LED Kerstverlichting op batterijen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-05 17:52
De tijd van het jaar is weer aangebroken en ik heb wat kerstverlichting gekocht bij de Action, verschillende lichtsnoeren voor in de boom, sterretjes voor op het raam en zo’n bal met LED verlichting die veel mensen buiten hebben hangen. De sterretjes en de bal zijn op batterijen. Opzich heel handig allemaal want de stopcontacten zijn al bezet. Maar ik vraag me af vreet dat geen batterijen?
De bal (20 LEDs) die buiten hangt heeft een timerfunctie en gaat alleen in de avond automatisch 6 uur aan. De sterretjes(80 LEDs) hebben geen timer en heb ik ook al bijna een week de hele avond aan.
Alles werkt op 3 AA batterijen (zit nu Kruidvat extra power in).

Iemand ervaring met LED kerstverlichting op batterijen? Hoe lang ging het mee tot de batterijen leeg waren? Maakt het merk batterij nog veel uit? En wat is jullie ervaring met de goedkopere kerstverlichting ten opzichte van de duurdere wat betreft energie zuinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:28
Als je weet hoeveel het verbruiken per led is dan weet je toch ook hoe lang je kan doen met de batterijen?

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 09-12-2023 05:01 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

FreakNL

Well do ya punk?

Het vreet batterijen. Wij zijn er vanaf gestapt , alles op netstroom.

Als ze nou eens een oplossing bedachten voor volle WCDs, dat zou de uitvinding van de eeuw zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Oplaadbare batterijen, ze bestaan ;) (en kosten echt niet veel bij Ikea of Action) Bij de Ikea hebben ze ze van 2450mAh, dat is qua capaciteit vergelijkbaar, en onder bepaalde omstandigheden (hogere belasting) nog beter, dan een normale wegwerp penlite.

Het scheelt in ieder geval nog dat het een variant is met 3 batterijen. Ik heb ze wel eens met 2 gehad, van die troep uit een kerstpakket. Maar dan zit je al heel gauw op een spanningsniveau waarbij de leds niet meer aan gaan, terwijl de batterij niet eens echt leeg is.

[ Voor 19% gewijzigd door _ferry_ op 09-12-2023 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:37

Yucon

*broem*

FreakNL schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 05:49:

Als ze nou eens een oplossing bedachten voor volle WCDs, dat zou de uitvinding van de eeuw zijn.
Tja, het is ook meer bedoeld om handig uit te zien en om te verkopen dan om goed te zijn. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yucon schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:42:
[...]

Tja, het is ook meer bedoeld om handig uit te zien en om te verkopen dan om goed te zijn. :/
Probleem is ook dat kleinere lengtes (1 tot 3 meter) vaak niet eens met een stekker te koop zijn.
Wil ik een kleine kerstboompje verlichten, ben je aangewezen op batterij lampjes.
Nu is dat met een 5v (telefoon) adapter vaak wel op te lossen en zo op het lichtnet aan te sluiten, maar dat vergt weer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Fly-guy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:25:
[...]

Probleem is ook dat kleinere lengtes (1 tot 3 meter) vaak niet eens met een stekker te koop zijn.
Wil ik een kleine kerstboompje verlichten, ben je aangewezen op batterij lampjes.
Nu is dat met een 5v (telefoon) adapter vaak wel op te lossen en zo op het lichtnet aan te sluiten, maar dat vergt weer aanpassen.
Gewoon een langere kopen. Je kunt altijd de streng dubbel vouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Rukapul schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:23:
[...]

Gewoon een langere kopen. Je kunt altijd de streng dubbel vouwen.
Dan heb ik een kerstboompje met de kracht van duizend zonnen.

Ik koop gewoon alleen verlichting met 3x een AA batterij, wat 1 op 1 te vervangen is met een 5v adapter. Even solderen (of vastklikken) en het werkt ook prima, zonder mijn retina permanent te verschroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
FreakNL schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 05:49:
Zoiets:?
5 voudig stopcontact

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:36
Doe dan deze gelijk maar....9 voudig...

https://www.amazon.nl/Ste...&pd_rd_i=B0B2X4JXBW&psc=1https://www.amazon.nl/Ste...&pd_rd_i=B0B2X4JXBW&psc=1

[ Voor 32% gewijzigd door MarcelGo op 09-12-2023 17:30 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een zooi oplaadbare batterijen van IKEA en ondanks dat ik ze best veel aan heb (zit door omstandigheden veel thuis) gaan ze best lang mee.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:50

AlphaRomeo

FP PowerMod
Wat ook werkt is een zogenaamde 'battery eliminator' die van 3 AAA een USB stekker maakt. Dat is minder geschikt voor buiten, maar voor binnen een heel goede oplossing. Dan kun je voeden met een powerbank of wall charger. Op ali express staan ze in alle soorten en maten.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ81WwjPaHi1oZtGShEyBdRWJpC-j0ebj8t9g&usqp=CAU
Pagina: 1