Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53
Iemand tips om de gevechten wat beter door te komen? Net 10 minuten bezig geweest met de "eindbaas" op het strand. Hij bleef me maar ontwijken, gruwelijk irritant. Nu in de accessibility settings maar offensive en defensive op simplified gezet, maar ik doe vast wat fout want zo ingewikkeld kan het niet zijn zo vroeg in het spel.

En ja ik gebruik de block en evade ook gewoon.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ramon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:49:
Iemand tips om de gevechten wat beter door te komen? Net 10 minuten bezig geweest met de "eindbaas" op het strand. Hij bleef me maar ontwijken, gruwelijk irritant. Nu in de accessibility settings maar offensive en defensive op simplified gezet, maar ik doe vast wat fout want zo ingewikkeld kan het niet zijn zo vroeg in het spel.

Volgens mij moet je het blokken goed timen zodat je die blauwe vonk van de zwaarden ziet flitsen ipv de rode.. Dan is hij net wat langer van slag zo lijkt het.. Duurde mij ook net te lang maar plots had ik hem en volgens mij werkt het zo, je verliest minder energie denk ik op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ramon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:49:

Ik ben echt mega slecht in timen. Maar timen is de sleutel :D Leer het patroon. Vaak doen ze 2 aanvallen, pauze (dan kan jij aanvallen met Y of X), dan doen ze 3 aanvallen, pauze etc. Het aanvalspatroon is niet mega lang dus goed te onthouden. Ietsje later in het spel krijg je een hulpmiddel (hint: ijdeltuit) waardoor alle gevechten best simpel worden.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:05
Ik ben ondertussen wat verder. Combat blijft voor mij heel basic. Er was wel een moment met meerder aanvallers dat ik iets beter vond. Alleen de parry timing heb ik wel wat moeite mee. Maar die graphics mijn god. 🤩 zonder te spoilen: er was een moment met mist en rook door verschillende lightsources met fakkels. Ik had nooit verwacht zo iets te zien uit een console van €500. Dit is toch echt wel next gen. Nu nog next gen gameplay… Elke avond 1,5 uur spelen om van de sfeer en graphics te genieten. Niet te veel in 1 maal. Edit: oh ja, de tweede avond in het donker gespeeld, spelervaring en beleving x10. Geen spel om overdag te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Antigo op 22-05-2024 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46
Ik had in een eerdere post al geplaatst dat ik dit in VR aan het spelen was. En voor iedereen die dit spel tof vind: koop een Quest 2 of 3 of beter. Ik kan het zoooo aanraden!!

Echt niet normaal epic. Graphics, sound design, muziek. Heb er nu 10 uur inzitten (heb het begin 2x gespeeld vanwege slechte settings in eerste instantie). Spel mag misschien kort zijn en daardoor slechte reacties maar ik persoonlijk speel liever iets van 5/6 uur waaraan alles klopt dan menig ander spel dat veel langer is.

Heb net de sequence gespeeld van de eerste trailer en dat in 3d is echt de shit.

Als dit de voorbode is voor de nieuwe generatie games wat betreft graphics.... moet je voorstellen een RDR, Horizon enz met dit level graphics. Dat wordt smullen.

[ Voor 12% gewijzigd door robbertvw op 23-05-2024 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Antigo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:48:
er was een moment met mist en rook door verschillende lightsources met fakkels. Ik had nooit verwacht zo iets te zien uit een console van €500.
Ja dat was echt bizar om te zien wat er op het scherm getoverd werd. Zat er zo in dat ik vergat om photomode te openen :P

Ben normaal niet zo van de super realistische graphics, ik vind artstyle vaak 10 keer belangrijker, met name omdat de realistisch uitziende games toch altijd een soort van uncanny valley was, maar Hellblade is echt een stapje verder.

—-

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-05-2024 00:46 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48

MazeWing

The plot thickens...

Vanavond eens geprobeerd op de pc en ik schrok van de hoeveelheid Chromatic Aberration in het spel en dat het ook niet uit te zetten is. Echt ongelofelijk lelijk en wazig. Alsof je naar een stereoscopic beeld kijkt zonder brilletje....

Maar gelukkig is het uit te zetten met aanpassingen in een .ini file.

In de local appdata staat een map genaamd hellblade\saved\config en dan iets met win erin. Daar staan allemaal .ini bestanden waaronder engine.ini
Die openen en onderaan het volgende zetten:
code:
1
2
3
[SystemSettings]
r.NT.Lens.ChromaticAberration.Intensity=0
r.FilmGrain=0

Je spel ziet er meteen een stuk scherper en beter uit. Ik blijf me verbazen dat developers denken dat dit mooi is! 8)7

Je kunt ook nog andere instellingen aanpassen, waaronder volledig scherm (dus geen zwarte balken)
code:
1
2
r.NT.AllowAspectRatioHorizontalExtension=0
r.NT.EnableConstrainAspectRatio=0

Nog niet echt heel veel van het spel gespeeld maar ik word er nog niet echt warm van...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 14:19
Wat. Een. Game..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rxdu7oYaS3Yvg-VOebnlDS48vn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8yybVUQeEXIXxCu2RqUeSHEx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbJ_ku5Xkx3WTVoNIsf7GeQiLx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hy8UYN3SvN1C84apzr0K8OFo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfo1W5XaLf_by366J6JEhNWgpjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JeAHOXUFPJPzWh3fRzhRXd4f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbbnIYn0R9ajwYCBuDlNWtyhuCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1LyQEw2L0lX5BNZzzGTlSNRh.png?f=fotoalbum_large

Vanavond uitgespeeld, heb er volgens de Xbox App 11 uur over gedaan. Lekker op m'n gemak alle pracht en praal tot me nemen met m'n mond open van begin tot eind.

10/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 21:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb gisteren het eerste uur gespeeld, ben zeer onder de indruk van deze game. Kwam er alleen gisteren achter dat mijn livestream niet doorkwam, is blijkbaar van deze game afgeschermd. Kijk al uit naar vanavond als ik weer verder kan spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

honey schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:52:
[...]

Het heeft waarschijnlijk hier mee te maken:

nieuws: Intel: stabiliteitsproblemen 13th en 14th Gen-cpu's komen door moeder...

