Telenetone download snelheid.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertDaneels
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-12-2023
Hallo,

Ik heb bij deze een vraagje over het internet van Telenet, wij hebben hier thuis het TelenetOne abonnement met onbeperkt internet tot 250Mbps.Ik heb nu eens een snelheid test gedaan en wij krijgen deze snelheid ;

Download ; 93.58 Mbps
Upload ; 18.80 Mbps

Is hier nog iets aan te verbeteren van snelheid aangezien ze tot max 250Mbps geven? Of is dit de maximale snelheid dat wij kunnen krijgen? Deze speedtest is gedaan met een ethernet kabel rechtstreek in de router. Wij hebben ook de laatste nieuwe router (wit) van Telenet.

Mijn kinderen vragen om het OneUp van telenet te nemen met onbeperkt supersnel internet tot 1 Gbps, gaat dit dan sneller zijn? Omdat we nu eigenlijk al niet in de buurt komen van de 200Mbps?

Mvg
Geert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

93Mbps?

Hoe meet je dat? En welke apparatuur/verbindingen heb je binnenhuis?

Dit klinkt verdacht alsof er ergens een 100Mbps link is, door oude.of beschadigde kabel of een 100Mbps switch tussen modem en PC.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande.

Als je een oude cat5 (niet eens cat5e) hebt met maar twee verbonden paren dan haal je nooit meer dan 100Mbps en dat is minus overhead inderdaad pakweg 90-95Mbit. Een oudere of zeer goedkope Pc of laptop heeft ook misschien nog een 100Mbps ethernet poort, dan haal je ook nooit meer dan dat.

Welke cat kabel heb je? Welke netwerkkaart heb je? Zie je wel 1Gbps linksnelheid tussen computer en router?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:41

nhanssen

QVL is non-tweakers

Kan wel kijken voor je als je mij je TN klantnummer doorgeeft als PM (persoonlijk bericht). Anders maandag even bellen met TN.

[ Voor 19% gewijzigd door nhanssen op 08-12-2023 21:37 ]

Spec's PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertDaneels
dion_b schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:15:
93Mbps?

Dit klinkt verdacht alsof er ergens een 100Mbps link is, door oude.of beschadigde kabel of een 100Mbps switch tussen modem en PC.
93Mbps?

Ik heb de meting gedaan met https://www.speedtest.net/ en de speedtest van Telenet zelf. Deze geven bijna exact de zelfde meting. Dit was het resultaat van speedtest ; https://www.speedtest.net/result/15608659628

Aan de router van Telenet hangt 1 TV en 1 computer. Ik heb de kabel even nagezien die rechtstreek van de router naar de computer gaat en er staat op ; SYSTEM CABLE CAT 6.FTP SOLID 24 AWG/4PR LOSH HALOGEN FREE ISO IEC 11801 0293M

Er hangt wel een switch tussen de computer en de internet kabel ; tp-link 5 port gigabit desktop switch. Ik heb de test gedaan met de CAT 6 kabel rechtreeks van de Telenet router in de computer en deze geeft hetzelfde resultaat als hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GeertDaneels schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:55:
[...]

93Mbps?

Ik heb de meting gedaan met https://www.speedtest.net/ en de speedtest van Telenet zelf. Deze geven bijna exact de zelfde meting. Dit was het resultaat van speedtest ; https://www.speedtest.net/result/15608659628

Aan de router van Telenet hangt 1 TV en 1 computer. Ik heb de kabel even nagezien die rechtstreek van de router naar de computer gaat en er staat op ; SYSTEM CABLE CAT 6.FTP SOLID 24 AWG/4PR LOSH HALOGEN FREE ISO IEC 11801 0293M

Er hangt wel een switch tussen de computer en de internet kabel ; tp-link 5 port gigabit desktop switch. Ik heb de test gedaan met de CAT 6 kabel rechtreeks van de Telenet router in de computer en deze geeft hetzelfde resultaat als hierboven
Cat6 zou meer dan goed genoeg moeten zijn voor Gigabit, maar kan nog steeds verkeerd geknepen en/of beschadigd zijn. Welke Telenet router heb je? En welke Gigabit switch? En wat voor Ethernet-adapter zit er in je computer?

Trouwens, wat geeft Windows (of MacOS of...?) aan als link speed voor je Ethernetverbinding?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertDaneels
Het probleem is opgelost, bedankt dion_b! Het zat hem in de RJ-45 connector die aan de kabel zijn geknepen, we hebben er een andere ethernet kabel aangehangen, en deze geeft de volle 222Mbps waar we eigenlijk voor betalen met het abonnement.

Welke connector zou ik best aan deze kabel bevestigen?

Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door GeertDaneels op 08-12-2023 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 15:11
Even een vraagje, waarom roep je steeds "waar we voor betalen" bij elke reactie? Dat hele gegeven lijkt me logisch en voegt niets toe, het probleem blijkt uiteindelijk niet eens in de lijn of de modem van de provider te zitten. Waarom dan steeds die opmerking?

Als de kabel niet verplaatst wordt is het aangeraden om er netjes een RJ45 doosje op te monteren. Je kunt dan het toestel verbinden met een kant-en-klare kabel waarvan de connectors machinaal geknepen zijn, dit geeft altijd het beste resultaat en de minste problemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Andros op 09-12-2023 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:49
Andros schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 04:00:
Even een vraagje, waarom roep je steeds "waar we voor betalen" bij elke reactie? Dat hele gegeven lijkt me logisch en voegt niets toe, het probleem blijkt uiteindelijk niet eens in de lijn of de modem van de provider te zitten. Waarom dan steeds die opmerking?
...
@GeertDaneels heeft slechts in 1 berichtje van de 3 de betreffende tekst geschreven. Of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertDaneels
Andros schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 04:00:

Als de kabel niet verplaatst wordt is het aangeraden om er netjes een RJ45 doosje op te monteren. Je kunt dan het toestel verbinden met een kant-en-klare kabel waarvan de connectors machinaal geknepen zijn, dit geeft altijd het beste resultaat en de minste problemen.
Het gaat mij niet zo zeer over een geldkwestie, wij hadden hiervoor het Easy Internet abonnement van Telenet tot en met 100Mbps download snelheid, heeft steeds perfect gewerkt en had ook de correcte download snelheid met dezelfde kabel. Omdat mijn kinderen vragen om het abonnement te upgraden naar Telenet One tot en met 250Mbps hadden we nog steeds dezelfde snelheid, vandaar dat ik dacht dat ze misschien niet meer konden aanbieden zoals wij vroeger met Proximus hebben gehad. (en dit lag niet aan de kabel).

Bedankt, ik ga zo'n RJ45 doosje halen vandaag.

Mvg
Geert
Pagina: 1