Schermen voor beeldbewerking Round-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
@deepvreezo, het is natuurlijk wat laat, maar ik heb net review: Schermen voor beeldbewerking - Luxe alleskunners van Dell, EIZO en Vi... gelezen, waarin wordt gemeld dat de uniformiteitscompensatie bij de CS2740 alleen per software/ColorNavigator, niet in het scherm-menu kan worden uitgezet.
"EIZO vereist, zoals eerder aan de orde kwam, het gebruik van zijn software om uniformiteitscompensatie te kunnen uitzetten."

Dit klopt niet, EIZO schermen, ook de CS2740 , hebben een "administrator" menu, dat je kan bereiken door bij het aanzetten van het scherm een andere menu-toets te drukken (wordt ook vermeld in het handboek, hoofdstuk 5). In dat menu kan de uniformiteitscompensatie worden uitgeschakeld (naast bijvoorbeeld ook het weergeven van een logo bij het opstarten, en nog andere zaken).

Daarnaast nog een andere opmerking: ColorNavigator is volgens EIZO ook voor Linux beschikbaar, alleen helaas niet net zo simpel te downloaden als de versies voor Windows of macOS. Het moet dan worden opgevraagd bij EIZO.

Misschien interessante punten om voor een volgende review waarin een CS/CG-scherm wordt getest mee te nemen (ik ben ook bijzonder benieuwd of ColorNavigator er inderdaad voor Linux is).

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 11-12-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 18:18

deepvreezo

Redacteur
Dank voor je oplettendheid, fijn dat je er ondanks de ouderdom van de review toch nog even op terugkomt! Ik heb de punten die je noemt nog even bijgewerkt voor wie de review later leest.
In de handleiding van ColorNavigator 7 staat inderdaad "Contact your local EIZO representative about downloading the Linux version of the installer", dus er zal een Linux-versie zijn. Maar te oordelen aan de reactie van 'stefan' op deze pagina is het misschien geen werkbare variant. Geen idee of dat tegenwoordig is veranderd, inderdaad iets om uit te zoeken voor een volgende review.