Het lijkt nu opgelost door BIOS aan te passen naar:
  • Long Duration Package Power Limit (P1): Reduced from 225W to 125W
  • Short Duration Package Power Limit (P2): Set to 253W
  • Multi-Core Enhancement (MCE) (Enhanced Turbo on MSI): Changed from Auto (default) to Disabled
  • Core Current Limit: Set to 307 Amps
Cinebench R23 score daalde 12%, van 30,054 to 26,729.

Deze aanpassingen had ik al en zijn niet aangepast:
Undervolting settings:
  • CPU Core Voltage Mode: Adaptive + Advanced Voltage Offset (V/F Point)
  • V/F points 5 and higher (x43 - x54) adjusted with -0.1500V
Raar dat het dan aan de CPU ligt. Hier overigens een 7800x3D en 4080 Super en nog geen crashes o.i.d. gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het verschil tussen chromatic aberration aan en uit.
Links = uit, rechts = aan

op 100% zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fX6VSWdtTs30CqYzvMN46Xqrprs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EJefwhgOnks8buGZj3a9Rhi8.jpg?f=user_large

op 300% zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EE4J7rNaBd1u_VPZrWf6PGLYtqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngic7H4NSDTc2cJYfJ8E9OEd.jpg?f=fotoalbum_large

op 200% zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMlA4Zh-gZnpU62LgQ6c1kG8kqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqzV7IephZahN7rqu9HCjdfc.jpg?f=fotoalbum_large

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-05 16:56
@MazeWing

Bedankt voor de tip, heb me flink geërgerd aan de vage beeldkwaliteit. Dacht dat er iets ‘mis’ was bij mij maar kon er nergens iets over vinden. Nu wel scherpe beelden. En wat mij betreft slechte keuze van de makers om geen optie te bieden in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:22:
Het verschil tussen chromatic aberration aan en uit.
Links = uit, rechts = aan

op 100% zoom
[Afbeelding]

op 300% zoom
[Afbeelding]

op 200% zoom
[Afbeelding]
Kan je het ook op 25-50% zetten? Of is het aan/uit? Ik vind het effect namelijk wel wat toevoegen aan de filmische ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mog schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Kan je het ook op 25-50% zetten? Of is het aan/uit? Ik vind het effect namelijk wel wat toevoegen aan de filmische ervaring.
Nee het is 0 of 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Jammer, dan houd ik het toch liever aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben weer een paar uurtjes verder en sta echt versteld. Ook met veel genot de tech review van DF bekeken. Op een gegeven moment kruip je door een heel beklemmende tunnel en je ziet zelfs de donshaartjes op het gezicht van Senua zitten. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat het een foto was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gY48Eos4hZgTp-SL2ZtEWs57Ibw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cYcMInYva3iJlPt3NS3JK65d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hier ook weer 40 minuten gespeeld, helaas niet meer tijd vandaag, maar wat een prachtige game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMiQcpsBfgq-hY-e_7WhFiZWe9c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jmMkPd64zwz546kfJSi3MV4i.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkdrdBBrz-ityqPtvi6aoTscYfo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FpScweMEnH48rxAoVMVp9XlT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2tlmgH_IhC0aV3-s6drNB48kTY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/p6WGKfx7Vc5LTWZubpiiJypH.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tzUzKxxEGcdxPF0WbCRrH-SSOk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pvBUUOa3MQyccqrGjabGoH3L.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpVXvxMCR9JfLMBMEyaqjhQjvOc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/shbj4zFvzp0V9Stm5ZGTYzr0.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En dat was het einde. :) Wat een ervaring. Want dat is het. Qua gameplay is het gewoonweg beperkt. Net zoals Hellblade 1 ook was. Een walking sim afgewisseld door niet al te ingewikkelde puzzels en basic fight mechanics.

Echter net zoals in Hellblade 1 maakt het verhaal en de inner voices en de struggles van Senua voor mij de game. En nu uiteraard ook het grafische geweld wat de show steelt en de game veel kracht bij zette op cruciale momenten in het verhaal. Ik ga in ieder geval vanavond nog wat chapters herspelen :)
Heb niet veel met verhalende games maar dit soort kleinere en kortere persoonlijke verhalen zie je helaas niet al te vaak in games. Games zoals Firewatch, What remains of Edith Finch en Life is strange doen het bij mij wel goed.

Ik ben blij dat Ninja Studio de game mocht maken die ze wilden maken. Want no way in hell hadden ze deze game als independent studio kunnen laten financieren.

Nu eens even kijken welke collectibles ik nog moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik had even opgezocht wat ik ooit hier op GoT over Hellblade 1 heb gezegd.

Net Hellblade uitgespeeld. Vond het echt een aparte game. Met uitzondering van het verhaal, het karaktermodel en de muziek was het redelijk mediocre, maar juist die drie elementen maakten het echt wel een bijzondere game. Het liedje tijdens de end credits was ook cool om te horen, namelijk VNV nation - illusion.

En dat klopt eigenlijk ook prima voor deze game. :) Plus uiteraard een aanvulling op het element karaktermodel, want nu is de omgeving ook waanzinnig :P

Inmiddels alle collectibles gevonden en nog wat scènes herspeeld. Benieuwd wat Ninja Theory gaat leveren met Project Mara!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
@uchiha tijntje gewoon een interesse vraag, zou jij zeggen dat dit wel eens de game van het jaar zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Linksquest schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:41:
@uchiha tijntje gewoon een interesse vraag, zou jij zeggen dat dit wel eens de game van het jaar zou kunnen zijn?
Nee geen game of the year. Daarvoor is de gameplay te beperkt. En omdat Promenade die verdient tot nu toe :P

Maar genoeg andere onderwerpen waar ze tot nu toe voor mij minimaal voor genomineerd mogen worden en tot nu toe mogen winnen waaronder geluid, graphics en verhaal.

En als er een sectie zou zijn voor “most impressive scenes” dan zeker. Ik heb op diverse momenten met open mond naar het beeldscherm gekeken. In chapter 3 bijvoorbeeld als
spoiler:
je Fargrimr moet bevrijden in het donker. Vanaf het begin dat je in het gedeelte komt met vuur en rook totdat je ontsnapt…
echt indrukwekkend. Heb dat gedeelte gisteren nog maar eens gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik open de spoiler dan nog even niet, want ik ben op het einde van Chapter 2 gisteren gestopt, dus dat zie ik vanavond :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Thomas schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:41:
Ik ben weer een paar uurtjes verder en sta echt versteld. Ook met veel genot de tech review van DF bekeken. Op een gegeven moment kruip je door een heel beklemmende tunnel en je ziet zelfs de donshaartjes op het gezicht van Senua zitten. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat het een foto was.

