Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe pc bouwen ter vervanging van mijn 13 jaar oude iMac. Ik wil het liefst op de huidige generatie bouwen en het is mooi meegenomen als ik 1080p-1440p games erop kan draaien. Daarnaast is het vooral belangrijk dat ik in ieder geval 5-7 jaar vooruit kan buiten games. Voor werk en thuisgebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat reëel nodig is voor de bovenstaande vraag, zelf dacht ik €1200-1300 inclusief kaart en monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten toetsenbord en muis niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje onderaan de post, qua videokaart dacht ik 8 of 12gb maar krijg ik graag advies over. Hierover mogelijk dat ik deze later pas aanschaf gezien de huidige prijzen. Zat zelf in de range 4060 te kijken. Zie ook lijstje onder build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren. Goede prijs/kwaliteit staat bovenaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als het systeem in basis stil is, bij gamen is wat geluid oké.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
In basis heb ik onderstaande build al na redelijk wat onderzoek samengesteld. Mijn vraag is, kan ik met deze build vooruit met mijn gewenste gebruik? Zijn er nog onderdelen die betere prijs/kwaliteitverhouding hebben? En zit ik goed qua range voor videokaart? Verder is dit m’n eerste zelfbouw dus ik hecht ook waarde aan een fijne bouwervaring qua kast.
Build
Videokaarten
Ik wil een nieuwe pc bouwen ter vervanging van mijn 13 jaar oude iMac. Ik wil het liefst op de huidige generatie bouwen en het is mooi meegenomen als ik 1080p-1440p games erop kan draaien. Daarnaast is het vooral belangrijk dat ik in ieder geval 5-7 jaar vooruit kan buiten games. Voor werk en thuisgebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat reëel nodig is voor de bovenstaande vraag, zelf dacht ik €1200-1300 inclusief kaart en monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten toetsenbord en muis niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje onderaan de post, qua videokaart dacht ik 8 of 12gb maar krijg ik graag advies over. Hierover mogelijk dat ik deze later pas aanschaf gezien de huidige prijzen. Zat zelf in de range 4060 te kijken. Zie ook lijstje onder build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren. Goede prijs/kwaliteit staat bovenaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als het systeem in basis stil is, bij gamen is wat geluid oké.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
In basis heb ik onderstaande build al na redelijk wat onderzoek samengesteld. Mijn vraag is, kan ik met deze build vooruit met mijn gewenste gebruik? Zijn er nog onderdelen die betere prijs/kwaliteitverhouding hebben? En zit ik goed qua range voor videokaart? Verder is dit m’n eerste zelfbouw dus ik hecht ook waarde aan een fijne bouwervaring qua kast.
Build
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 202,- | € 202,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 202,- | € 202,- |
1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Wit | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBE-16 | € 59,- | € 59,- |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 99,- | € 99,- |
Totaal | € 731,80 |
Videokaarten
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G | € 200,- | € 200,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6700 XT EAGLE 12G | € 383,25 | € 383,25 |
Totaal | € 583,25 |