Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjai
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-12-2023
Mijn vraag
Mijn vaatwasser is kapot. Ik heb helaas niet de kennis noch de tijd en geen geduld om het zelf te repareren. Ik vermoed dat de circulatiepomp eraan is. Hij pompt water weg maar hij voert geen water aan. Hij maakt wel erg veel lawaai. Hij maakt lawaai als ik het toestel aanzet en laat geen programma’s meer starten.
Nu zoek ik dus een ander toestel. Maar dit is een moeilijker karweitje dan ik had gehoopt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Allereerst de afmetingen eens genomen (ik heb het huis net gekocht).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeIo6pkZiTAQDdare_IYQSnbWEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYLd7SzkiBuKiYL5K2PZ20K5.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vind ik dus geen enkel toestel dat tegenwoordig met van die 2 frontpaneeltjes werkt. Het onderste kantelt naar binnen als je de deur openmaakt.
Dan is er de nishoogte. Mijn nis is 93cm gemeten van de tegelvloer tot onderkant werkblad. Blijkbaar is dit een verhoogd werkblad en de overgrote meerderheid van toestellen hebben een maximum nis tot 87cm. En nu ben ik helemaal dol geworden van toestellen. Ik vind er helaas geen. Degene die soms wel aangeprezen worden als zijnde passend lijken bij nader onderzoek toch te klein te zijn. Ofwel ben ik compleet fout en ben ik echt electro analfabeet.

Dit toestel is een Siemens SD11TT1S. In de verste verte is er weinig nuttige info over dit toestel te vinden.

Wat kan ik doen? Of beter weet iemand een toestel die aan deze afmetingen kan voldoen? Lieft hergebruik ik de bestaande paneeltjes. Maar als het niet anders kan is inox ook wel ok.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsjai op 10-12-2023 11:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:35
Tsjai schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:38:
Dit toestel is een Siemens SD11TT1S. In de verste verte is er weinig nuttige info over dit toestel te vinden.
Even google gebruikt en kwam deze website tegen. Het interessante op die pagina:
Typenbezeichnung: SD11TT1S
E-Nummer: SE60T393EU/19
... en dat E-nummer is waar het om gaat, daarmee kan je bij Siemens gewoon zoeken naar documentatie:
https://www.siemens-home....l/product/SE60T393EU/19#/

Misschien even controleren of jouw vaatwasser hetzelfde E-nummer heeft. En met die documentatie kan je wellicht een ander apparaat uitzoeken. En wellicht dat google met dat E-nummer en je probleemomschrijving meer informatie geeft om het misschien zelf op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:46

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bij bosch/siemens kan je klepscharnieren kopen als accessoire, dit is volgens mij waar je naar op zoek bent.
Er bestaan ook vario scharnieren, maar dan schuift het front, en aangezien dit een half geïntegreerd model zal dat wel niet het geval zijn.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdV
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-02-2024
ik heb dezelfde vaatwasser al meer dan 15 jaar , en heb in al die jaren met hulp van YouTube 2 maal het "labirint" plus de aanverwante onderdelen gereinigd, en met succes, hij doet het nog steeds.
ik weet natuurlijk niet of dit jouw probleem oplost, maar misschien heb je er wat aan...

YouTube: #34 reparatie vaatwasser

mvg :)

[ Voor 12% gewijzigd door SjoerdV op 13-12-2023 22:17 ]