[Afbeelding]
Hellblade 2 heeft me drie nieuwe fobieën gegeven en dit was er een van :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Uitgespeeld. Pfff. Hier moet ik even van bijkomen. Wat een game _/-\o_

Ik had echt 0 interesse in de game. Voelde tot een week voor de release geen hype. Maar ik ben erin gezogen en het liet me niet meer los. Wat een verrassing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Mog schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:59:
Uitgespeeld. Pfff. Hier moet ik even van bijkomen. Wat een game _/-\o_

Ik had echt 0 interesse in de game. Voelde tot een week voor de release geen hype. Maar ik ben erin gezogen en het liet me niet meer los. Wat een verrassing!
Dat zijn de leukste ervaringen. Games die je verrassen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier ook uitgespeeld. Echt een bijzondere ervaring. Moet er ook echt even van bijkomen, ik zat er helemaal in. Ik ben eigenlijk nog nooit zo in een spel gezogen. Het is ook meer een boek in game vorm. De storytelling is uitstekend, met de stemmen, andere characters, enzovoorts (zonder al te veel te spoilen). En de presentatie is natuurlijk vrijwel perfect (zeker op een krachtige PC). Als deze game niet de Digital Foundry graphics of the year gaat halen weet ik het ook niet meer. Echt een ontzettend goede game.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 24-05-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren niet kunnen spelen, was een beetje laat geworden, dus hopelijk vanavond weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25

H.Boss

Hugo Boss

Hier ook uitgespeeld! Wat een ervaring weer, prachtig verhaal en prachtige graphics!

Ik vind dat je Hellblade 2 ook totaal niet met deel 1 kan vergelijken. Deel 1 had echt een duistere en beklemmende sfeer. Waar ik hier meer een interactieve film aan het doorlopen was.

Al met al een top ervaring!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Deel 1 was redelijk leuk. De graphics van dit deel zien er gewoonweg ziek uit. Mijn RTX trekt high settings helaas geen 60fps, maar ik gooi het er gewoon in :+ Ik las uit reviews 7h gameplay. Op zich jammer, maar ik ga me wel vermaken w/b audiovisueel, veel uit deel 1. De stemmen maken juist het spel, waardoor het niet voor iedereen is denk ik.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren weer een kort stuk gespeeld, en kon deze keer wel streamen, blijft een prachtige game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OcwUmjKZ73a1wS244KlAebpOq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/exiGUBlocrdbbCenTLWVaKZS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Iemand nog tips waar deel 1 voor de playstation de krijgen is? Kan op marktplaats niks vinden in ook niet fysiek in de winkels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
G.Scholtens schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:00:
Iemand nog tips waar deel 1 voor de playstation de krijgen is? Kan op marktplaats niks vinden in ook niet fysiek in de winkels
Met een simpele zoekopdracht op Google kom ik de volgende winkels tegen :D

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 27-05-2024 14:23 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
G.Scholtens schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:00:
Deel 1 is bijvoorbeeld bij Nedgame voor €22,00 exclusief verzendkosten te krijgen. Mocht je liever een andere winkel willen, ik zie hem ook nog bij Bol.com en gameresource.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Was al bij de gamemania en nedgame geweest, maar niks meer fysiek in de winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
G.Scholtens schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:59:
Was al bij de gamemania en nedgame geweest, maar niks meer fysiek in de winkels
Oh echt in de winkels zelf, daar durf ik je geen antwoord op te geven. Wel jammer dat je dat tegenwoordig steeds minder ziet..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
G_Dragon schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:00:
[...]

Oh echt in de winkels zelf, daar durf ik je geen antwoord op te geven. Wel jammer dat je dat tegenwoordig steeds minder ziet..
Kan hem inderdaad nog even bestellen daar, net iets goedkoper dan in de psstore. Had maar Lies of P meegenomen, was ook in de aanbieding dus kan voorlopig nog even verder spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
G.Scholtens schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Kan hem inderdaad nog even bestellen daar, net iets goedkoper dan in de psstore. Had maar Lies of P meegenomen, was ook in de aanbieding dus kan voorlopig nog even verder spelen
Wel fijn dat je hem uiteindelijk wel hebt kunnen bestellen, ik snap je heel goed dat het mooier is als je ergens bent om hem zo mee te nemen want daar ben ik ook voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-04 13:24
Miesjh schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Je kan ook rennen/harder lopen. LB op Xbox.
Klopt, in de vorige versie kon je dat togglen. Dan bleef ze altijd rennen. Nu moet je de knop inhouden. Het is hoe dan ook altijd érg langzaam naar mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 30-05 21:18
Ik heb de game heel kort opgestart. De eerste stapjes gezet. De hoeveelheid chromatic abberation is gewoon illegaal. Doet echt afbreuk aan de kwaliteit wat mij betreft. Beetje wazig allemaal.

De fotomode vond ik al wel heel tof. Gaaf dat je twee lichtbronnen kan toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 27-05-2024 16:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb het gisteren nog eens een flinke kans gegeven en een dik 1,5 uur gespeeld maar het is gewoon echt te saai....

Het ziet er prachtig uit en audiovisueel is het een pareltje maar de gameplay is er gewoon niet! Wat mij betreft gaat Ninja Theory zich of bezig houden met tech demo's in de toekomst of gaat zich eens wat meer richten op gameplay want dit is dus echt niets. Een spel hoort per definitie leuk te zijn en dat is het gewoon niet.
Benieuwd wat er van geworden was als de graphics niet zo goed waren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:33:
Ik heb het gisteren nog eens een flinke kans gegeven en een dik 1,5 uur gespeeld maar het is gewoon echt te saai....

Het ziet er prachtig uit en audiovisueel is het een pareltje maar de gameplay is er gewoon niet! Wat mij betreft gaat Ninja Theory zich of bezig houden met tech demo's in de toekomst of gaat zich eens wat meer richten op gameplay want dit is dus echt niets. Een spel hoort per definitie leuk te zijn en dat is het gewoon niet.
Benieuwd wat er van geworden was als de graphics niet zo goed waren....
Had je wat anders verwacht? Je vond Hellblade 1 ook niets. Klinkt een beetje als: Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.

