Ik zie door de bomen het bos niet meer. in de afgelopen 10 jaar sinds mijn huidige pc is gebouwd is er zoveel veranderd, dat ik jullie hulp vraag om fouten te voorkomen.
na dagen en uren te zoeken op internet heb ik onderstaande lijst bij elkaar gezocht. Maar ik zou graag jullie advies/mening horen of er zaken enorm overkill zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en mijn 2 1440P LG 27GN800 schermen goed kunnen bedienen (corona thuiswerk aankoop) en ook van de 144hz gebruik kunnen maken met rocket league. en mooie games zoals cyberpunk kunnen spelen. en op tweede scherm iets van twitch/youtube ernaast kunnen houden (niet zelf streamen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had rond 11 a 1200 euro in gedachte.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een kast (fractal Mesh) en een samsung evo SSD 2TB, echter geen nvme. en 2 27GN800 schermen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt hieronder, maar ik staar me al snel blind op zaken als een Z790 moederboard. en ddr5 etc. maar ik weet niet wat nou echt overkill is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. vooral om stabiliteit, en ik gewoon meer vertrouwen daarin heb. huidige systeem is ook intel en nvidia (al is die wel 10 jaar oud)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is vooral dat ik er voorlopig wel mee vooruit kan, evt. met kleine tussentijdse upgrades.
Verder moet ik op de aan knop drukken en alles gewoon werken
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee ook.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback krijgen of dit een goede combi is, en of er zaken zijn wat overkill is om wat meer richting het eerder bedachte budget te gaan. liefst in gedachte om minimaal 5 jaar vooruit te kunnen.
na dagen en uren te zoeken op internet heb ik onderstaande lijst bij elkaar gezocht. Maar ik zou graag jullie advies/mening horen of er zaken enorm overkill zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en mijn 2 1440P LG 27GN800 schermen goed kunnen bedienen (corona thuiswerk aankoop) en ook van de 144hz gebruik kunnen maken met rocket league. en mooie games zoals cyberpunk kunnen spelen. en op tweede scherm iets van twitch/youtube ernaast kunnen houden (niet zelf streamen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had rond 11 a 1200 euro in gedachte.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een kast (fractal Mesh) en een samsung evo SSD 2TB, echter geen nvme. en 2 27GN800 schermen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt hieronder, maar ik staar me al snel blind op zaken als een Z790 moederboard. en ddr5 etc. maar ik weet niet wat nou echt overkill is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. vooral om stabiliteit, en ik gewoon meer vertrouwen daarin heb. huidige systeem is ook intel en nvidia (al is die wel 10 jaar oud)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is vooral dat ik er voorlopig wel mee vooruit kan, evt. met kleine tussentijdse upgrades.
Verder moet ik op de aan knop drukken en alles gewoon werken
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee ook.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback krijgen of dit een goede combi is, en of er zaken zijn wat overkill is om wat meer richting het eerder bedachte budget te gaan. liefst in gedachte om minimaal 5 jaar vooruit te kunnen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13400F Boxed | € 218,96 | € 218,96 |
| 1 | Moederborden | MSI Pro Z790-S WiFi | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 | € 609,- | € 609,- |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 31,39 | € 31,39 |
| 1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5EU016G-R6400GDLA | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 112,- | € 112,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 102,90 | € 102,90 |
| Totaal | € 1.393,15 | |||
/f/image/UJe90NKAb7zX9nIZwFZWc2Ik.png?f=fotoalbum_large)