Afhandeling faillissement webwinkel Agando

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:41
Mochten er (ook) hier mensen zitten te wachten op een computer van Agando-shop, dit kan nog wel eens langer gaan duren :(
10 IN 111/23: In dem Insolvenzantragsverfahren über das Vermögen der Source IT Distribution GmbH, Georg-von-der-Vring-Str. 6, 26441 Jever (AG Oldenburg, HRB 131428), vertr. d.: Jörg Fessel, Moorweg 10, 26441 Jever, (Geschäftsführer), ist am 07.12.2023 um 16:39 Uhr die vorläufige Verwaltung des Vermögens der Antragstellerin angeordnet worden. Verfügungen der Antragstellerin sind nur mit Zustimmung des vorläufigen Insolvenzverwalters wirksam. Zum vorläufigen Insolvenzverwalter ist Rechtsanwalt Michael Waculik, Schlosserstr. 40, 26441 Jever, Tel.: 04461/758690, Fax: 04461/75869151, E-Mail: kanzlei@waculik.de bestellt worden.

Die Schuldner der Antragstellerin werden aufgefordert, nur noch unter Beachtung des Beschlusses zu leisten (§ 23 Abs. 1 S. 3 InsO).

Der vollständige Beschluss kann in der Geschäftsstelle des Insolvenzgerichts eingesehen werden.

Rechtsmittelbelehrung

Diese Entscheidung kann durch die Antragstellerin mit der sofortigen Beschwerde angefochten werden. Darüber hinaus kann, wenn nach Art. 5 Abs. 1 der Verordnung (EU) 2015/848 das Fehlen der internationalen Zuständigkeit für die Eröffnung des Hauptinsolvenzverfahrens gerügt werden soll, die sofortige Beschwerde auch von jedem Gläubiger eingelegt werden.
Sie ist innerhalb einer Notfrist von 2 Wochen bei dem Amtsgericht Wilhelmshaven - Insolvenzgericht -, Marktstr. 15-17, 26382 Wilhelmshaven, Elektronisches Gerichts- u. Verwaltungspostfach: govello-1271238294276-000214496, einzulegen.
Die Frist beginnt mit der Zustellung bzw. mit der Verkündung der Entscheidung. Soweit die Zustellung durch öffentliche Bekanntmachung erfolgt ist, beginnt sie, sobald nach dem Tage der Veröffentlichung zwei weitere Tage verstrichen sind. Erfolgt die öffentliche Bekanntmachung neben der Zustellung ist für den Beginn der Frist das frühere Ereignis maßgebend.
Die Beschwerde kann durch Einreichung einer Beschwerdeschrift bei dem o. g. Gericht eingelegt oder auch zu Protokoll der Geschäftsstelle eines jeden Amtsgerichts erklärt werden, wobei es für die Einhaltung der Frist auf den Eingang bei dem o. g. Gericht ankommt. Sie ist von dem Beschwerdeführer oder seinem Bevollmächtigten zu unterzeichnen. Die Beschwerde muss die Bezeichnung des angefochtenen Beschlusses sowie die Erklärung enthalten, dass Beschwerde gegen diesen Beschluss eingelegt wird. Soll die Entscheidung nur zum Teil angefochten werden, so ist der Umfang der Anfechtung zu bezeichnen.
Die Beschwerde soll begründet werden.