Genoeg mensen hier die het een toffe ervaring vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Tsja smaken verschillen, maar ik meen me te herinneren dat ik deel 1 minder saai vond dan dit deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:15:
Tsja smaken verschillen, maar ik meen me te herinneren dat ik deel 1 minder saai vond dan dit deel.
Smaken verschillen zeker. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Er zijn inderdaad wel wat stukken die zich lang trekken, maar zoals @uchiha tijntje ook al zegt, dat had deel 1 ook, en die heb ik toch met veel plezier gespeeld. Gisteren de vulkaan level gedaan, man wat zag dat er mooi uit.

Enige waar ik moeite mee blijf houden, is bij het vechten het paren, 19 van 20 keer krijg ik het niet voor elkaar om een aanval te paren. Weet nog niet wat ik fout doe, moet daar een keer rustig naar kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• devikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-05 11:09
Ik eerder een lurker dan iemand die actief post maar gezien een aantal reacties wil ik dit even kwijt.
Van het eerste deel heb ik ontzettend genoten en keek dus vol spanning uit naar dit tweede deel. En ook ik heb ook getwijfeld of deel 2 een saai spel is. Het heeft wat geduurd vooraleer ik tot de conclusie kwam dat Ninja Theory hier een nieuw genre heeft gecreëerd, eentje dat losstaat van wat iedereen van een games verwacht. Ik zie het als een (licht) interactieve film waarin je net doordat je mee moet draaien in de wereld, en de mind blowing graphics en sound, je volledig mee in het verhaal wordt gezogen. De gevechten zijn door de graphics, het geluid en de doordachte scenografie erg; net als verhaal erg intens.
Als je het spel beziet als een klassieke game kom je bekocht uit, maar als je het ziet als bovenstaande wordt het een bijzondere ervaring. Het is een kwestie van je visie over het doel van dit spel, en dus ook je verwachtingen, bij te stellen. Vanuit dit perspectief is het een bijzonder spel dat alleen staat en resulteert in een zeer unieke ervaring. Een fantastische belevenis.

Edit: typo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 30-05 21:18
devikke schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:22:
Ik eerder een lurker dan iemand die actief post maar gezien een aantal reacties wil ik dit even kwijt.
Van het eerste deel heb ik ontzettend genoten en keek dus vol spanning uit naar dit tweede deel. En ook ik heb ook getwijfeld of deel 2 een saai spel is. Het heeft wat geduurd vooraleer ik tot de conclusie kwam dat Ninja Theory hier een nieuw genre heeft gecreëerd, eentje dat losstaat van wat iedereen van een games verwacht. Ik zie het als een (licht) interactieve film waarin je net doordat je mee moet draaien in de wereld, en de mind blowing graphics en sound, je volledig mee in het verhaal wordt gezogen. De gevechten zijn door de graphics, het geluid en de doordachte scenografie erg; net als verhaal erg intens.
Als je het spel beziet als een klassieke game kom je bekocht uit, maar als je het ziet als bovenstaande wordt het een bijzondere ervaring. Het is een kwestie van je visie over het doel van dit spel, en dus ook je verwachtingen, bij te stellen. Vanuit dit perspectief is het een bijzonder spel dat alleen staat en resulteert in een zeer unieke ervaring. Een fantastische belevenis.

Ik denk niet dat Ninja Theory een nieuw genre heeft gecreëerd. Ik denk dat Quantic Dream hier eerder de grondlegger van is en Ninja Theory kan daar nog veel van leren. De games van Quantic Dream heb ik altijd met veel plezier gespeeld. Ik moet zeggen dat Ninja Theory een next-level interactieve game heeft gecreëerd en dat bedoel ik niet positief. Dit is echt letterlijk een techdemo.

De in de basis zeer goede graphics, worden dan ook nog eens volledig verkracht door de absurde hoeveelheid chromatic abberation. Op mijn tv lijkt het wel alsof de game op 720p (of lager) gerenderd wordt, zó blurry.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nee... Ninja Theory heeft geen nieuw genre gecreëerd, ze hebben een oud genre uit de jaren 90 nieuw leven in geblazen. Het genre dat opkwam met de cd-rom en waarbij spellen grotendeels bestonden uit FMV's die "aan elkaar" gekoppeld werden met belachelijk oppervlakkige en eentonige gameplay. Graphics >>>>> Gameplay destijds en middels filmpjes, volledig gerenderde achtergronden, etc. kon je een stuk mooier "statisch" spel maken dan vertrouwen op een stel pixels.

Gelukkig stierf deze hype een snelle dood eind jaren 90 en werd gameplay weer belangrijk.

Ik blijf bij mijn mening dat Ninja Theory zich of moet bezig houden met films of met tech demo's want kennelijk ligt daar hun passie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Hulleman schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:49:
De in de basis zeer goede graphics, worden dan ook nog eens volledig verkracht door de absurde hoeveelheid chromatic abberation. Op mijn tv lijkt het wel alsof de game op 720p (of lager) gerenderd wordt, zó blurry.
En dan te bedenken dat er mensen (waaronder hier in het topic) zijn die dit niet zien.... :'( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb de game ook net uitgespeeld, persoonlijk in het kort

Heel mooi spel, grafisch een pareltje, het vechten had voor mij meer aandacht mogen hebben gehad. Persoonlijk vond ik deel 1 toch beter wegspelen, maar het is zeker een hele goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:36

Eh dit "genre" bestond al, stierf een snelle dood en helaas maakt Sony deze games vandaag de dag nog.

Het doel van een spel zal altijd goede gameplay zijn. Ik zwengel liever nog een keer ff7, 8 of 9 aan dan dat ik ooit die remakes moet gaan spelen. Ze zouden mij €100 toe moeten geven.

