Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrises
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Goedemiddag!

Ik heb een Pelgrim inductiekookplaat met afzuigsysteem die ik wil aansluiten op een krachtstroom groep.

Ik sluit mijn 5 aderige kabel als volgt aan op de kookplaat:

bruin - L1
zwart - L2
Grijs - L3

Blauw - N1

Groen/geel - aarde

Nu komt de vraag: ik heb bij de kookplaat N2 over. Moet ik deze nu ook via een brug verbinden met N1?

Chrises

Beste antwoord (via chrises op 10-12-2023 15:20)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

chrises schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:30:
[...]
Ik zie in de handleiding in ieder geval nergens een schema staan waarbij 3 fasedraden en één nul draad zijn aangesloten.
Volgens het aansluitschema heeft je kookplaat ook geen drie fasen nodig, maar zijn twee voldoende. Vandaar dat ze een brug plaatsen tussen L2 en L3, waarbij de beide nullen ook gebrugd zijn.

Als jij wel drie fasen gebruikt, heb je genoeg aan één nul-draad waarbij de nullen op de kookplaat gebrugd zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als het goed is staat dat beschreven in de handleiding bij de kookplaat.

Brug tussen N1 en N2 is idd 1 van de mogelijke gebruikte opties bij kookplaten.

[ Voor 36% gewijzigd door YakuzA op 10-12-2023 14:06 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skubba
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:51
Waarschijnlijk moet je inderdaad een brug tussen n1 en n2 plaatsen. Een aparte N2 is aanwezig in het geval je de plaat op een kookgroep (2x 1 en dezelfde fase) aansluit.

Wat zegt de installatie handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrises
Skubba schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:05:
Waarschijnlijk moet je inderdaad een brug tussen n1 en n2 plaatsen. Een aparte N2 is aanwezig in het geval je de plaat op een kookgroep (2x 1 en dezelfde fase) aansluit.

Wat zegt de installatie handleiding?
De installatie handleiding vermeld volgens mij alleen maar het aansluiten op 2 fase, maar misschien zie ik dit verkeerd. Ik zal een plaatje bijvoegen. Ik zie in de handleiding in ieder geval nergens een schema staan waarbij 3 fasedraden en één nul draad zijn aangesloten.

Chrises

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrises
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ee5L5hbFhF3w4iLE0sBuC7aV7RE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2vVMY8sP8GnaM9WSYFqpIPk.jpg?f=fotoalbum_large

Chrises

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

chrises schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:30:
[...]
Ik zie in de handleiding in ieder geval nergens een schema staan waarbij 3 fasedraden en één nul draad zijn aangesloten.
Volgens het aansluitschema heeft je kookplaat ook geen drie fasen nodig, maar zijn twee voldoende. Vandaar dat ze een brug plaatsen tussen L2 en L3, waarbij de beide nullen ook gebrugd zijn.

Als jij wel drie fasen gebruikt, heb je genoeg aan één nul-draad waarbij de nullen op de kookplaat gebrugd zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrises
Question Mark schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:34:
[...]

Ok, helder. Even nog een vraag zodat ik ook een beetje begrijp hoe dat nu zit met de 0 aansluiting. Stel, ik maak geen brug tussen N1 en N2, wat gebeurt er dan? Of anders gezegd, wat gebeurt er dan niet?

Chrises

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

chrises schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:44:
[...]

Ok, helder. Even nog een vraag zodat ik ook een beetje begrijp hoe dat nu zit met de 0 aansluiting. Stel, ik maak geen brug tussen N1 en N2, wat gebeurt er dan? Of anders gezegd, wat gebeurt er dan niet?
Dan doet de helft van je kookplaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RaZ schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:46:
[...]

Dan doet de helft van je kookplaat het niet.
Er kan vanalles mis zijn, gezien het genoemde afzuigsysteem kan er ook een hele L+N combi daarvoor gebruikt worden :p

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 10-12-2023 15:08 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

YakuzA schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:07:
[...]

Er kan vanalles mis zijn, gezien het genoemde afzuigsysteem kan er ook een hele L+N combi daarvoor gebruikt worden :p
Je mist 3.700 watt als je de nul niet gebruikt, of daar het afzuigsysteem ook op zit, kom je dan vanzelf achter.

Zonder die nullen te bruggen, heb je gewoon een 2 pits kookplaat van 3.700 watt :P
Pagina: 1