Amtsgericht Wilhelmshaven, 07.12.2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:58
Oef! vorige week net voor zusje besteld daar. Snel paypal er maar op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wervisser
Heb ik ook gedaan en ik heb de advocaat een mail gestuurd. Agando zelf was/is niet telefonisch bereikbaar, maar mijn bestelling zou uiterlijk op de dag van faillissement klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaatLekker
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik heb ook een computer besteld. Net een case bij Paypal aangemaakt, die werd naar Agando gestuurd. Krijg ik vrijwel direct een bericht dat mijn Paypal betaling niet is goedgekeurd. Dit is onjuist want ik kreeg 30 november al een bericht dat de betaling was goedgekeurd en dat mijn bestelling in behandeling zou worden genomen. Ik heb ook een bericht gestuurd naar de advocaat. Misschien is het handig om eventuele voortgang hier te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nico445
Als je het nog niet gedaan hebt gelijk de case ook bij paypal escaleren want anders wacht hij op antwoord van hun. Heb zelf de advocaat nog niet gemaild. Als paypal het niet terug geeft dan verwacht ik vanuit hun verder toch niks. Ik kreeg ook dezelfde betaalmail nadat ik de case had ingeschoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wervisser
De case die ik vandaag heb aangemaakt bij PayPal kan ik tot 30 december escaleren. Dat heb ik bewust nog niet gedaan, omdat ik hun reactie en die van de advocaat even wil afwachten.
Als ik een reactie ontvang meld ik dat hier ook even natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:11
Dat is flink balen, heb net een maandje een pc van ze staan voor mijn schoonvader. Wordt lastig qua garantie mocht er een probleem ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 21:37
Ik wacht ook op een computer. Heb met overschrijving betaald.... Ook de laatste keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:23
Oef, volgens mij kwamen die geregeld voorbij met deals op Pepper? Waren vaak netjes/scherp geprijsd voor de hardware die erin zat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wervisser
Vinny1 schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:53:
Ik wacht ook op een computer. Heb met overschrijving betaald.... Ook de laatste keer.
Overschrijving kan wel eens spannend worden om terug te krijgen. Hopelijk wordt er morgen wat meer informatie gedeeld. Met een doorstart kan die PC nog wel eens gewoon geleverd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de titel een update gegeven zodat deze wat meer in lijn is met de andere faillissementstopics hier in SF. Tevens heb ik de juiste topicwaarschuwing bijgevoegd. Let hier op bij het posten. Zo zijn bijvoorbeeld "ja ik ook"-reacties hier niet de bedoeling.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebak
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb betaald met MasterCard en heb Worldline daarnet gebeld. Ze raden aan om zeker de aankoop te betwisten via dit formulier: https://www.mijnkaart.be/...dispute-participated.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infra-Roodborst
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb betaald met een overschrijving... Hartstikke dom natuurlijk, maar op dat moment geen andere keuze. Ik ben echt enorm benieuwd wat hier uit gaat komen, want ik zou het doodzonde vinden om €1600 in lucht op te zien gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebak
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-03-2024
Op de website staat nu het volgende bericht:
General customer information
Dear customers,

We would like to inform you that we were unfortunately obliged to file for insolvency at Wilhelmshaven Local Court after copyright levies totalling millions were demanded from our company.

The Local Court of Wilhelmshaven has now appointed lawyer Michael Waculik as provisional insolvency administrator.

As the company's order situation and the market situation as a whole can be assessed as very good, there is a positive going concern prognosis for our company, so that together with the provisional insolvency administrator we are endeavouring to continue and restructure with the aim of preserving our company.

In order for us to maintain and continue operations, a short-term interruption of daily business operations, in particular sales, is initially necessary so that the new structures can be established.

We have a large inventory of hardware components, which must first be inventoried. As soon as this work has been completed, normal business operations will be resumed with the aim of serving all customers at our usual level of quality. This also applies to those of you who have already made payments for ordered goods.

Due to the size of our company, the interruption of normal business operations for the purpose of reorganisation is unfortunately necessary for a few days, so we kindly ask for your patience. As soon as business operations can be resumed, we will reopen the trading platforms and inform you accordingly.

We would like to take this opportunity to thank you for your support and remain sincerely yours
Is het naïef om dit hoopgevend te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinny1
Infra-Roodborst schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:21:
Ik heb betaald met een overschrijving... Hartstikke dom natuurlijk, maar op dat moment geen andere keuze. Ik ben echt enorm benieuwd wat hier uit gaat komen, want ik zou het doodzonde vinden om €1600 in lucht op te zien gaan.
Voor mij geldt hetzelfde. Maar ja, of het dom was. Voor de toekomst weten we beter maar kans dat zo'n goedlopend bedrijf failliet gaat, was klein. Volgens mij kunnen wij heel weinig doen dan hopen dat ze een doorstart maken. Ik heb wel formele mail naar curator gestuurd om mezelf als schuldeiser op te geven met verzoek het product alsnog te leveren of het volledige bedrag te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb ook een bestelling via overschrijving gedaan op 7 december. Gisteren gelijk advocaten kantoor van man wat vermeld staat op hun website gebeld. Helaas niet veel wijzer, zou vandaag (dinsdag) wat meer op de website komen aldus telefoniste.
Hoop dat ze doorstart krijgen en het goedkomt allemaal. Via Duitste pepper ook al behoorlijk wat gedupeerden, was een betrouwbare webshop helaas. Ik ben ben bang dat ik naar mijn €2100 kan fluiten.