Een vergelijkbare game waar zowel aan sfeer als aan gameplay gedacht is: the evil within, resident evil 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Er is een update verschenen voor Hellblade 2, versie 1.0.5.0. Dit is verbeterd
Added a warning prompt when selecting ‘New Story’ as this option resets the current save’s story progress.
Fixed the large text size option, which was causing UI elements in chapter selection to go out of bounds.
Animation sync issues during some enemy executions in combat have been adjusted and fixed.
Adjusted the combat events during the Thórgestr battle at the end of Chapter 1.
Several localization fixes.
Tree collision fixes in Chapter 2 settlement puzzle.
Fixed the crash when closing photo mode after extended gameplay.
Fixed a few cases of memory leaks game-wide.
Ultrawide fix during Chapter 3 cinematic to prevent Fargrímr from disappearing.
Indoor rain inside the broken house in Chapter 1 is fixed.
Ghosting issues fixed when running Frame Generation.
Added missing SFX during Chapter 3 puzzle and Chapter 4 combat.
Fixed missing captions in several areas across the game.
Missing facial animations in Chapter 5 cinematic after village battle.
Misaligned peach fuzz around Senua’s neck and face has been corrected.
Goði combat crowd push events have been adjusted for a better combat experience.
Improved FSR3 artefacts.
Fixed the case of some animated objects were invisible during gameplay.
Fixed instances of black marks appearing on faces around beards and fine hairs on Low preset.

[ Voor 18% gewijzigd door Linksquest op 02-06-2024 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Zo, ik heb hem nu ook 100% 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zN8lJH1pEP8U3AkgigMLc1Pp7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpFPun0hVqxOfkfR4vcRuf5I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jellybrah
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvy3w5ebDsmcS74AD_kCNM88Bvs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mGNwjAX9M1oKzv4keMD81YvP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Goty voor mij. Ik heb mezelf al jaren niet meer zo vermaakt.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53
fw10 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Klopt, in de vorige versie kon je dat togglen. Dan bleef ze altijd rennen. Nu moet je de knop inhouden. Het is hoe dan ook altijd érg langzaam naar mijn mening.
Die run toggle kan je instellen in de settings.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Dark Master schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 00:43:
Goty voor mij. Ik heb mezelf al jaren niet meer zo vermaakt.
Tot nu toe deel ik die mening en is deze game, van de games die ik gespeeld heb en dit jaar zijn uitgekomen, inderdaad de beste en maakt grote kans op mooie awards.

Hoewel ik twijfel over Game of The Year, want ne als vele andere gamers, word het vechten zelf als minder prettig gezien. Ik merk ook het afweren en vooral dat terug stoten is zo precies dat ik dit op een gegeven moment heb genegeerd en voornamelijk ben gaan ontwijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Linksquest schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:20:
[...]

Tot nu toe deel ik die mening en is deze game, van de games die ik gespeeld heb en dit jaar zijn uitgekomen, inderdaad de beste en maakt grote kans op mooie awards.

Hoewel ik twijfel over Game of The Year, want ne als vele andere gamers, word het vechten zelf als minder prettig gezien. Ik merk ook het afweren en vooral dat terug stoten is zo precies dat ik dit op een gegeven moment heb genegeerd en voornamelijk ben gaan ontwijken.
Ja de combat is vrij eentonig net als de simpele puzzels. Maar de ervaring / struggles die Senua meemaakt in combinatie met de prachtige visuals / audio maken dat meer dan goed.

Het is meer van hetzelfde in vergelijking met deel 1 die ook ontzettend goed is! Alleen grootser en meeslepender.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Waarschijnlijk niet geheel onverwacht maar het lijkt erop dat maar zeer weinig spelers echt ver komt in het spel laat staan uitspelen.

Afbeeldingslocatie: https://www.trueachievements.com/imgs/149481/nearly-90-of-hellblade-2-xbox-players-havent-finished-its-story.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlYY4kHEvhg3wyd64EU9vZT7CnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCfKllLc7dxnpHMa1Zz0ZYWL.jpg?f=fotoalbum_large
bron: https://steamdb.info/app/2461850/charts/

Benieuwd wat dit voor de studio gaat betekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
MazeWing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:57:
Waarschijnlijk niet geheel onverwacht maar het lijkt erop dat maar zeer weinig spelers echt ver komt in het spel laat staan uitspelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
bron: https://steamdb.info/app/2461850/charts/

Benieuwd wat dit voor de studio gaat betekenen....
Oei, had ik niet verwacht om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Linksquest schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat vanwege de "gameplay" heel veel mensen het binnen een half uur tot een uur wel hebben gezien. Dan rest alleen nog de vraag hoeveel mensen het spel installeren en daadwerkelijk opgestart hebben.

Maar als ik kijk naar de beslissingen van Microsoft omtrent de sluitingen van studio's en Phill Spencer letterlijk heeft gezegd dat hij een "rendabele divisie" moet draaien binnen Microsoft, dan zou het me zeer verbazen als dit geen gevolgen gaat hebben voor Ninja Theory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:51:
[...]

Ik denk dat vanwege de "gameplay" heel veel mensen het binnen een half uur tot een uur wel hebben gezien. Dan rest alleen nog de vraag hoeveel mensen het spel installeren en daadwerkelijk opgestart hebben.

Maar als ik kijk naar de beslissingen van Microsoft omtrent de sluitingen van studio's en Phill Spencer letterlijk heeft gezegd dat hij een "rendabele divisie" moet draaien binnen Microsoft, dan zou het me zeer verbazen als dit geen gevolgen gaat hebben voor Ninja Theory.
Een rendabele divisie draait niet om 1 developer. Het draait om het geheel.

Maar stel, jij vindt de game klaarblijkelijk slecht. Vind jij dat MS deze studio nu moet sluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Het is een Gamepass game en overduidelijk geen mainstream net zoals deel 1. Dus dit was wel te verwachten toch?

Percentage van mensen die deel 1 hebben uitgespeeld op Trueachievements is nagenoeg gelijk als dat van deel 2. Circa 11-12% voor alle achievements. Circa de helft is gekomen tot het einde in beide games.

Als je gaat kijken Xbox (dus niet alleen TA) breed dan krijg je precies dezelfde cijfers voor beide games, namelijk iets van 13% die het einde bereikt. Dat is wat Gamepass doet. Het stelt mensen in de gelegenheid om een game te proberen.

Dat het nu weer in bad faith wordt gebruikt verbaasd me trouwens niet. :)

Een game als Ratchet and Clank Rift Apart bijv. Slecht 38% heeft die game uitgespeeld. Een game die je ook in 7 uur kan uitspelen, veel toegankelijker is, een van de eerste ps5 exclusives en waarvoor veel mensen hem gewoon moesten kopen en pas sinds vorig jaar in een abbo service zit.

