast wel uit met de garage.
Alsnog wel een duur grapje voor waarschijnlijk enkel een software aanpassing. ;) En sowieso iets wat het probleem is van de verkoper. Die verkoopt de auto met cruisecontrol en kan zich niet zomaar verschuilen achter dingen als "onder voorbehoud" of "spel en typefouten voorbehouden".

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2023 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

chrisborst schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:42:
Ontbinden is wel mogelijk, je product voldoet namelijk niet aan wat jij ervan mocht verwachten (non-conformiteit). Ze adverteren met CC en dat zit er niet op. Dus ze hebben 2 keuzes, of ze geven je korting of jij mag gratis van de koop afzien.
Of zij installeren tegen kosten voor hun alsnog CC zodat het product "gewoon" voldoet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:35
Het kan zijn dat er een aftermarket cc in zit. Deze zie je niet altijd makkelijk op de foto’s.

Het kan namelijk een extra pookje aan de linker of rechterkant zijn wat net niet op een foto staat. Bij standaard ingebouwde cc’s zie je de bediening vaak op het stuur zitten.

Ik zou dus eerst vragen bij de garage waar de cruise control zit, mogelijk zie je die dus niet op de foto. Mocht die er werkelijk niet opzitten dan kan de garage dan wat voorstellen doen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DutchKel schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:55:
Het kan zijn dat er een aftermarket cc in zit. Deze zie je niet altijd makkelijk op de foto’s.

Het kan namelijk een extra pookje aan de linker of rechterkant zijn wat net niet op een foto staat. Bij standaard ingebouwde cc’s zie je de bediening vaak op het stuur zitten.

Ik zou dus eerst vragen bij de garage waar de cruise control zit, mogelijk zie je die dus niet op de foto. Mocht die er werkelijk niet opzitten dan kan de garage dan wat voorstellen doen.
Dan nog is dat iets wat de verkoper simpel kan verhelpen door het uit te leggen. :)

EDIT:
Al doen autohandelaren meestal wel foto's plaatsen van hendels en schakelaars als er CC op een auto zit.
Gezien de foto's op de site die gelinkt is, zitten inderdaad ook foto's van de knoppen erbij, maar geen knoppen voor CC te zien.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

CH4OS schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:47:
Deze wettelijke grondslag heb je namelijk wel: Het product voldoet niet aan de opgegeven specificaties die het product zou moeten hebben. Het voldoet niet en daarmee heb je (voor de Wet) voldoende grond om kosteloos te ontbinden. Mocht het zover komen.
In een doorlopende post ga je van "er is geen overeenkomst" naar "je hebt grond om te ontbinden" 8)7 Wat ga je ontbinden: die overeenkomst die er volgens jou niet is?

Er is een overeenkomst en de verkoper zou zomaar kunnen leveren waartoe hij op grond van de overeenkomst verplicht is. Heb je vrees of dat het geval gaat zijn: bel dan de verkoper op. En bovenal: neem juridische adviezen op een techforum met een flinke korrel zout.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thijsmans schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:53:
In een doorlopende post ga je van "er is geen overeenkomst" naar "je hebt grond om te ontbinden" 8)7 Wat ga je ontbinden: die overeenkomst die er volgens jou niet is?

Er is een overeenkomst en de verkoper zou zomaar kunnen leveren waartoe hij op grond van de overeenkomst verplicht is. Heb je vrees of dat het geval gaat zijn: bel dan de verkoper op. En bovenal: neem juridische adviezen op een techforum met een flinke korrel zout.
Ik ga van zwart naar "er zijn meer oplossingen om te zorgen dat er toch een overeenkomst is" :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2023 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
De vrienden van de ANWB hebben er ook een stukje over geschreven over een soortgelijke casus met een paar extra gebreken, wellicht heb je er wat aan:
https://www.anwb.nl/experts/juridisch/49/auto-mist-opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58
CH4OS schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:53:
[...]
Alsnog wel een duur grapje voor waarschijnlijk enkel een software aanpassing. ;) En sowieso iets wat het probleem is van de verkoper. Die verkoopt de auto met cruisecontrol en kan zich niet zomaar verschuilen achter dingen als "onder voorbehoud" of "spel en typefouten voorbehouden".
CC is volgens mij (vrijwel) nooit enkel een software aanpassing. Alle merken die ik gereden heb, heb je in ieder geval een andere set knoppen op het stuur of (extra / aangepaste ) staak nodig bij het stuur als het niet origineel gespecced is. Naast uiteraard ook wat coding.

