Extra breed overgangsprofiel (135mm) - waar te vinden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Zelf van de zomer PVC gelegd nadat we ook zelf hebben geegaliseerd. Niet ontevreden met het resultaat.
Echter moet ik een "rand" van ±135mm overbruggen tussen schuifpui en PVC vloer.

Dit heb ik express niet dichtgeplakt met PVC voor 2 redenen
1. De vloer is daar niet geegaliseerd omdat tijdens het egaliseren nog niet 100% duidelijk was waar het kozijn van de schuifpui zou komen
2. Het sluit zo mooi aan vanuit de hoek met de bies + je ziet de bies mooi als de gordijnen dichtzitten.

Nu zoek ik een overgangsprofiel van 13-15cm breed over een lengte van 408cm, liefst zwart gecoat. Lastig te vinden. Iemand suggesties?

Waar zou ik zoiets kunnen vinden? mag ook in 2 delen (1m+3m bijv.).

Voorbeeld: https://www.vloerenmarkt....mm?variant=44466465210663

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pI73gZOqhMk8AlDTXuaL8B3geI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ak880EBRCgt9KC2I9aCnjDhw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BXtp5dMypu-lM_ajZUoITlpeKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xX91Owj7fPVcL924wmTW0a5R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 08:48

pietje63

RTFM

Heb je hier ook dubbele bies overwogen? Of egalisatie technisch onhaalbaar?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
pietje63 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:56:
Heb je hier ook dubbele bies overwogen? Of egalisatie technisch onhaalbaar?
Egalisatie niet haalbaar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43
Weet je zeker dat je een aluminium profiel wil? Valt het dan niet meer op dat de kleur niet precies goed is? Wellicht kan je kozijnenleveranvier er iets in betekenen?
Alternatief, een natuurstenen dorpel(krijg je weer een ander materiaal), of egaliseren en een extra strook pvc leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Aluminium en zwart lijkt ons het beste passen.
Egaliseren gaat niet goed lukken want ondergrond is al klein stukje hoger dan huidige vloer helaas.

Zelf dacht ik dat ze een metaal handel zoiets misschien wel kan extruderen zoals ze ook dakgoten ter plekke uitdraaien volgens mij.

[ Voor 31% gewijzigd door jassie256 op 09-12-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
Heb je het je kozijnenboer al gevraagd? Die kan het meestal netjes in dezelfde afwerking als de kozijnen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:12

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zetwerk online op maat laten maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:05
Mooie hardhouten dunne plank/strook in kleur geschilderd geen optie? Alsware het een brede dorpel is.

[ Voor 3% gewijzigd door B-lex op 10-12-2023 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
Eiken lat er in leggen, die kun je eventueel met beits ook wat op kleur brengen, zelfs zwart is mogelijk.
Zoiets als deze.
Voordeel is dat je deze exact op maat kunt maken, en met twee latten ben je voor 20 euro klaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[mening] Natuursteen (of composiet) kan ook erg netjes zijn in zoon geval [/mening]

[ Voor 9% gewijzigd door twain4me op 10-12-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hoeveel hoogte heb je nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 10:52
Hoe hoog is de overgang nog?

Ik zou er iets van zwart natuursteen plaatsen.

Veel slijtvaster als aluminium gecoat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Zo min mogelijk.
Yaksa schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:07:
Eiken lat er in leggen, die kun je eventueel met beits ook wat op kleur brengen, zelfs zwart is mogelijk.
Zoiets als deze.
Voordeel is dat je deze exact op maat kunt maken, en met twee latten ben je voor 20 euro klaar.
B-lex schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:56:
Mooie hardhouten dunne plank/strook in kleur geschilderd geen optie? Alsware het een brede dorpel is.
Geen slecht alternatief, gehalveerd dat je dat een gek randje krijgt voor de schuifdeur naar buiten waar juist een aardige afstap 20cm zit.
deWit schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:34:
Zetwerk online op maat laten maken?
Kende deze term niet. Ga komende week eens een paar opties benaderen. Alhoewel zetwerk voor mij overkomt als simpelweg “platte en gevouwen” aluminium stroken van vrij dunne platen gemaakt. Reliëf erin lijkt niet echt de optie maar ga dit verder onderzoeken.
naftebakje schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:18:
Heb je het je kozijnenboer al gevraagd? Die kan het meestal netjes in dezelfde afwerking als de kozijnen.
Nee en is ingekocht van Reynolds via aannemer (waar we niet vanuit kunnen gaan) maar zal de fabrikant eens contacten. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:59

Exigence

dnkroz

Ik heb destijds een vergelijkbare situatie opgelost door een composiet "dorpel"/"vensterbank" te laten maken. Via een keukenboer besteld bij een firma die composiet werkbladen maakt, maar in principe alles kan maken van composiet plaat. Vaak verkrijgbaar in diverse diktes en bijna oneindig aantal kleuren en afwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:11

MLLL

Palm Treo 650

Zetwerk op kleur kun je wel vergeten in deze situatie.
Zeer krasgevoelig.
Eiken lat of iets van natuursteen zijn naar mijn mening de beste opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Met aluminium geen ervaring maar het beton van mijn garage ingang begon af te brokkelen en daar een rvs profiel laten vouwen precies op maat, je kan ook een stuk rvs overwegen de meeste metaalboeren kunnen tot 5 meter uit 1 stuk zagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43

BCC

Natuursteen lijkt mij de mooiste en slijtvastste oplossing idd.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1