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Bonzai schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 06:08:
Ik heb ook een bestelling via overschrijving gedaan op 7 december. Gisteren gelijk advocaten kantoor van man wat vermeld staat op hun website gebeld. Helaas niet veel wijzer, zou vandaag (dinsdag) wat meer op de website komen aldus telefoniste.
Hoop dat ze doorstart krijgen en het goedkomt allemaal. Via Duitste pepper ook al behoorlijk wat gedupeerden, was een betrouwbare webshop helaas. Ik ben ben bang dat ik naar mijn €2100 kan fluiten.
Als ik jou was zou ik me ook beroepen op herroepingsrecht van 14 dagen na aankoop. Geeft je misschien een betere positie.

Weet iemand nog of er een verzekering bescherming biedt tegen aankopen bij een failliet bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:35
Vinny1 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:51:
[...]

Als ik jou was zou ik me ook beroepen op herroepingsrecht van 14 dagen na aankoop. Geeft je misschien een betere positie.
...of misschien juist een slechtere positie. Het is moeilijk te zeggen, maar er is kennelijk een voorraad en ze zijn van plan die uit te gaan leveren. Of ze geld hebben om je terug te betalen als je herroept is nog maar de vraag. Ik denk dat gokken op dat ze alsnog gaan leveren verstandiger is dan hopen dat er geld is om je terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaatLekker
  • Laatst online: 25-04-2024
Hier de email die ik heb ontvangen; er is 1 alinea aan toegevoegd t.o.v. de webpagina :
We would like to inform you that we were unfortunately obliged to file for insolvency at Wilhelmshaven Local Court after copyright levies totalling millions were demanded from our company.

The Local Court of Wilhelmshaven has now appointed lawyer Michael Waculik as provisional insolvency administrator.

As the company's order situation and the market situation as a whole can be assessed as very good, there is a positive going concern prognosis for our company, so that together with the provisional insolvency administrator we are endeavouring to continue and restructure with the aim of preserving our company.

In order for us to maintain and continue operations, a short-term interruption of daily business operations, in particular sales, is initially necessary so that the new structures can be established.

We have a large inventory of hardware components, which must first be inventoried. As soon as this work has been completed, normal business operations will be resumed with the aim of serving all customers at our usual level of quality. This also applies to those of you who have already made payments for ordered goods.

Due to the size of our company, the interruption of normal business operations for the purpose of reorganisation is unfortunately necessary for a few days, so we kindly ask for your patience. As soon as business operations can be resumed, we will reopen the trading platforms and inform you accordingly.

Due to the large number of inquiries that have currently reached us, we cannot yet answer your individual inquiry in terms of content. We strive to answer all inquiries as quickly as possible and therefore ask for your patience.

We would like to take this opportunity to thank you for your support and remain sincerely yours
W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Vandaag opnieuw contact gezocht met Agando via een reeds eerder geopend ticket.
Durch die Vielzahl der Anfragen die uns derzeit erreicht haben können wir Ihre individuelle Anfrage inhaltlich noch nicht beantworten. Wir sind bemüht, alle Anfragen so zeitnah wie möglich zu beantworten und bitten auch hierfür um etwas Geduld.

Für Ihre Unterstützung möchten wir uns an dieser Stelle bedanken und verbleiben mit freundlichen Grüßen
Aangezien ik hier zelf niet zoveel mee kan heb ik de vraag gesteld om de order te annuleren. We zijn inmiddels een paar weken verder en in de tussentijd zou ik wel een iets meer inhoudelijk antwoord verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
wervisser schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:57:
Vandaag opnieuw contact gezocht met Agando via een reeds eerder geopend ticket.

[...]