Wat ik de laatste tijd wel meer zie is dat sommige merken als je CC afneemt als optie de knoppen en andere hardware voor ACC ook al plaatsen, zodat je deze later 'on demand' kan laten unlocken voor een bepaald bedrag.
CH4OS schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:10:
[...]
Dan nog is dat iets wat de verkoper simpel kan verhelpen door het uit te leggen. :)

EDIT:
Al doen autohandelaren meestal wel foto's plaatsen van hendels en schakelaars als er CC op een auto zit.
Gezien de foto's op de site die gelinkt is, zitten inderdaad ook foto's van de knoppen erbij, maar geen knoppen voor CC te zien.
Klopt, de auto van TS ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q8S0baq.png

En bij een af fabriek CC zou dat er ongeveer zo uit moeten zien (dit is niet het exacte type)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PDFq2qo.png

[ Voor 27% gewijzigd door Dennism op 10-12-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 16:38
Dennism schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:04:
[...]

CC is volgens mij (vrijwel) nooit enkel een software aanpassing. Alle merken die ik gereden heb, heb je in ieder geval een andere set knoppen op het stuur of (extra / aangepaste ) staak nodig bij het stuur als het niet origineel gespecced is. Naast uiteraard ook wat coding.

Wat ik de laatste tijd wel meer zie is dat sommige merken als je CC afneemt als optie de knoppen en andere hardware voor ACC ook al plaatsen, zodat je deze later 'on demand' kan laten unlocken voor een bepaald bedrag.

[...]

Klopt, de auto van TS ziet er zo uit:

[Afbeelding]

En bij een af fabriek CC zou dat er ongeveer zo uit moeten zien (dit is niet het exacte type)

[Afbeelding]
Zoals eerder gepost, onze up kreeg bij de ombouw een nieuwe handel module (die dingen voor knipperlicht/ruutenwisser) zodat ook knoppen voor CC beschikbaar kwamen.

Is allemaal geen rocket science en met paar honderd eur en een halve dag te regelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzarect0r
significant schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:56:
[...]

Zoals eerder gepost, onze up kreeg bij de ombouw een nieuwe handel module (die dingen voor knipperlicht/ruutenwisser) zodat ook knoppen voor CC beschikbaar kwamen.

Is allemaal geen rocket science en met paar honderd eur en een halve dag te regelen.
En als je een beetje kan tweaken zoals ik elders heb gelezen doen ze het binnen 20-30 min :p Dus op zich allemaal geen ramp, de module zelf kost 20 euro bij aliexpress.

Update: Zojuist de dealer gesproken, die gaf aan dat hij even ging kijken of ze het op korte termijn daar bij hun kunnen inbouwen of dat we het bij Kia gaan doen.

Voor de rest klonk de verkoper erg begripvol en deed er niet moeilijk over _/-\o_

Ik wil iedereen graag bedanken voor het delen van zijn input ! :) _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Rzarect0r op 11-12-2023 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
significant schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:56:
[...]

Dat zeg ik dan ook nergens :P

Ik geef alleen aan dat het bij alle merken die ik gereden heb over het algemeen niet alleen maar software is, maar dat je wel degelijk ook hardware nodig hebt. Hoeveel tijd en geld dat dan kost verschilt per merk, maar meestal inderdaad niet overdreven veel.

Al is zelfs een 'paar honderd' natuurlijk teveel als de optie wel geadverteerd is. Gelukkig lijkt de verkoper gezien de laatste post van TS hier vrij gemakkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Dennism schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:16:
[...]

Dat zeg ik dan ook nergens :P

Ik geef alleen aan dat het bij alle merken die ik gereden heb over het algemeen niet alleen maar software is, maar dat je wel degelijk ook hardware nodig hebt. Hoeveel tijd en geld dat dan kost verschilt per merk, maar meestal inderdaad niet overdreven veel.

Al is zelfs een 'paar honderd' natuurlijk teveel als de optie wel geadverteerd is. Gelukkig lijkt de verkoper gezien de laatste post van TS hier vrij gemakkelijk in.
Wat ik lees van de Kia forums heeft de laatste facelift die functie al in de hardware/software en is het letterlijk een kwestie van de knoppen bijplaatsen en aansluiten (plug & play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Rzarect0r schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:19:
[...]

Wat ik lees van de Kia forums heeft de laatste facelift die functie al in de hardware/software en is het letterlijk een kwestie van de knoppen bijplaatsen en aansluiten (plug & play).
Dat is bij de veel merken zo, even de knoppen (de hardware) aansluiten (bij sommige merken moet je ook nog kabels trekken naar de controle module) en dan waar nodig de functionaliteit coderen / vrijschakelen in de software. De controle modules zijn tegenwoordig eigenlijk altijd wel aanwezig in mijn ervaring.

