Dambordpatroon in Paint weghalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josodl
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-12-2023
Mijn vraag
..Ik erger me behoorlijk aan het dambordpatroon dat iedere keer verschijnt bij het werken met Paint Bij de vroegere versies van Paint bleef alles gewoon wit als je een object verplaatste op het werkblad of als je iets uitwiste met het gummetje. Nu verschijnt iedere keer dat dambordpatroon en moet ik het weer wissen.
Het gekke is dat je damblokjes niet meer ziet in opgeslagen de afbeelding, maar tijdens het werken is het knap lastig. De meeste tekeningen maak ik nu maar op een oude laptop met Windows 8.1, dat gaat feilloos

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..Ik heb geprobeerd om iets te veranderen door de klikken op het tandwieltje rechtsboven maar het enige dat je te zien krijgt zij de opties licht en donker en systeeminstellingen. Echter, als je op systeeminstellingen klikt gebeurt er niets.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

Barrycade

Through the...

Dat dambord patroon is toch een indicatie van doorzichtig in het eindresultaat? En is het geen bug maar feature. Wellicht bewerken in JPG want die file type kent geen doorzichtigheid (volgens mij)

Nu doe ik niets met Paint, want ik heb gewoon wat bewerkingsprogramma's van Corel. Dus zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Workaround:
  • Klik in de ribbon op 'Lagen'.
  • Vul de huidige lege dambordlaag met 100% wit met de opvultool (verfblik).
  • Klik op het plusje bovenaan de lagen om een nieuwe laag toe te voegen.
  • Doe je werk op deze nieuwe laag (of nieuwe lagen) en laat de witte onderste laag verder met rust (of verwijder hem eventueel weer als laatste stap voor het opslaan).

[ Voor 14% gewijzigd door Eegee op 09-12-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 16:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je kunt transparante afbeeldingen maken.

Als je iets wil 'gummen' zonder het transparant te maken, dan kun je er ook gewoon met een witte borstel er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. Dat dambord verschijnt daarom dan ook niet als je de tekening opslaat en opent in andere applicaties.

Wil je het niet: gebruik een bestandstype dat geen transparante achtergrond kent (zoals inderdaad jpg), of delete niet maar verf inderdaad over. Feature, geen bug.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb de vraag verplaatst van de Windows-groep naar de software-buren. Het gaat niet over Windows zelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1