Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caip
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-05-2024
Mijn vraag
mijn grootmoeder zit sinds kort in een woonzorgcentrum. daar staat momenteel reeds een tv waar ze tv op kan kijken.
nu zou ze graag haar eigen tv toestel van thuis gebruiken omdat dit groter is waardoor ze alles beter kan zien.

maar de tv die er staat heeft enkel een voedingskabel en een eternetkabel aangesloten.
als ik bij source ga zien is het een soort APP die op de samsung draait die waarschijnlijk het tv signaal via IP binnenkrijgt of zoiets?

het woonzorgcentrum rekent bijna 200 euro aan om een andere tv aan te sluiten.
dus ik vroeg me af hoe zo een distributie van tv over eternet juist werkt.. om te kijken of ik het zelf niet opgelost krijgt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
de huidige TV is een Samsung TV (exact model weet ik niet)
haar eigen TV is een Smart TV van Sony , maar voor zover ik weet kan ik daar geen custom apps op installeren.

mocht er iemand die meer kennis heeft van hoe dit in elkaar zit me misschien tips kunnen geven van wat ik nog kan proberen?

ik dacht aan een eternet to hdmi converter maar ik weet niet of dit gaat werken.. en of ze dan nog van kanaal kan wisselen met de afstandsbediening etc..

alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ethernet naar HDMI is doorgaans alleen wanneer de zender van hetzelfde merk/type is. Die dingen komen per set.

Er bestaat simpelweg niet zoiets dat even een HDMI signaal uit een ethernetsignaal kan halen zonder dat je een tuner hebt dit dat voor je regelt. Daarnaast moet je dan ook nog het juiste protocol hebben (TCP/IP of een eigen direct protocol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Interessant onderwerp. Let wel op: zolang je probeert te kijken hoe je je eigen apparatuur werkend zou kunnen krijgen, is dit prima. Als het gaat over omzeilen van systemen (op welke wijze dan ook), dan moeten we daar heel streng op zijn.

Ander idee: kan je geen tv/steaming app op die tv van je schoonmoeder zetten, en die t via wifi/ethernet kunnen laten kijken?

Verder vind ik het vreemd dat het ouderen bemoeilijkt moet worden, door 200 euro aan kosten te rekenen voor het gebruik van een eigen televisie. Ik zou vragen of er geen mogelijkheden zijn voor het gebruik van een eigen systeem, zonder deze 'servicekosten'. Waarschijnlijk rekenen ze zoveel geld, omdat ze dan moeten garanderen dat de televisie altijd signaal krijgt ofzo..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Michael Knight schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:12:
Verder vind ik het vreemd dat het ouderen bemoeilijkt moet worden, door 200 euro aan kosten te rekenen voor het gebruik van een eigen televisie. Ik zou vragen of er geen mogelijkheden zijn voor het gebruik van een eigen systeem, zonder deze 'servicekosten'. Waarschijnlijk rekenen ze zoveel geld, omdat ze dan moeten garanderen dat de televisie altijd signaal krijgt ofzo..
Dat is helaas wel hoe veel zorgcentra werken, als je daar als oudere komt te zitten ben je volledig aan hen overgelaten en betaal je ze gewoon wat ze willen, zeker in deze tijd waar je soms 5+ jaar op een wachtlijst staat om überhaupt een kamer te kunnen krijgen.

Helaas met meerdere familieleden dezelfde situatie meegemaakt; dure alles-in-éénabonnementen en niet de mogelijkheid om alleen TV af te nemen, hoge kosten voor ieder verzoek (tot het punt waar het vervangen van een kapot lampje al in rekening gebracht werd voor enkele tientjes). Je doet er helaas weinig aan.

200 euro voor het aansluiten van een andere TV is niks :'(