[ Voor 46% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-06-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
[...]

Niet? Het verbaasd mij serieus niks, en ik kan me niet voorstellen dat MS hier wel heel erg van zou schrikken. Dit is geen game voor de massa, net als dat deel 1 dat niet was. Ik snap echt heel goed dat best een boel mensen vrij snel afhaken.

MS wist echt wel wat voor game ze op de markt gingen zetten, die hadden echt niet de illusie dat Hellblade II de kip met de gouden eieren was.

Afgelopen dagen weer wat verder gespeeld, door omstandigheden niet eerder tijd gehad om verder te gaan. Ik vermaak me er nog meer dan prima mee, al moet ik zeggen dat ik ergens de kritiekpunten wel een beetje snap. Het speelt heeft voor mij niet de wow/wtf factor die deel 1 wel had (dat is niet raar, ik weet nu wat ik kon verwachten). En in mijn herinnering waren de stemmetjes in deel 1 er veel meer op uit om je 'gek' te maken, waar ze nu meer sturend zijn.
spoiler:
In de toch naar de Hiddenfolk kreeg ik weer het gevoel van deel 1 terug op dit vlak

[ Voor 33% gewijzigd door BM op 12-06-2024 09:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:10:
[...]

Een rendabele divisie draait niet om 1 developer. Het draait om het geheel.

Maar stel, jij vindt de game klaarblijkelijk slecht. Vind jij dat MS deze studio nu moet sluiten?
Nee klopt! Maar als studio's niet rendabel zijn dan is dat slecht voor het "geheel" en is er dus kans op sluiting.

Ik vind niet dat MS deze studio moet sluiten maar dat ze de studio een spel moeten laten ontwikkelen dat commercieel succesvoller is (en ook qua critics, want laag in de 8 is bij gamereviews gewoon aan de lage kant...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Nee klopt! Maar als studio's niet rendabel zijn dan is dat slecht voor het "geheel" en is er dus kans op sluiting.

Ik vind niet dat MS deze studio moet sluiten maar dat ze de studio een spel moeten laten ontwikkelen dat commercieel succesvoller is (en ook qua critics, want laag in de 8 is bij gamereviews gewoon aan de lage kant...).
Dus een studio die een eigen visie heeft wat voor game ze willen maken moeten door het management worden gedwongen om iets anders te maken. Eigenlijk had Xbox dus een F2P Hellblade moeten maken met progression trees en microtransactions voor de outfits van Senua…

En Hellblade 2 heeft trouwens een 8.2. Bizar laag gewoon, snap niet dat men die game nog speelt en ondersteund…

We zijn echt compleet tegenovergesteld qua standpunten :)

Ik vraag me toch wel af. Wat voor games speel je momenteel. Je gaf volgens mij aan dat je niet veel met AAA op hebt, maar je wilt wel dat de publisher een developer meer pushed richting eenheidsworst (mijn interpretatie), want “commercieel interessanter”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:44
MazeWing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:45:
Waarom je energie niet steken in een game die je wel leuk vind? Er worden zoveel games ontwikkeld, er is vast wel iets anders wat je wel aanspreekt. Ik vind het juist goed dat deze studio zijn eigen ding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Dus een studio die een eigen visie heeft wat voor game ze willen maken moeten door het management worden gedwongen om iets anders te maken. Eigenlijk had Xbox dus een F2P Hellblade moeten maken met progression trees en microtransactions voor de outfits van Senua…

En Hellblade 2 heeft trouwens een 8.2. Bizar laag gewoon, snap niet dat men die game nog speelt en ondersteund…

We zijn echt compleet tegenovergesteld qua standpunten :)

Ik vraag me toch wel af. Wat voor games speel je momenteel. Je gaf volgens mij aan dat je niet veel met AAA op hebt, maar je wilt wel dat de publisher een developer meer pushed richting eenheidsworst (mijn interpretatie), want “commercieel interessanter”.
Je slaat weer door in je argumenten en voorbeelden. Ze kunnen een spel echt wel commercieel interessanter maken zonder meteen te vervallen in micro transactions en de standaard rpg elementen zoals skills, leveling, etc.

Je kunt niet ontkennen dat de gameplay gewoon zeer beperkt is en een achteruitgang is ten opzichte van het eerste deel. De graphics zijn het enige dat dit dit spel overeind houdt. En kennelijk deelt het gros van de mensen die mening gezien de bovenstaande grafieken.

Je kunt wel met cijfers over andere games komen en roepen dat maar 38% van de spelers
Ratchet & Clank heeft uitgespeeld, dat is nog altijd van een andere orde dan de iets meer dan helft van de spelers die maar voorbij het eerste half uur! komen van Hellblade 2
Diving deeper into the stats, we can see that only 52% of Hellblade 2 Xbox players made it past the first boss and unlocked The Next Sign achievement. You encounter Hellblade 2's first boss after about 30 minutes, and he's not exactly hard to beat, so for nearly half of the game's players to not even make it that far, is pretty baffling. On Steam, 84% of Hellblade 2 players have this achievement.
Dit zijn gewoon zeer droevige percentages. Percentages die ooknnog eens gebaseerd zijn op een sowieso al laag aantal spelers.

De vraag is dus vooral waarom Microsoft "niets" zou doen met Ninja Theory als ze 5 jaar geld kosten en dit het resultaat is....

En over je vraag wat ik allemaal speel. Vanalles en nog wat. Op dit moment bezig met Selaco, Diablo 4 en me aan het verdiepen in Warno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
MazeWing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:30:
En kennelijk deelt het gros van de mensen die mening gezien de bovenstaande grafieken.
Je hebt deze grafieken ook vergeleken met andere games die gelijk op Game Pass verschijnen? Ben benieuwd.

Wat is de bron van de engelse tekst?

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 12-06-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:32:
[...]

Je hebt deze grafieken ook vergeleken met andere games die gelijk op Game Pass verschijnen? Ben benieuwd.
Kijk zelf even op steamdb zou ik zeggen....