Aangezien ik hier zelf niet zoveel mee kan heb ik de vraag gesteld om de order te annuleren. We zijn inmiddels een paar weken verder en in de tussentijd zou ik wel een iets meer inhoudelijk antwoord verwachten.
Enige voordeel van mensen die bijvoorbeeld via PayPal hun order nog kunnen annuleren is dat genoeg onderdelen overblijven om nog wel computers te leveren. Uiteindelijk zijn ze verplicht hun bestaande voorraad nog aan klanten te leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nico445
Mijn case is net gesloten bij Paypal. Krijg het geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalsdonker
  • Laatst online: 23-12-2023
nico445 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:26:
Mijn case is net gesloten bij Paypal. Krijg het geld terug!
ja gelukkig. maar transportkosten niet zeker of wel ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nico445
Kalsdonker schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:33:
[...]

ja gelukkig. maar transportkosten niet zeker of wel ???
Ik heb gewoon alles terug. Heb die ook aangegeven erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuirkySnake
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-01 23:23
website is geupdate / sommigen hebben een mail ontvangen:
Dear customers,

We had already informed you that the Wilhelmshaven Local Court had ordered provisional insolvency administration over the assets of Source IT Distribution GmbH and Morius IT Vertriebs GmbH after copyright levies totalling millions had been demanded from both companies.

Although the majority of these claims are disputed, provisions totalling millions have been made for them in the past.

Nevertheless, the management was obliged to file for insolvency. The situation is extremely regrettable, especially as a large number of customer orders are still outstanding.

The provisional insolvency proceedings have now lasted for around two weeks. During this time, numerous measures have been taken to ensure the continued existence of the company.

However, the situation requires the entire situation to be analysed, the inventory to be secured and the order backlog to be reconciled. Due to the size of the company, this work is unfortunately taking longer than expected, especially as the Christmas and holiday period is leading to numerous delays in the necessary responses.

The resumption of business operations therefore unfortunately still requires further coordination work.

Against the background described above, the company is currently not authorised to process your orders promptly, so we would like to give you the opportunity to make use of your buyer protection, if this exists. We would ask all other customers to continue to be patient. All orders are being reviewed and all customers will be informed of the next steps in the coming weeks.

Please continue to contact us exclusively via the known contact options via the company and refrain from contacting the law firm of the provisional insolvency administrator.

We deeply regret this development, would like to apologise for any inconvenience caused and wish you all a Merry Christmas and a Happy New Year.
kwestie van geduld dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
QuirkySnake schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:29:
website is geupdate / sommigen hebben een mail ontvangen:

[...]

kwestie van geduld dus..
In Nederland mogen ze er 2 maanden over doen om een doorstart te maken. Geen idee hoe dit in Duitsland geregeld is. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vinny1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:37:
[...]

Enige voordeel van mensen die bijvoorbeeld via PayPal hun order nog kunnen annuleren is dat genoeg onderdelen overblijven om nog wel computers te leveren. Uiteindelijk zijn ze verplicht hun bestaande voorraad nog aan klanten te leveren.
Hoezo zijn ze dat verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Omdat je spullen geen twee keer mag verkopen?

Als een klant al betaald heeft dan is de eigendom feitelijk al overgegaan. Als je dan die spullen verkoopt aan een ander en tegen de eerste klant zegt ik lever niet want failliet dan pleeg je faillissements fraude. Dit wordt onder andere behandeld onder paulianeus handelen. (Rot woord dus spelfouten mag je houden :+).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:22:

Als een klant al betaald heeft dan is de eigendom feitelijk al overgegaan. Als je dan die spullen verkoopt aan een ander en tegen de eerste klant zegt ik lever niet want failliet dan pleeg je faillissements fraude. Dit wordt onder andere behandeld onder paulianeus handelen. (Rot woord dus spelfouten mag je houden :+).
Ik weet niet hoe het in duitsland zit, maar het zal niet heel veel anders zijn als in nederland gok ik. Kortom, alle bezittingen (ook de voorraad) worden geliquideerd en van de opbrengst worden de schulden betaald. Maar daarbij hebben de curator zelf, belastingdienst en banken uiteraard voorrang. Als laatste komt de consument aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:56

Je vergeet even dat veel van dat spul op rekening gekocht wordt en nagenoeg elke leverancier een eigendomsvoorbehoud in de voorwaarden heeft staan. Zolang de leverancier niet betaald is zijn die spullen nog van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-05 19:34
Uhm, nee. De levering is onderdeel van de overdracht van de eigendom. In Nederland zou het juist zo zijn dat er in principe niet geleverd wordt, maar dat alle boedel wordt verkocht en dat alle mensen die nog geld krijgen juist een gelijk deel krijgen. Niet dat alleen de mensen waar toevallig nog onderdelen voor voorradig zijn wat krijgen.

