Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddy d
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
Origineel had ik een standaard bel met een gewone drukknop.
We hebben dan beslist om een google nest deurbel (met batterij te installeren) maar nog altijd bedraad naar de bestaande chime (elektro mechanisch type)
Dit werkte goed maar het geluid was niet sterk genoeg (zelfde situatie als de originele set up dus niets te maken met de google nest deurbel)
Daarom hebben we beslist om een elektronische chime te installeren (een grothe croma100)
nu is het probleem dat de elektronische chime continu belt (geluid geeft) vanaf dat de google nest deurbel aangesloten is
als ik opnieuw een traditionele belknop (ipv de google deurbel gebruik is dit niet het geval en werkt de bel perfect
in bijlage vind je hoe alles aangesloten is

graag feedback hoe dit kan opgelost worden

Het rare is dat ik ook in de google home app de beltijd ook niet kan veranderen (bij de installatie kon ik dat wel) (met de niieuwe chime heb ik de installatie procedure opnieuw doorlopen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waV8gkcIZ5xFn_oDilDrJBXBa2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMzTWlHDouhdZOano2tuvWKS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door eddy d op 09-12-2023 08:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlfva1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-06 08:19
Ik heb inderdaad dezelfde bel met hetzelfde probleem en heb inmiddels ook een oplossing kunnen vinden. Hieronder vind je het aansluitschema. In de app moet je de bel tijd voor electronische bel naar minimaal 5 seconden zetten. Verder moet je in de Croma 100 de bel op stand trigger zetten, maar dit is volgens mij de standaard waarde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVjoQtpk16cOt6_NyXd9ugL8Ro4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DcRwtfBc2jMILtoJyUXZMzR6.png?f=user_large

Hopelijk heb je hier iets aan.

[ Voor 72% gewijzigd door nlfva1 op 30-04-2025 23:14 ]

Twee onder 1 kap woning 170m2 bwjr 2001 met standaard spouw-, dak- en vloer-isolatie ;beneden vloerverwarming, boven radiatoren; wp Adlar Castra AuroraII 6KW sinds Okt 2024