Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
Heeft iemand ervaring met Eigen risico Autoverhuur verzekering van Asured.nl of andere verzekeraars?
Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:40
Kan je de vraag iets specifieker maken?

Het eigen risico bij autohuur bestaat om zowel het verhuurbedrijf te beschermen tegen financiële risico's als huurders aan te moedigen voorzichtig met het gehuurde voertuig om te gaan.

Je zal het vaak ook wel af kunnen kopen, maar verder hoort het er eigenlijk gewoon bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillamos
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik heb afgelopen september een verzekering bij Asured.nl afgesloten voor een huurauto in Roemenië. Ik had schade aan de voorruit en wat lakschade, en de kosten(iets van 700 euro) zijn zonder problemen binnen 2 weken terugbetaald. Prima ervaring daarmee dus. Enige puntje was dat ik door koersverschil toch nog iets van 10-20 euro zelf heb betaald, maar goed.

Let op dat ze slechts een tussenpartij zijn die zaken doet met Orchard Administration, en daar moet je dus ook zijn voor claims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja zo kun je alle verzekeringen wel van tafel praten @Ruben279.

@Nedish houd er rekening mee dat een verzekering bij een derde (zijnde niet de verhuurder) betekent dat je alsnog de borg etc moet voldoen bij het ophalen van de auto, en bij schade het eigen risico dient te betalen. Je kunt het achteraf terugkrijgen bij de verzekering.

Dit geintje heeft me ooit dubbele premie gekost in Italië. Borg was te hoog voor één creditcard, kon niet op twee creditcards, en was alleen op te lossen als ik me ook nog bij de verhuurder verzekerde.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Thijsmans schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:17:
Ja zo kun je alle verzekeringen wel van tafel praten @Ruben279.

@Nedish houd er rekening mee dat een verzekering bij een derde (zijnde niet de verhuurder) betekent dat je alsnog de borg etc moet voldoen bij het ophalen van de auto, en bij schade het eigen risico dient te betalen. Je kunt het achteraf terugkrijgen bij de verzekering.

Dit geintje heeft me ooit dubbele premie gekost in Italië. Borg was te hoog voor één creditcard, kon niet op twee creditcards, en was alleen op te lossen als ik me ook nog bij de verhuurder verzekerde.
Bedankt voor de tip. Was van plan extra geld te storten op mijn card. 👍😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
guillamos schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:17:
Ik heb afgelopen september een verzekering bij Asured.nl afgesloten voor een huurauto in Roemenië. Ik had schade aan de voorruit en wat lakschade, en de kosten(iets van 700 euro) zijn zonder problemen binnen 2 weken terugbetaald. Prima ervaring daarmee dus. Enige puntje was dat ik door koersverschil toch nog iets van 10-20 euro zelf heb betaald, maar goed.

Let op dat ze slechts een tussenpartij zijn die zaken doet met Orchard Administration, en daar moet je dus ook zijn voor claims.
Bedankt voor de reactie. Goed te horen dat het werkt. Premie is echt niks in vergelijking tot wat je aan een verhuurbedrijf kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Je kan ook overwegen te huren via Sunnycars, dan zit het er al bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:We verwachten ope Tweakers meer eigen inzet. Wat heb je zelf gevonden? Wat wil je precies weten? Zie ook het PFSL beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.