HDMI ARC naar RCA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05 13:20
Hallo,

Bestaat er ook een HDMI ARC naar RCA converter met ingebouwd stopcontact? Dat als de TV aan gaat, het stopcontact ook stroom gaat geven. Of is hier een andere manier voor?

Zelf heb ik nu een SPDIF naar RCA met een smart plug, maar deze smart plug gaat pas automatisch aan als de TV (Samsung TU7000) al een paar minuten aanstaat. Dit is bij mijn andere TV niet zo (Samsung AU8000).

Ik weet dat er ook ARC receivers zijn, maar wil geen afscheid nemen van mijn trouwe nog goed werkende receiver.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:47
Dan laat je die converter toch aanstaan? Ik kan me haast niet voorstellen dat dit een kwestie is die meer dan (letterlijk) een paar centen kost per jaar.

Kun je die smart plug voor een nuttigere toepassing gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoek eens naar een master/slave verlengdoos, bijvoorbeeld deze: https://www.conrad.nl/nl/...ker-1-stuk-s-1857970.html

TV in de master, de rest aan de slaves en die gaan dan automatisch aan en uit als je tv aan of uit gaat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@SjoerdOe sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Die converter staat namelijk al 24/7 aan. Het gaat eigenlijk alleen om de receiver zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@RaZ dat is nog wel eens een optie en te proberen waard. Bedankt. Maar kan ik de 'slaves' dan ook aanzetten als de TV niet aanstaat? Heb namelijk ook nog wel eens de platenspeler aan (ook aangesloten op de receiver) en wil niet de TV aandoen als ik een LP draai.