Starfield had op Steam bijvoorbeeld:
5,049
players right now
11,257
24-hour peak
330,723
all-time peak 9 months ago
Lies of P (ook behoorlijk "niche"):
614
players right now
1,188
24-hour peak
19,618
all-time peak 9 months ago

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
MazeWing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:39:
Kijk zelf even op steamdb zou ik zeggen....
Jij plaatst het en mag het daarom ook wat meer onderbouwen.

Edit: Ik bedoelde meer die grafiek Hellblade 2 story Xbox achievement unlocks. Volgens mij zijn dat soort resultaten vrij standaard bij games die je kan uitproberen.

Beter onderzoek mag ik toch wel verwachten als je grafieken gaat plaatsen? En waarom actieve spelers delen van Starfield en Lies of P, deze games zijn aanzienlijk langer om uit te spelen. Wat zijn de raakvlakken en wat is precies je boodschap?

[ Voor 52% gewijzigd door L23 op 12-06-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Je slaat weer door in je argumenten en voorbeelden. Ze kunnen een spel echt wel commercieel interessanter maken zonder meteen te vervallen in micro transactions en de standaard rpg elementen zoals skills, leveling, etc.

Je kunt niet ontkennen dat de gameplay gewoon zeer beperkt is en een achteruitgang is ten opzichte van het eerste deel. De graphics zijn het enige dat dit dit spel overeind houdt. En kennelijk deelt het gros van de mensen die mening gezien de bovenstaande grafieken.

Je kunt wel met cijfers over andere games komen en roepen dat maar 38% van de spelers
Ratchet & Clank heeft uitgespeeld, dat is nog altijd van een andere orde dan de iets meer dan helft van de spelers die maar voorbij het eerste half uur! komen van Hellblade 2

[...]

Dit zijn gewoon zeer droevige percentages. Percentages die ooknnog eens gebaseerd zijn op een sowieso al laag aantal spelers.

De vraag is dus vooral waarom Microsoft "niets" zou doen met Ninja Theory als ze 5 jaar geld kosten en dit het resultaat is....

En over je vraag wat ik allemaal speel. Vanalles en nog wat. Op dit moment bezig met Selaco, Diablo 4 en me aan het verdiepen in Warno
Je gaat twee games die je zelf amper gespeeld hebt en al zeker niet hebt uitgespeeld met elkaar vergelijken. Dan ben je wat mij betreft je geloofwaardigheid kwijt. Dat je ook niet het effect incalculeert van een game in een abonnementsdienst doet het ook niet goed.

Maar zoals ik zei, we liggen zover uit elkaar qua standpunten. Daar komen we dus nooit uit. Veel plezier met je bezig houden met games die je niet interesseert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Jij plaatst het en mag het daarom ook wat meer onderbouwen.

Edit: Ik bedoelde meer die grafiek Hellblade 2 story Xbox achievement unlocks. Volgens mij zijn dat soort resultaten vrij standaard bij games die je kan uitproberen.

Beter onderzoek mag ik toch wel verwachten als je grafieken gaat plaatsen? En waarom actieve spelers delen van Starfield en Lies of P, deze games zijn aanzienlijk langer om uit te spelen. Wat zijn de raakvlakken en wat is precies je boodschap?
De bron is: https://www.trueachieveme...rs-havent-completed-story

Ik heb verder geen zin om me te gaan verdiepen bij welke games ("gratis" games icm Game Pass) ook bijna de helft van de spelers afhaakt binnen een half uur en nog maar 34,2% chapter 2 heeft uitgespeeld (dat is na een dik uur).

Fijn dat er hier mensen zijn die hebben genoten van het spel en de "gameplay" konden waarderen, ik dus duidelijk niet. Verder geef ik enkel wat onderliggende cijfers aan met daarbij het vermoeden dat dit waarschijnlijk gevolgen gaat hebben voor Ninja Theory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
MazeWing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:49:
[...]

De bron is: https://www.trueachieveme...rs-havent-completed-story

Ik heb verder geen zin om me te gaan verdiepen bij welke games ("gratis" games icm Game Pass) ook bijna de helft van de spelers afhaakt binnen een half uur en nog maar 34,2% chapter 2 heeft uitgespeeld (dat is na een dik uur).

Fijn dat er hier mensen zijn die hebben genoten van het spel en de "gameplay" konden waarderen, ik dus duidelijk niet. Verder geef ik enkel wat onderliggende cijfers aan met daarbij het vermoeden dat dit waarschijnlijk gevolgen gaat hebben voor Ninja Theory.
De bron van dat artikel had je dus gelijk bij de grafiek kunnen plaatsen, wel interessant om te lezen.

Waarom vindt je het nodig om te benoemen dat het fijn is er dat er hier mensen zijn die hebben genoten van het spel? Ik heb er verder geen belang bij om de game te verdedigen. Ik had een duidelijk beeld wat ik van de game kon verwachten en in die context heb ik me er prima mee vermaakt. Wel vond ik het eerste deel iets beter, wat ik ook terug lees in de reacties van dat artikel.

Dat je verder enkel wat onderliggende cijfers geeft ben ik het niet mee eens. Je hebt al een heleboel meningen gegeven over het spel. Dat is je goed recht. Maar moet je ook niet omheen draaien als mensen daar wat van vinden.

Ondanks dat ik genoten heb van het spel lig ik er verder niet wakker van als er gevolgen zijn voor Ninja Theory. Ben daar niet zo mee bezig. Genoeg games te spelen die me interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe zijn de puzzels in het spel? ik moest regelmatig youtube erbij pakken bij het 1e deel.

en zit er genoeg actie en gevechten in vergeleken met het 1e deel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik vind de puzzels goed te doen, ik heb volgens mij maar 1x Youtube erbij hoeven te pakken, en inderdaad bij deel 1 had ik dat iets vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:06:
Ik vind de puzzels goed te doen, ik heb volgens mij maar 1x Youtube erbij hoeven te pakken, en inderdaad bij deel 1 had ik dat iets vaker.
vond je het beter dan deel 1? zit er meer actie in? (graag even volgende keer quoten anders zie ik het niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Persoonlijk vond ik deel 1 beter, maar dat komt ook omdat die unieker was, deel 2 had inderdaad iets meer actie voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Net uitgespeeld. De truc werkt gewoon niet meer na het 1e deel. Eigenlijk vond ik het een vervelend spel.

