Gasfornuis 'ontsteker' werkt niet meer, nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:33
Mijn gasfornuis is deels overleden. Als ik er een aansteker bij houd werkt hij nog wel, maar bij het indrukken van de knoppen gaat het elektrische vonkje niet meer tikken. Is dit nog te repareren?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πŸ’šπŸŒπŸ’š

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat is te repareren. De vraag is meer welk type je hebt, wat je eventueel al had geprobeerd (ook schoonmaken kan een oplossing zijn) of misschien had gedemonteerd?

Is het bij elke pit dat de vonk niet meer werkt of soms wel nog bij de ene en niet meer bij een andere?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 11:06
Dit gebeurt bij mij regelmatig, komt vocht bij of viezigheid en werkt dan niet meer tot het droogt of je het schoonmaakt.

Zoek even op youtube "gas stove no spark" of dergelijke combinaties om wat simpele tips te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:33
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het grondig schoongemaakt en dat werkte niet. Ook wat tutorials op YT bekeken, idem.

Ding is ook al meer dan 10 jaar oud dus heeft zijn beste tijd gehad. Ik zal bij een toekomstig bezoek van de monteur (gasslang moest na 10 jaar ook vervangen worden) nog eens navraag doen.

Anyways, bedankt.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πŸ’šπŸŒπŸ’š

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Bij de mijne werkte de ontsteker zodra je 1 van de knoppen indrukt.
Het rare is meestal werkt het nog maar bij 1 knop, maar zomaar spontaan is het ook mogelijk dat er ineens weer 3 knoppen zijn die werken.

Ik heb er nooit iets aan gedaan, als er 1 werkt vonkt het op alle vier de pitten dus het was toch bruikbaar.
Dit moet dus haast te zoeken zijn in de knoppen lijkt mij en in ieder geval niet bij de ontstekers bij de gaspitten.

Inmiddels is de plaat vervangen (amper een maand terug) door een inductieplaatje.

Edit: voor de goede orde ik had 4 knoppen om de gaspit te regelen, bij het indrukken van zo'n knop werkt dus ook de ontsteking op alle pitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Ad de Jong op 10-12-2023 13:24 ]

Mijn profiel op Discogs