uchiha tijntje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:56:
[...]
Dus een studio die een eigen visie heeft wat voor game ze willen maken moeten door het management worden gedwongen om iets anders te maken. Eigenlijk had Xbox dus een F2P Hellblade moeten maken met progression trees en microtransactions voor de outfits van Senua…
En Hellblade 2 heeft trouwens een 8.2. Bizar laag gewoon, snap niet dat men die game nog speelt en ondersteund…
We zijn echt compleet tegenovergesteld qua standpunten
Ik vraag me toch wel af. Wat voor games speel je momenteel. Je gaf volgens mij aan dat je niet veel met AAA op hebt, maar je wilt wel dat de publisher een developer meer pushed richting eenheidsworst (mijn interpretatie), want “commercieel interessanter”.
Je slaat weer door in je argumenten en voorbeelden. Ze kunnen een spel echt wel commercieel interessanter maken zonder meteen te vervallen in micro transactions en de standaard rpg elementen zoals skills, leveling, etc.
Je kunt niet ontkennen dat de gameplay gewoon zeer beperkt is en een achteruitgang is ten opzichte van het eerste deel. De graphics zijn het enige dat dit dit spel overeind houdt. En kennelijk deelt het gros van de mensen die mening gezien de bovenstaande grafieken.
Je kunt wel met cijfers over andere games komen en roepen dat maar 38% van de spelers
Ratchet & Clank heeft uitgespeeld, dat is nog altijd van een andere orde dan de iets meer dan helft van de spelers die maar voorbij het
eerste half uur! komen van Hellblade 2
Diving deeper into the stats, we can see that only 52% of Hellblade 2 Xbox players made it past the first boss and unlocked The Next Sign achievement. You encounter Hellblade 2's first boss after about 30 minutes, and he's not exactly hard to beat, so for nearly half of the game's players to not even make it that far, is pretty baffling. On Steam, 84% of Hellblade 2 players have this achievement.
Dit zijn gewoon zeer droevige percentages. Percentages die ooknnog eens gebaseerd zijn op een sowieso al laag aantal spelers.
De vraag is dus vooral waarom Microsoft "niets" zou doen met Ninja Theory als ze 5 jaar geld kosten en dit het resultaat is....
En over je vraag wat ik allemaal speel. Vanalles en nog wat. Op dit moment bezig met
Selaco, Diablo 4 en me aan het verdiepen in
Warno