Een verhaal dat je maar half begrijpt, de stemmen die teveel aanwezig zijn. Jammer dat de graphics ook niet echt best waren. Dit was een kans om de xbox te laten shinen.

De gevechten waren weer teveel arcade. Weer dezelfde vervelende puzzels. Het lijkt teveel op deel 1 allemaal. Ik ben blij dat ik maar een maandje gamepass heb afgesloten voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Farabi schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:46:
Net uitgespeeld. De truc werkt gewoon niet meer na het 1e deel. Eigenlijk vond ik het een vervelend spel.

Een verhaal dat je maar half begrijpt, de stemmen die teveel aanwezig zijn. Jammer dat de graphics ook niet echt best waren. Dit was een kans om de xbox te laten shinen.

De gevechten waren weer teveel arcade. Weer dezelfde vervelende puzzels. Het lijkt teveel op deel 1 allemaal. Ik ben blij dat ik maar een maandje gamepass heb afgesloten voor dit.
Tot hier kon ik je ergens volgen. Maar nu ben je aan het trollen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mog schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:59:
[...]

Tot hier kon ik je ergens volgen. Maar nu ben je aan het trollen toch?
Zeker niet. Het spel is linearder dan een naughty dog game en nog eens 30fps ook. Hier moest veel meer uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Farabi schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:02:
[...]

Zeker niet. Het spel is lineareder dan een naughty dog game en nog eens 30fps ook. Hier moest veel meer uitkomen.
Linear zeker, het is een walking story op 30 fps. Maar "de graphics niet echt best"? Als er een ding goed is aan Hellblade 2 zijn het wel de graphics.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
Gister overigens Heilung in AFAS gezien
Wat een show, wat een muziek!

Mooie beleving, zou zo een tweede keer gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ben sinds dit weekend bezig met deel 1 van deze game, in ieder geval bijna uitgespeeld.
Het is een zeer aparte en bijzondere game, eentje met heel veel diepgang. Het is niet een game vollop actie en soms heel onduidelijk wat er precies is of moet gebeuren.

Wat kan ik met deel 2 verwachten, sommige vinden deel 1 juist super geslaagd. Maar het is niet een game dat ik dank van wauw. Het is bijzonder dat zker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

G.Scholtens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:58:
Ben sinds dit weekend bezig met deel 1 van deze game, in ieder geval bijna uitgespeeld.
Het is een zeer aparte en bijzondere game, eentje met heel veel diepgang. Het is niet een game vollop actie en soms heel onduidelijk wat er precies is of moet gebeuren.

Wat kan ik met deel 2 verwachten, sommige vinden deel 1 juist super geslaagd. Maar het is niet een game dat ik dank van wauw. Het is bijzonder dat zker
Ik vond deel twee zelf wel wat beter. Er gebeurde wat meer, en het voelde minder eenzaam aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Thomas schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:48:
[...]

Ik vond deel twee zelf wel wat beter. Er gebeurde wat meer, en het voelde minder eenzaam aan.
Klopt, maar toch vond ik deel 1 zelf beter, maar dat is misschien omdat hij unieker was. Dat heb ik bijvoorbeeld ook met The Last of Us, deel 1 was unieker voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dit spel staat bij mij bekend als 'god-dank-GP' anders had ik een hoop geld weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Het is dat hij nog niet fysiek te koop is, want ik had hem graag fysiek gehad (ondanks dat hij op Game Pass staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Linksquest schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:11:
Het is dat hij nog niet fysiek te koop is, want ik had hem graag fysiek gehad (ondanks dat hij op Game Pass staat)
Hoezo is deze game niet fysiek te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Geen idee, dat moet je aan Microsoft vragen :P Maar deel 1 is ook eerst alleen digitaal uitgekomen en naderhand alsnog fysiek, wie weet gebeurt dat met deze game ook nog. Alan Wake 2 is ook z'n voorbeeld die 1 jaar later alsnog fysiek is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Is de game helemaal nog niet op ps5? Kan hem in store niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

G.Scholtens schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:50:
Is de game helemaal nog niet op ps5? Kan hem in store niet vinden
Nee pc en Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ooh dat is balen, net deel 1 uitgespeeld vanavond. Jeetje wat een pareltje, diepgang tot een heel ander niveau. Ben reuze benieuwd naar het vervolg, maar zal dus moeten wachten tot hij er wel ooit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben Hellblade II nog even uitspelen omdat ik die af wil maken voordat me gamepass expired maar in het begin vond ik het echt zo'n vage game.

Later ben ik het echt erg gaan waarderen. Zo ontzettend tof gedaan met de audio en ook grafisch mooie cinematsche scenes. Vrij kort spel dus leuk om eens door te spelen maar je moet wel echt een koptelefoon ophebben dat geeft een extra dimensie aan deze game.van jewelste!

Heb de difficulty wel naar makkelijk gezet omdat ik er gewoon doorheen wil voor de story en immersie. Combat haalt me daar juist een beetje uit in dit spel ofzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik lees net dat Hellblade maar liefst 11 keer genomineerd is worden in de Bafta Games Awards.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RassUjC8aWKdumxyLIsu6b-jbXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dj8PxssLMfsJPXk7cd3YffMR.jpg?f=fotoalbum_large

Vind alle nominaties op https://www.bafta.org/awards/games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Voor de liefhebbers en de geduldige wachters, Hellblade 2 komt naar PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik vind het echt wel een aanrader om eens door heen te spelen. En dan ZEKER aan te raden met een koptelefoon op. De immersie van audio en video was echt compleet onverwacht. En je moet wel echt geduld hebben anders hou je dit "trage"spel ook niet echt vol denk ik :P

Maar ik heb hem via gamepass gespeeld en hoewel ik er dus echt mega over te spreken ben moet ik wel zeggen dat ik er zelf echt geen 50€ voor neer zou willen leggen. Ben benieuwd met wat voor prijs die dan naar PS5 komt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb hem via Xbox Game Pass gespeeld, heb hem ook 100%, echt een super leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Voor de liefhebbers van fysieke games, er komt een fysieke versie uit, deze word door Limited Run games uitgebracht. Op moment van schrijven staat hij nog niet op hun website, maar is er wel vermelding op de website van de ESRB te vinden: https://www.esrb.org/ratings/40602/senuas-saga-hellblade-ii/

Pagina: 1 2 3 Laatste