Ik zoek een fotolijst met DNLA ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon_florijn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ik zoek een?
Digitale fotolijst met wifi die foto's van de NAS kan laten zien.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 100 en de 200 euro, ligt aan het formaat en de kwaliteit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat moet bij mijn ouders foto's van de NAS afspelen. En wel de foto's uit alle submappen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb bij alle bekende winkelketens gezocht, ik zie alleen fotolijsten met de Frameo app. Ik kan niet zoeken op DNLA ondersteuning.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waarom is dit zo moeilijk te vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door jon_florijn op 09-12-2023 15:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:04
Er zijn genoeg wifi foto lijsten.

Om welke NAS gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon_florijn
In dit geval is het een Synology NAS, maar het gaat me er vooral om dat hij foto’s van een netwerkmap kan laten zien. En omdat de Synology dnla ondersteunt, leek me dat het makkkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 22:08
Geen ervaring (wel met de Frameo app, en dat is inderdaad niet wat je zoekt), maar de Pix-Star schijnt het te ondersteunen: https://www.pix-star.com

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 13:06
Ik zoek nou precies hetzelfde. Al onze foto’s staan op een nas (Synology DS214+). Ik zoek een digitaal fotolijstje voor in de woonkamer die automatisch de foto’s daarvan kan afspelen.
En dan zou het fijn zijn als je ook nog zou kunnen kiezen welke mappen hij afspeelt, of random etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

En anders; Nest Hub? Klap je wat foto's in Google Photo's en klaar?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Goofyduck384
Kan de Nest Hub foto’s afspelen vanaf mijn Nas? Want “even een paar foto’s in Google photo knallen” gaat niet helemaal werken, aangezien we echt veel foto’s hebben, gesorteerd en wel. Heb alleen geen zin om telkens de tv aan te slingeren en ze daarop af te spelen. Dan is een klein fotolijstje fijn.

En lees ook veel over die Frameo app. Alleen krijg het idee dat die afspeelt vanaf de telefoon, of vanaf een sd-card. Dus niet vanaf een NAS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Nest hub kan het indirect, synology foto folder syncen naar google drive folder en de google drive folder als album toevoegen aan de nest.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Mmm, zal dat eens eerst proberen of me dat lukt (die eerste stap).
Enige nadeel vind ik dan wel dat mijn foto’s via de cloud gaan. Dit houd ik liever alleen intern in mijn privé netwerk. Vandaar dat ik liever een foto lijst heb die het rechtstreeks van mijn Nas kan halen, zoals mijn tv dat ook kan.., zonder tussenkomst van een partij als Google.

[ Voor 71% gewijzigd door Goofyduck384 op 21-12-2023 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

Reinier

\o/

jon_florijn schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:54:
Ik zoek een?
Ik kan niet zoeken op DNLA ondersteuning.
Omdat het DLNA is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik vind het toch lastig om iets te zoeken, waarvan ik niet weet hoe ik het moet zoeken.

De bovengenoemde oplossing (via Google photo) willen we niet, omdat de foto’s dan via internet gaan.
Dus moet het een fotolijstje zijn die ze rechtstreeks vanaf de NAS kan spelen.

Nu kom ik deze tegen: http://www.framexx.nl/con...rameXX_Home240_Zwart.html

Even los van de grootte (ik vind deze denk ik te groot), maar zou zoiets dan werken? Betekent afspelen rechtstreeks vanaf de NAS dat ik dan een fotolijstje met DLNA-mogelijkheid nodig heb?

De prijs is minder belangrijk, dus iets duurder mag best

[ Voor 4% gewijzigd door Goofyduck384 op 22-12-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon_florijn
De enige die ik tot nu toe kan vinden is die van Pix-star. Daar staat duidelijk op de site dat ze DLNA ondersteunen: https://www.pix-star.com/features/

Maar ook al is het geen DLNA (wel makkelijker voor pa en ma), eentje die een netwerkshare kan werken is ook prima. Maar tegenwoordig lijkt alles met een appje en/of via de cloud te moeten werken en dat vind ik persoonlijk niet handig in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon_florijn
Ik denk dat het een Nixplay gaat worden. Die heeft ondersteuning voor Dropbox en daar kan ik de fotofolder van de NAS ook naar toe syncen. De pix-star past helaas niet in het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@jon_florijn had je de nest al eens geprobeerd? Ik vind die kwalitatief wel een van de betere displays, ook qua kleur en mogelijkheid met dimmen. Het grootste voordeel vind ik nog de intelligentie hoe deze omgaat met afwijkende formaten, deze worden dan mooi opgevuld met andere foto's i.p.v. zwarte randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:53
DukeBox schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:21:
Nest hub kan het indirect, synology foto folder syncen naar google drive folder en de google drive folder als album toevoegen aan de nest.
Kun je ook Synology photos op een Nest Hub zetten? Dan hoef je Google niet te gebruiken.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wachten... schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:58:
Kun je ook Synology photos op een Nest Hub zetten? Dan hoef je Google niet te gebruiken.
Nee, je kan niets installeren op een hub.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jon_florijn
Inmiddels heb ik een lijstje gemaakt waar een iPad mini in past. Daar staat een app op die een slideshow laat zien van een netwerkfolder. Pa en ma zijn er blij mee en daar ging het om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRoPLHCuyf07kqKKIrMj8KzJHsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGzLjhwcVXDMVukpZgJAKEjb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wMi_aYZPysHFydXG_8sNWpG62s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMnl0b7kLEVTP6KQGHlgMejg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbmhKT04Kp-CTMhfCC_L0rDXh1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJHOnQyWsYeGxWEPSX9YMs1c.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1