Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpingMarcello
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-12-2023
Hallo,

Ik heb 2 nieuwe Silvercrest Smart Plugs gekregen als aanvulling in mijn HUE set. Ik heb enkele jaren geleden ook al eens 2 gekregen en die werken prima.

Ik krijg de laatste 2 echter niet gekoppeld in HUE. Wat ik ook doe. (reset, factory reset) Niks werkt.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:49
Er zijn genoeg filmpjes te vinden hoe je deze kan koppelen.

Wellicht draaien de nieuwe silvercrest op een bepaalde firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robzz
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-09 09:42
Ik heb exact hetzelfde probleem! Heb twee silvercrest smartplugs sinds een jaar. Deze werken perfect. Ik heb er een aantal bijgekocht. Deze willen prima koppelen, maar schakelen alleen aan en niet meer uit. De hue app zegt wel dat die uit is maar fysiek blijft die aan.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Heb er namelijk best veel gekocht omdat het dus een tijd geleden gewoon werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:41
Hier precies dezelfde ervaring: wel aan, maar niet meer uit via een Philips Hue bridge.
Ik heb ook een Trust ICS-2000, via die weg werkt de deze smart plug wel goed. Alleen krijg ik die ICS-2000 weer niet met Domoticz gekoppeld :-(
De Lidl Smart Plugs gaan dus weer retour.
Ben wel een beetje klaar met Lidl Smart Home. Ik heb mijn huiskamer vol met Lidl smart spots, maar opeens gingen er een paar lampen flikkeren. Vervangende lampen werden niet meer door Lidl geleverd. Heb toen maar Innr lampen gekocht (niet al te duur, en een nette diffuse lichtbundel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-10 14:32
Robzz schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:10:
Ik heb exact hetzelfde probleem! Heb twee silvercrest smartplugs sinds een jaar. Deze werken perfect. Ik heb er een aantal bijgekocht. Deze willen prima koppelen, maar schakelen alleen aan en niet meer uit. De hue app zegt wel dat die uit is maar fysiek blijft die aan.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Heb er namelijk best veel gekocht omdat het dus een tijd geleden gewoon werkte.
In het Hue topic is het ergens rondom Black Friday al eens ter sprake gekomen. Kort gezegd, de nieuwere versies met vermogensmeting werken niet meer met een Hue bridge, de oude zonder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWa
De recente versie die ik had (Silvercrest Tussenstekker - Zigbee Smart Home IAN: 394214) had geen vermogensmeting en ging dus wel aan, maar niet meer uit via de Hue bridge.

• MarkusPosthuma
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 13:28
Iemand nog een oplossing voor dit probleem gevonden, (wel aan maar niet meer uit)?
Hier hetzelfde probleem met LIDL Smart plugs (zonder meting etc. enkel schakelen aan/uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWa
Lidl = Silvercrest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10
Uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :)
Zeker met FW upgrades en dergelijke kunnen ervoor zorgen dat het niet meer werkt...
Pagina: 1