Slim meerdere schermen tegelijk aansturen in een kantine.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar hier mijn probleem.

In de kantine van mijn tennisvereniging wil ik dat wanneer deze open is de vrijwilligers die er in werken eenvoudig de TV aan kunnen zetten en centraal de schermen kunnen aansturen. Nu hebben we een TV en het is al moeilijk genoeg vrijwilligers tennis/sport op te laten zetten. Nu willen we werken met twee schermen zodat er op meerdere plekken sport kan worden gekeken.

Daarnaast zou ik graag ook het geluidssysteem centraal aan willen sturen. Laatste wens: het moet allemaal niet te veel kosten, de vereniging heeft al genoeg uitdagingen om break even te draaien.

Het doel is tweeledig: leden, bezoekers langer te laten hangen in de kantine door sportwedstrijden uit te zenden en beter activiteiten en oproepen te promoten.

Wat we nu hebben is een
  • PC-tje voor promotieslides
  • TV boxje voor zakelijke TV van KPN
  • TV A 1,5m van de bar
  • TV B 10 meter van de bar
  • Versterker direct naast de bar
Wat ik zelf heb uitgedacht is het volgende:
  • Beide apparaten aansluiten of een HDMI-switch met Toslink uitgang (richting versterker)
  • Deze output vervolgens te leiden naar een HDMI-splitter
  • Output 1 van de HDMI splitter direct naar TV A
  • Output 2 van de HDMI splitter met een HDMI extender (over CAT) naar TV B leiden
  • En de toslink inpluggen op de versterker
Op die manier hoeven de vrijwilligers alleen op de HDMI switch het inputkanaal te kiezen en een enkele keer van zender te veranderen op het TV kastje.

Is dit enigszins logisch, of zijn er eenvoudigere oplossingen die ik niet zie? Want met een HDMI splitter heb ik wel eens gewerkt, maar of dit in serie met een HDMI switch en HDMI extenders werkt: ik heb geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat heeft tennis te maken met tv ? kantine is daar om je dorst te lessen toch ?

anyway meestal hangt een tv dicht bij de geluids installatie/bar en heb je deze ingewikkelde zaken niet nodig.

keep it simpel kan iedereen het ook fixen .. elk device ertussen kan stuk/storing geven enzv.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
vso schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:34:
wat heeft tennis te maken met tv ? kantine is daar om je dorst te lessen toch ?

anyway meestal hangt een tv dicht bij de geluids installatie/bar en heb je deze ingewikkelde zaken niet nodig.

keep it simpel kan iedereen het ook fixen .. elk device ertussen kan stuk/storing geven enzv.
Dat sentiment hoor ik vaker, maar een van de grote inkomstenbronnen van een vereniging is de kantine. Hoe leuker en warmer je het kan maken hoe beter. Zolang je maar niet de omgeving te druk maakt met beeld en geluid. Veel kantines zijn halve huiskamers waar het goed vertoeven kan zijn en waar leden en bezoekende teams/spelers regelmatig blijven hangen tot diep in de avond/nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:09
Maar mensen die al tientallen jaren een tv hebben en gewend zijn zenders te wisselen kunnen dat om een of andere reden niet met jouw systeem. En dan wil je dat simpele systeem gaan vervangen met een lading apparaten die je zelf niet eens begrijpt? Ik ben bang dat je over een paar maanden dan ruzie gaat zoeken daar en in de tussentijd niemand blij hebt gemaakt. Ik ben het eens met @vso: keep it simple.

Wil je eigenlijk 2 verschillende streams open hebben op 2 verschillende schermen en 2 verschillende audiostreams gaan mixen naar 1? Of moet het 1 stream zijn die zichtbaar is op 2 schermen en dat het audiokanaal naar de versterker moet?

In tv’s zitten ook speakers. Misschien is het prettiger om de ene tv het geluid van uitzending A te laten doen en de andere tv het geluid van uitzending B.

Makkelijkste en goedkoopste oplossing is volgens mij gewoon een tweede tv-decoder bestellen en dan gewoon elke tv een eigen afstandsbediening te geven. Dan werkt het zoals mensen thuis zijn gewend, begrijpen ze hoe het is opgezet en kunnen ze zelfstandig de tv’s aan en uit zetten. Hang je er eventueel 1 aan de versterker en zet je bij de ander het geluid uit.

Voor het gebruiken van de pc met slides kan je een handleiding met icoontjes printen en bij een printzaak laten lamineren. Leg je die bij de bar voor als er geen sport op tv is.

Edit: voor sommige dingen is alles automatiseren leuk. In dit geval denk ik dat men blijer is als het een systeem/proces is dat ook nog gebruikt kan worden als jij morgen onder een bus komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ample Energy op 09-12-2023 17:02 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.