Advies over videokaart... en kan dat wel op dit moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Ik zoek een?
Ik heb een half jaar geleden een Lenovo desktop gekocht https://tweakers.net/pric...90t30029mh/specificaties/ alleen hapert bepaalde video editing software die ik vandaag heb geïnstalleerd. Mijn vraag is dus, kan ik een videokaart hier bij prikken? En zoja, wat is een budget vriendelijke kaart?

Wat is je budget?
Max 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Video editing software. Geen games.

Alvast erg bedankt! :)

Beste antwoord (via lexxus93 op 08-12-2023 22:27)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Wat zijn de systeemeisen van de software die je gebruikt? Zomaar wat kopen is misschien niet zo handig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:38
Maak je kast open en kijk welk moederbord erin zit. Vervolgens kun je op internet zoeken naar de specificaties en kom je erachter wat erop past. Kan vast wel.

Maar iets anders.. heb je al eens gekeken in de pricewatch wat je voor 100 euro gaat krijgen? Dat gaat niet veel beter zijn dan wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Nopheros schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:27:
Maak je kast open en kijk welk moederbord erin zit. Vervolgens kun je op internet zoeken naar de specificaties en kom je erachter wat erop past. Kan vast wel.

Maar iets anders.. heb je al eens gekeken in de pricewatch wat je voor 100 euro gaat krijgen? Dat gaat niet veel beter zijn dan wat je nu hebt.
Ik heb er ff een foto van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77lfksSsPn97cjlRkGktJHM7rVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRqEfC3ZW07UDUUkfeluhCY9.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit nu een onboard intel grafische kaart in (intel 730). Ik dacht dat bijvoorbeeld deze toch wel stuk beter is? uitvoering: ASUS GT1030-2G-BRK

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat zijn de systeemeisen van de software die je gebruikt? Zomaar wat kopen is misschien niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49
Er zit een voeding in van 260W (kunnen wel full height kaarten in lijkt het), dus je hebt waarschijnlijk een kaart zonder extra stroomaansluitingen nodig. Ik zou dan eerder een GTX1650 kopen; tweedehands dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Dit zijn de minimale vereisten:

Windows: Windows 10 and later
Memory: 8GB or more
Processor: 2 gigahertz (GHz) or faster with 2 or more cores (64-bit Intel Or AMD)
Storage: 4GB for program installation (you would need more to download assets)
Graphics: Intel HD Graphics 5000 or later; NVIDIA GeForce GTX 700 or later; AMD Radeon R5 or later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
lexxus93 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:28:
Dit zijn de minimale vereisten:

Windows: Windows 10 and later
Memory: 8GB or more
Processor: 2 gigahertz (GHz) or faster with 2 or more cores (64-bit Intel Or AMD)
Storage: 4GB for program installation (you would need more to download assets)
Graphics: Intel HD Graphics 5000 or later; NVIDIA GeForce GTX 700 or later; AMD Radeon R5 or later.
Geen hele hoge eisen dus, in principe voldoet je huidige igp er ook al aan. Vaak wordt ook een aanbevolen hoeveelheid videogeheugen genoemd, maar in dit geval dus niet. Alsnog denk ik dat die 2GB van de GT1030 vrij krap is en is de suggestie van @Dagion ws beter, mits je voeding dit trekt.
Pagina: 1