TV met een soundbar gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ik zoek een?
Ik zoek een vervanger voor mijn 18 jaar oude 40" Sony-tv en mijn Onkyo-versterker met surround-speakers en een subwoofer. Ik neig naar een soundbar met subwoofer en wellicht achterspeakers (of al dan niet in de toekomst toe te voegen). Het hoeft niet draadloos te zijn. Ik gebruik nu m'n Chromecast met Google TV (TM) en kijk geen lineaire tv. In de toekomst wil ik misschien ook een Nintendo Switch kopen, maar ben geen fanatieke gamer. Mijn vriendin sluit heel soms d'r laptop aan op de TV, maar dat is geen vereiste. De afstand tot de TV is nu ongeveer 3,5m, wellicht in de toekomst iets groter. Ik heb geen egale achtergrond achter de TV.
Een optie is om eerst een soundbar of zo te kopen en pas later een nieuwe TV.
We gebruiken nu de Google Home speakers door de woonkamer heen voor Spotify, dus dat is wel een grote pré. Al kan ik dat ook aanvullen door een Google Nest extra te kopen.

Wat is je budget?
Ik zoek het liefst iets tussen de 1000 en 1500 euro in totaal, dus voor geluid en beeld.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We kijken voornamelijk series (NLZiet, Netflix, HBO, Jellyfin), maar ook regelmatig een filmpje. Wellicht dus in de toekomst ook om met een Switch op te gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben een beetje door de bomen het bos kwijt. Ik ken wel de termen LCD, OLED etc. Vrienden raden the best of the best aan, met minimaal Dolby Atmos en weet-ik-wat. En ook: 'kies hetzelfde merk voor je tv en soundbar'.
Ik zag de Sony Bravia XR-55X94K, Sony Bravia KD-55X75WL en heb de review gelezen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben erg tevreden over Google TV met de simpele afstandsbediening. Ik wil het graag bij één afstandsbediening houden en wil niet terug naar alles maar te moeten streamen vanaf m'n telefoon. Wat zouden jullie me kunnen adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:14
Ik zou eerst de tv vervangen en daarna geluidssysteem een upgrade geven.

Binnen het budget is de Sony 55X90L een goede keuze. Wanneer OLED de voorkeur geniet biedt de LG 55C3 momenteel de meeste bang for the buck.

Betreft soundbar is de Samsung Q930 een solide keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ik heb me ook in de winkel laten adviseren en ben uiteindelijk toch voor een Samsung QN85C gegaan en heb je advies ter harte genomen om later het geluidssysteem een upgrade te geven.

Topic mag gesloten worden!