☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek V2 5.12kwh
Tenzij het bij jou klei en gras regent, neem ik even aan dat je niet de absolute bodem-prut van de put oppompt. Oftewel; het is regenwater met hoogstens een paar bacterien en een algje misschien?
Ik neem aan dat een gemiddelde pomp en ook de wasmachine zelf echt daar wel tegen moeten kunnen; zou raar zijn als je alleen maar schone sportkleding mag wassen of schone truien zonder gras, aarde, langere haren of andere zaken?
Maar, allicht denk ik te simpel; heb je misschien een merk & type van je wasmachine (en eventueel het extra filter); wie weet kunnen we dan meer informatie geven over hoe (in)stabiel deze werkt op ongefilterd water.
Ik neem aan dat een gemiddelde pomp en ook de wasmachine zelf echt daar wel tegen moeten kunnen; zou raar zijn als je alleen maar schone sportkleding mag wassen of schone truien zonder gras, aarde, langere haren of andere zaken?
Maar, allicht denk ik te simpel; heb je misschien een merk & type van je wasmachine (en eventueel het extra filter); wie weet kunnen we dan meer informatie geven over hoe (in)stabiel deze werkt op ongefilterd water.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
NL of BE ?Stef CB schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:43:
Hoi,
We zijn net verhuisd naar onze nieuwbouw. Nu is de triplex filter voor onze wasmachine nog niet geïnstalleerd waardoor het regenwater nog niet gefilterd is. Volgens de aannemer zit in de pomp van de regenput wel een filter die iets of wat vuil tegenhoudt.
Kunnen we de wasmachine laten draaien zonder triplex filter?
Pomp het water in een emmer, pak een maatbeker en kijk of het troebel is.. zo ja --> triplex filter noodzakelijk. maar in dat geval zou ik kijken hoe je het hele systeem optimaliseert, denk aan pre-filtering via overflow tonnen.
je kan altijd een (zwembad) watertest setje halen waar je vooral op wilt letten is het kalk gehalte ..
Tja vanalles
Is al een oude wasmachine. Schat een jaar of 10-12. Is vroeger wel bijna niet gebruikt geweest dus draait nog primaMAX3400 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:58:
Tenzij het bij jou klei en gras regent, neem ik even aan dat je niet de absolute bodem-prut van de put oppompt. Oftewel; het is regenwater met hoogstens een paar bacterien en een algje misschien?
Pomp in de put heb ik geen idee van

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek V2 5.12kwh
BE. Ik kan morgen een emmertje vullen van de kraan buiten en dan kijken of het water echt redelijk vuil is of niet. Goede tip!vso schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:19:
[...]
NL of BE ?
Pomp het water in een emmer, pak een maatbeker en kijk of het troebel is.. zo ja --> triplex filter noodzakelijk. maar in dat geval zou ik kijken hoe je het hele systeem optimaliseert, denk aan pre-filtering via overflow tonnen.
je kan altijd een (zwembad) watertest setje halen waar je vooral op wilt letten is het kalk gehalte ..
Als het zuiver oogt kan ik best wel een wasje draaien? Vermoedelijk komen ze de triplex filter komende week of week nadien plaatsen.
Veel zullen je buren zijn (NL) zoals ik we zijn niet zo gewoon met grijswaterStef CB schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:02:
[...]
BE. Ik kan morgen een emmertje vullen van de kraan buiten en dan kijken of het water echt redelijk vuil is of niet. Goede tip!
Als het zuiver oogt kan ik best wel een wasje draaien? Vermoedelijk komen ze de triplex filter komende week of week nadien plaatsen.
Maar als het zuiver oogt lijkt me dat geen probleem,
Tja vanalles
Pagina: 1