Overigens is het stelsel van overdracht van eigendom in Duitsland grondig anders dan in Nederland. Of dat nog invloed heeft op dit verhaal durf ik niet te zeggen, maar ook in Duitsland is de levering nodig voor eigendomsoverdracht (sterker nog, in Duitsland is dat vooral hetgene wat nodig is, terwijl in Nederland ook nog een geldige overeenkomst nodig is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1146155

Vandaag (eindelijk) positief bericht gekregen van mijn CC provider over mijn terugbetaling. Uit nieuwsgierigheid ook de website van Agando weer bekeken en daar stond de volgende update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsG8zwmcZPixRlgQ1EnpIoN-wHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/frRfPUMwLwjOjbvA2OaNsnLX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1146155 op 27-01-2024 10:38 . Reden: Screenshot gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Gelukkig heb ik gebruik kunnen maken van de aankoop beveiliging van PayPal. Eind december heb ik mijn geld terug ontvangen en een (duurdere) nieuwe PC kunnen kopen in Nederland met dezelfde specs.

Met een beetje geluk worden systemen dus ergens in maart alsnog geleverd voor diegene die geen aankoop beveiliging hebben kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Hmm de zoon van mn zus wil heel graag zn PC dus ze zit er nu erg naar te kijken om er een bij een NL bedrijf te halen (Azerty), is wat duurder dan Agando was voor hetzelfde maar ja. Ik heb steeds gezegd te wachten wat Agando doet maar dat is nu dus bijna 2 maanden verder en het ventje wil gamen... maar ja met dat bericht. Miscshien kan nog even wachten toch geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuirkySnake
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-01 23:23
Nou, de hoop om of de computer of het geld terug te krijgen is denk ik vervlogen: eind Februari zou er nieuws zijn en nu zijn alle websites gesloten..

Dag €2750.... Les geleerd, nooit meer een vooruitbetaling via de bank doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:08
Als een klant al betaald heeft dan is de eigendom feitelijk al overgegaan.
Zo werkt het juridisch niet. De eigendom gaat pas over op het moment van levering, De overeenkomst leidt alleen maar tot een juridische verplichting tot levering en dat maakt de consument op dat moment tot schuldeiser, waarbij de 'betaling' van de schuld bestaat uit het leveren van het gekochte.
Als je dan die spullen verkoopt aan een ander en tegen de eerste klant zegt ik lever niet want failliet dan pleeg je faillissements fraude. Dit wordt onder andere behandeld onder paulianeus handelen. (Rot woord dus spelfouten mag je houden :+).
Dat is nu net de ellende van een faillissement: op het moment van faillissement vindt er een harde scheiding plaats tussen de verplichtingen aan de schuldeisers en de bezittingen. De opdracht voor de curator is zoveel mogelijk geld uit de bezittingen halen, om dan dat geld, na aftrek van de kosten van het faillissement, in rangorde te verdelen over de schuldeisers.
En om het nog erger te maken: voor de mensen die nog niet betaald hebben, maar wel besteld hebben, blijft hun betalingsverplichting bestaan en kan de curator ervoor kiezen de overeenkomst na te komen. Waarbij ik dan wel meteen opmerk dat in mijn ogen de overeenkomst niet nagekomen kan worden, omdat de curator niet de garantie en service kan bieden die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst beoogd werd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1

Let op:
[font size=30]Lees dit eerst![/font] - alles over faillissement.
Zo hoeven we niet alles meermaals te herhalen in het topic.

[color=red]Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:[/color]
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Vragen stellen waar je makkelijk een antwoord met een zoekmachine op kan vinden.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de eigenaar, familie en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Offtopic discussies over alles wat NIET met dit faillissement te maken heeft.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
[color=green]Wat wij wel graag zien:[/color]
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.