Dyson V15 Fluffy voor tapijt of toch maar niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 12:46
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Dyson stofzuiger, maar de hoge prijzen hebben me steeds doen aarzelen.
Nu merk ik dat de Dyson V15 Fluffy momenteel in de aanbieding is, maar ik twijfel of deze ook geschikt is voor tapijten.

We hebben voornamelijk harde vloeren in huis, maar ook een tapijt dat nogal wat stof vangt. Kan de Fluffy hiermee omgaan, of is het beter om toch meer te betalen voor de V15 Absolute?

Heeft iemand hier praktische ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb de Dyson V15 Detect Absolute en gebruik vaak het fluffy-opzetstuk voor mijn laagpolig vloerkleed, omdat ik te lui ben om te wisselen naar het andere opzetstuk. Werkt op zich ok, maar wel merkbaar minder goed.

Als je een groter en hoogpolig tapijt hebt, dan zou ik de Absolute aanraden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
@jos707
Heb zelf de V8 Absolute. Voor tapijt heb je een andere borstel nodig dan die bij de Fluffy zit, je moet een universele hebben.
Je zou om geld te besparen kunnen gaan voor een V11 absolute, die heeft wel alle borstels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 12:46
g0tanks schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:45:
Ik heb de Dyson V15 Detect Absolute en gebruik vaak het fluffy-opzetstuk voor mijn laagpolig vloerkleed, omdat ik te lui ben om te wisselen naar het andere opzetstuk. Werkt op zich ok, maar wel merkbaar minder goed.

Als je een groter en hoogpolig tapijt hebt, dan zou ik de Absolute aanraden.
Ik zie dat er bij de Absolute de fluffy borstel ook mee wordt geleverd. Maar ik verwacht dat ik bij het stofzuigen het ook bij één borstel ga houden en niet telkens ga wisselen wanneer ik van het ene vloertype naar het andere ga. Dus in dat opzicht lijkt mij dat ik dan best ga voor de universele borstel en deze zit enkel bij de Absolute variant, jammer dat deze een stuk meer kost omwille van de extra fluffy borstel die ook meegeleverd wordt maar dat ik in sé eigenlijk niet ga gebruiken.
chrisborst schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:46:
@jos707
Heb zelf de V8 Absolute. Voor tapijt heb je een andere borstel nodig dan die bij de Fluffy zit, je moet een universele hebben.
Je zou om geld te besparen kunnen gaan voor een V11 absolute, die heeft wel alle borstels.
Lijkt inderdaad dat de universele voor mijn gebruik de beste oplossing zal zijn. V11 is reeds een wat ouder model en wil toch een enkele jaren verder kunnen dus vond het dan ook raadzaam om voor recenter model te kiezen.

Bedankt voor jullie antwoorden ! :)