Al kwam je vroeger nog wel eens tegen dat je ook daadwerkelijk een andere controle module nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Rzarect0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:36:
In de advertentie op de site van de dealer stond ook dat er aan de tekst geen rechten kunnen worden ontleend
Ik vind dit altijd zo'n heerlijke formulering. Als dit namelijk in de advertentietekst staat ontzegt de dealer zichzelf dus de rechten op de inhoud van de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Nou al met al is het redelijk goed afgelopen mbt tot de cruise control, echter bij het ophalen is het mij opgevallen dat er een schade zat op aan de voorzijde van de auto die niet op de foto's vertoond werd (even een cached versie opgehaald https://webcache.googleus...ne-navigator-1ste-eig-cam)

Nou is het mij niet opgevallen omdat die onder het licht van de dealer goed verborgen bleek, en tijdens de testrit regende het best hard dus heb ik de auto niet verder bekeken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIca1fGQXHiyOAhlBJOL8MR_vOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cp4jI9Noq6XqXbKKfyDaVqpa.jpg?f=fotoalbum_large

:(

[ Voor 24% gewijzigd door Rzarect0r op 13-12-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26

lasharor

7 december 2004

Rzarect0r schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:22:
Nou al met al is het redelijk goed afgelopen mbt tot de cruise control, echter bij het ophalen is het mij opgevallen dat er een schade zat op aan de voorzijde van de auto die niet op de foto's vertoond werd (even een cached versie opgehaald https://webcache.googleus...ne-navigator-1ste-eig-cam)

Nou is het mij niet opgevallen omdat die onder het licht van de dealer goed verborgen bleek, en tijdens de testrit regende het best hard dus heb ik de auto niet verder bekeken).

[Afbeelding]

:(
Je hebt natuurlijk ook zelf verantwoordelijkheid. "Het regende" lijkt mij geen goed argument om een auto van bijna 10.000 EUR niet goed te inspecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
lasharor schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:28:
[...]

Je hebt natuurlijk ook zelf verantwoordelijkheid. "Het regende" lijkt mij geen goed argument om een auto van bijna 10.000 EUR niet goed te inspecteren.
Daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik het op de fotos niet zag ben ik er maar vanuit gegaan dat het qua schade wel oke is.

Zeker zo'n stuk nergens op de fotos terug te vinden vind ik toch wel een beetje misleidend, zeker omdat het bij een grotere dealer was en niet gewoon iemand op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:30

OMD

Rzarect0r schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:31:
[...]

Daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik het op de fotos niet zag ben ik er maar vanuit gegaan dat het qua schade wel oke is.

Zeker zo'n stuk nergens op de fotos terug te vinden vind ik toch wel een beetje misleidend, zeker omdat het bij een grotere dealer was en niet gewoon iemand op marktplaats.
Dat maakt niet. De foto's zijn redelijk standaard (zij aanzicht, achter aanzicht etc) en is een algemene indruk van de auto. Daar het geen nieuwe is ga je dus zelf kijken en de auto inspecteren op eventuele schades en punten die niet zichtbaar zijn in de advertentie etc.

NOOIT een 2e hands auto in de zeikregen kopen/proberen. Het is mens eigen om dan snel te denken van, laat maar zal wel goed zijn.

Wijze les. Schade repareren zal geen enorme aanslag zijn op de beurs. Denk dat je er met een euro of 300-500 wel helemaal van af bent als je dacht echt wilt. Ik zou het lekker laten zitten en in je auto rijden :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
OMD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:49:
[...]

Dat maakt niet. De foto's zijn redelijk standaard (zij aanzicht, achter aanzicht etc) en is een algemene indruk van de auto. Daar het geen nieuwe is ga je dus zelf kijken en de auto inspecteren op eventuele schades en punten die niet zichtbaar zijn in de advertentie etc.

NOOIT een 2e hands auto in de zeikregen kopen/proberen. Het is mens eigen om dan snel te denken van, laat maar zal wel goed zijn.

Wijze les. Schade repareren zal geen enorme aanslag zijn op de beurs. Denk dat je er met een euro of 300-500 wel helemaal van af bent als je dacht echt wilt. Ik zou het lekker laten zitten en in je auto rijden :)
Thanks, dat valt dan nog mee. De volgende keer ga ik het uiteraard anders aanpakken, ik ben in ieder geval een ervaring rijker.
Pagina: 1