Database Spotnet downloaden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Mijn vraag
...
Is er een mogelijkheid om op de een of andere manier de database van Spotnet te downloaden en die dan in (bijvoorbeeld) excel of een ander programma te bewerken (sorteren met eigen gemaakte sorteersleutels).

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:07

lier

MikroTik nerd

de database
Ja, die is er.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Wat heb je gevonden of geprobeerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
lier schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:41:
[...]

Wat heb je gevonden of geprobeerd?
Ik heb gezocht maar vond alleen maar oude berichten over oudere versies. Daar kon je een bestand met de extensie ".db" dowloaden maar die kom ik niet op mijn computer tegen. Er van uitgaande dat het best wel een behoorlijk bestand moet zijn kwam ik wel de bestanden:

newsreader.eweka.nl.dbs
en
newsreader.eweka.nl.dbc

tegen. Maar in mijn zoektocht naar programma's die dit soort bestanden konden openen kwam ik niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Appelmoesje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:12:
[...]

tegen. Maar in mijn zoektocht naar programma's die dit soort bestanden konden openen kwam ik niets tegen.
Zelfs Notepad kan dit openen echter dan heb je waarschijnlijk geen nuttige info leesbaar. Een extensie zegt weinig tot niets; je moet weten wat de inhoud en header van de bestanden is om een compatible programma erbij te vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
MAX3400 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:34:
[...]

Zelfs Notepad kan dit openen echter dan heb je waarschijnlijk geen nuttige info leesbaar. Een extensie zegt weinig tot niets; je moet weten wat de inhoud en header van de bestanden is om een compatible programma erbij te vinden.
Klopt, met Notepad openen duurt erg lang en krijg dan allemaal jibberisch te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met Excel? Zelfs al kun je hem decrypten, dan gaat Excel allerlei dingen veranderen in datums etc, dan krijg je onzin.

Leg eens uit wat je probeert te bereiken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
gambieter schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:21:
Met Excel? Zelfs al kun je hem decrypten, dan gaat Excel allerlei dingen veranderen in datums etc, dan krijg je onzin.

Leg eens uit wat je probeert te bereiken?
Ik zou graag ook op datum willen filteren, dus alleen spots kijken die bijvoorbeeld alleen in maart 2022 zijn gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niemand wat?

Ik zag dat SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 bestaat en Google leverde ook oude hits op omtrent Navicat.

Niet iedereem op Tweakers gebruikt "jouw database" maar veel mensen kunnen ook wel helpen als je, bijvoorbeeld, dus een header of stukje database-code zou posten.

Maar ik mis ook wat er wel gebeurde toen je Excel, Access, Notepad++ of anderszons gebruikte en de database opende of probeerde te importeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ktijg van je posts niet het idee dat je echt verstand van zaken hebt, dan kun je er beter vanaf blijven en bijvoorbeeld een feature request bij de makers indienen. En het kan best zijn dat ze niet willen dat je met hun database gaat klooien.

Ongeduldig "Niemand?" gaat niet helpen. Wat heb je zelf geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
MAX3400 schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:23:
[...]

Niemand wat?

Ik zag dat SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 bestaat en Google leverde ook oude hits op omtrent Navicat.

Niet iedereem op Tweakers gebruikt "jouw database" maar veel mensen kunnen ook wel helpen als je, bijvoorbeeld, dus een header of stukje database-code zou posten.

Maar ik mis ook wat er wel gebeurde toen je Excel, Access, Notepad++ of anderszons gebruikte en de database opende of probeerde te importeren.
@gambieter ,

Heb hierboven toch wel aangegeven dat ik het bestand met Notepad heb geprobeerd te openen maar dat dat alleen maar hele rare gegevens oplevert waar geen logica uit te halen is.

En nee, ik heb er totaal geen verstand van, vandaar ook mijn vraag hier of iemand zo vriendelijk wil zijn om me te helpen.

En ik begrijp dan ook niet de term 'jouw database", want voor zover ik weet krijgt iedereen hetzelfde te zien als ze Spotnet gebruiken. Of je moet bedoelen met "jouw database" het bestand wat lokaal op mijn pc staat (die twee bestanden die ik hierboven heb benoemd).

En het gaat er mij ook niet om om de database te verkloten, ik zocht iets waarmee ik "mijn" database zelf kan bewerken, dus niet in Spotnet zelf, maar gewoon lokaal op mijn pc.
Pagina: 1