Weet iemand wat je kan doen bij een onjuiste reactie op je Google review ? En als ze je privé gegevens schrijven in hun reactie? Dus je plaatst een review over een bedrijf, en zij reageren met een leugen dat jij de schuldige bent, wat dus niet klopt, en waarin ze je gegevens zelfs openbaar maken, zo van deze persoon liegt en wij hebben dit niet gedaan enz enz. Je ziet namelijk geen ‘knopje’ ofzo om een melding te maken naar Google om dit te verwijderen. Je kan wel je review daarop verwijderen zodat jouw gegevens niet meer te zien zijn, maar kan het ook anders zoals Google hierop attenderen of hun onjuiste review met ook je privé gegevens te laten verwijderen ?
Via zoeken bij google naar 'report google review' kom ik suggesties als “Flag as inappropriate.” en “Report review.” Lukt dat niet? Via Google maps bijvoorbeeld.
Maar ga niet verwachten dat er een mens een halfuur aan gaat besteden.
Maar ga niet verwachten dat er een mens een halfuur aan gaat besteden.
Wat zou dat helpen? Zeker als de site niet is benaderd?Yorro schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:47:
Screenshot maken en een melding doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Voor het online gooien van (bijzondere) persoonsgegevens? Denk het wel. Zeker in het geval dat er melding gedaan wordt, zal er 10 sec naar gekeken worden en geautomatiseerde boete worden uitgeschreven.F_J_K schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:33:
[...]
Wat zou dat helpen? Zeker als de site niet is benaderd?
Dit. Als een bedrijf klakkeloos mijn privé gegevens op de interwebs denken te kunnen gooien stuur ik bij wijze van spreken de gestapo op ze af.99ruud99 schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:35:
[...]
Voor het online gooien van (bijzondere) persoonsgegevens? Denk het wel. Zeker in het geval dat er melding gedaan wordt, zal er 10 sec naar gekeken worden en geautomatiseerde boete worden uitgeschreven.
Netjes vragen of ze het alsjeblieft willen verwijderen kun je nog doen, maar het is gewoon een bizarre actie
Er is nog geen melding en ik lees niets over bijzondere persoonsgegevens - of misschien als er in de review wordt geschermd met racistische termen maar dan is een melding vast een inkoppertje..
@mennoza doe iig gewoon even een melding bij Google. Laten verwijderen, als dat aan de orde is.
@mennoza doe iig gewoon even een melding bij Google. Laten verwijderen, als dat aan de orde is.
99ruud99 schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:35:
zal er 10 sec naar gekeken worden en geautomatiseerde boete worden uitgeschreven.
offtopic:
Interessant, kan je wijzen naar wat concrete voorbeelden?
Interessant, kan je wijzen naar wat concrete voorbeelden?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Heb geen specifiek voorbeeld, maar weet dat ap daarmee wilde gaan beginnen. Soort van standaardisering van brieven / boetes,waarbij in eerste instantie kort wordt gekeken en brief wordt gestuurd met drang. Pas als er niets gedaan wordt en de boete daadwerkelijk geschreven moet gaan worden gaan ze uitgebreider kijken.
https://www.autoriteitper...andere-sancties-van-de-ap
https://www.autoriteitper...andere-sancties-van-de-ap
Mocht het zo zijn dat een bedrijf zoiets zou doen dan zou ik de AP overslaan. Ik zou bewijs verzamelen (schermafbeeldingen etc), aangifte doen (smaad en laster etc.) en ze voor de rechter dagen. Dat soort praktijken moet je heel snel heel hard de kop indrukken. Een boete van Google is leuk, een melding bij de AP is ook leuk maar duurt veel te lang voordat zoiets er een keer doorheen komt.
Aangifte en dagvaarden is veel sneller te regelen.
Aangifte en dagvaarden is veel sneller te regelen.
Anoniem: 217290
Dat kan ook heel snel terug kaatsen want waarom plaatst ts een review onder een schuilnaam? Wat zijn zijn bedoeling is de winkel wel degene die liegt of is degene die het niet onder zijn eigen naam plaatst degene met kwade bedoelingen.
Wat betreft avg durf ik niet eens hardop te zeggen of dit wel of niet mag. Een review onder schuilnaam plaatsen kan je ook zien als laster. Dus dit verhaal heeft meerdere kanten en is niet zo zwart wit als het lijkt.
Snelste methode is je review verwijderen maar dat is misschien ook weer niet wenselijk want dan laat je ze er mee weg komen.
Wat is de reden dat je onder schuilnaam plaatst of hebben ze heel je adres gegevens etc ook gedeeld?
Wat betreft avg durf ik niet eens hardop te zeggen of dit wel of niet mag. Een review onder schuilnaam plaatsen kan je ook zien als laster. Dus dit verhaal heeft meerdere kanten en is niet zo zwart wit als het lijkt.
Snelste methode is je review verwijderen maar dat is misschien ook weer niet wenselijk want dan laat je ze er mee weg komen.
Wat is de reden dat je onder schuilnaam plaatst of hebben ze heel je adres gegevens etc ook gedeeld?
Als je vervelend wilt doen, gewoon de review verwijderen en opnieuw plaatsen. Dan is de reactie van het bedrijf (vooralsnog) ook weg. En daarnaast inderdaad rapporteren bij Google.
Waar staat dat ts iets onder een schuilnaam heeft geplaatst?Anoniem: 217290 schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:56:
Dat kan ook heel snel terug kaatsen want waarom plaatst ts een review onder een schuilnaam? Wat zijn zijn bedoeling is de winkel wel degene die liegt of is degene die het niet onder zijn eigen naam plaatst degene met kwade bedoelingen.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Is de wet tegen doxing inmiddels al doorgevoerd? Misschien interessant voor dit?Yorro schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:47:
Screenshot maken en een melding doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens
Pagina: 1