Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 23:18
Mijn garage grenst aan de openbare weg waar ik mijn auto wil opladen.
Om die reden zou het mijn voorkeur hebben om een Wallbox Pulsar in de garage te hangen en een type 2 connector in de muur van de garage te monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6ojcy4TJtlnDSw8Ij_tIEK-ATA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoYRHBwqQsqIApSQ9c6Y1X35.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heb je dus alleen een “stopcontact” aan de buitenkant en de rest zit in de garage.

Kan dit, mag dit? Afstand tussen wallbox en socket is ongeveer 1 meter.

Beste antwoord (via psepers op 11-12-2023 20:08)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

offtopic:
Jeetje... ik blijf maar editen hahah

Is een 'normale' laadkabel eigenlijk ook al niet een verlengsnoer? Daar zit toch ook aan de ene kant een mannetje en aan de andere kant een vrouwtje? Kun je die niet plaatsen tussen je Wallbox en het muurpunt?
Ik denk niet dat dat werkt want dan heb je die mechanische vergrendeling niet.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kijk dit :)

YouTube: Daisy-chaining Type 2 charging cables - will it work?

[ Voor 32% gewijzigd door Dinictus208 op 11-12-2023 17:04 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-05 21:01
Waarom wil je die wallbox niet aan de muur? Ben je bang dat die gestolen gaat worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als de muur direct aan gemeentegrond grenst hangt de wallbox effectief boven gemeentegrond (net als bij bijvoorbeeld een buitenunit van een airco/warmtepomp, al zijn die wel iets groter) en dat zou best wel eens niet toegestaan kunnen zijn.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
Twardt schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:18:
Waarom wil je die wallbox niet aan de muur? Ben je bang dat die gestolen gaat worden ofzo?
Buiten dat ik het niet mooi vind, is hij ook gevoeliger voor vandalisme. Ik heb er geen zicht op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:37
psepers schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:58:
[...]

Buiten dat ik het niet mooi vind, is hij ook gevoeliger voor vandalisme. Ik heb er geen zicht op..
Een Type 2 kabel/aansluiting kun je niet zomaar verlengen. Moet het een Pulsar zijn? Er zijn ook laadoplossingen die zoiets standaard hebben.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
Inspired schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:59:
[...]

Een Type 2 kabel/aansluiting kun je niet zomaar verlengen. Moet het een Pulsar zijn? Er zijn ook laadoplossingen die zoiets standaard hebben.
Hij moet in ieder geval dusdanig smart zijn dat hij mijn overschot van de zonnepanelen in de auto stopt..

Waar zit het hem in dat hij niet verlengt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-05 21:01
psepers schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:58:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar volgens mij valt het wel mee met het vernielen van wallboxen. Denk dat een auto een geliefder doelwit is.

Je hebt er geen zicht op zeg je, dus wat maakt het dan uit dat je het niet mooi vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:37
psepers schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:02:
[...]

Hij moet in ieder geval dusdanig smart zijn dat hij mijn overschot van de zonnepanelen in de auto stopt..

Waar zit het hem in dat hij niet verlengt kan worden?
Zal met de CP pin te maken hebben. Je zult dan eigenlijk een paal met socket moeten hebben en dan kijken of dit met een kabel op een printplaat zit. Als dat zo is dan is hij te verlengen naar zoiets.

[ Voor 45% gewijzigd door Inspired op 10-12-2023 20:07 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
Twardt schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:02:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar volgens mij valt het wel mee met het vernielen van wallboxen. Denk dat een auto een geliefder doelwit is.

Je hebt er geen zicht op zeg je, dus wat maakt het dan uit dat je het niet mooi vind?
Anderen kijken er wel op en als ik er langs loop, ikzelf dus ook. :*)

Is verder geen issue. Ben vooral geïnteresseerd in de mogelijkheid om te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:19
Kan me wel voorstellen dat je hem daar niet wilt hebben als je er geen zicht op hebt.

In plaats van verlengen gewoon een simpele muurdoorvoer maken. Eventueel met een metalen klep ervoor met sleutel.

Dan gewoon de wallbox binnen ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 10:30
alles is te verlengen maar kan zijn dat er beetje aanpassing nodig is. al dit gedoempraat van type 2 is niet te verlengen is de rijnste bullshit ooit. zolang de weerstand die aangeeft wat de limiterende factor is op de juiste plek zit is er niks aan de hand en kun je gerust 10 meter verder je murrstekker plaatsen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 19:28
Ik dacht ook dat het makkelijk te verlengen zou zijn, maar je zit met de mechanische lock op de kabel:
https://teslamotorsclub.c...s-extension-cable.193308/

Is wel te koop zo te zien; maar mag wel flink wat neergelegd worden zeg, sodeju..
https://www.evcableshop.c...e-2-ev-extension-cable-2/

offtopic:

Is een 'normale' laadkabel eigenlijk ook al niet een verlengsnoer? Daar zit toch ook aan de ene kant een mannetje en aan de andere kant een vrouwtje? Kun je die niet plaatsen tussen je Wallbox en het muurpunt?

[ Voor 56% gewijzigd door Dr Pro op 11-12-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou mijn auto gewoon in de garage parkeren, die is daar voor bedoeld :)

Vooral als je hem wil gebruiken als load balancing voor je zonnepanelen is het wel fijn om een prive parkeerplek te hebben die altijd beschikbaar is?

[ Voor 52% gewijzigd door YakuzA op 11-12-2023 16:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

offtopic:

Ik denk niet dat dat werkt want dan heb je die mechanische vergrendeling niet.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kijk dit :)

YouTube: Daisy-chaining Type 2 charging cables - will it work?

[ Voor 32% gewijzigd door Dinictus208 op 11-12-2023 17:04 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:18

timovd

Voorsprong door techniek

Kijk hier eens naar een oplossing: Zelfbouw Laadpaal ervaringen

Jouw oplossing gaat waarschijnlijk niet werken, omdat de kabel niet vergrendeld wordt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1