Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

openhaard en slimme radiatorknop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 21:33
Hallo,

Onze eerste verdieping wordt nauwelijks warm als de openhaard aan staat (thermostaat denk dat gewenste temperatuur al bereikt is, waardoor verwarming rest huis niet aanslaat). Valt dit op te lossen door bv Tado slimme radiatorknop te installeren? Het zou dan gaan om 4 radiatoren. Of is deze oplossing wel heel kort door bocht?

Dank u wel.

Alle reacties

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:04

me1299

$ondertitel

Ja dan kun je de rest van het huis afzonderlijk verwarmen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Geen ervaring met Tado, maar ik heb zelf een Bosch Easycontrol + thermostaatknoppen, hierbij kan dit iig wel.

Je kunt per ruimte de gewenste temperatuur aangeven, waarna de ketel wordt aangestuurd en de ruimtes zonder warmtevraag worden afgesloten/dichtgedraaid om enkel de ruimte te verwarmen die warmte nodig heeft.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
Ja dat kan, al heb je naast de radiatorknop ook de hub nodig volgens mij. Ik doe hetzelfde om mijn kantoor op temperatuur te houden wanneer ik beneden geen warmte verlang.

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 21:33
Duidelijk. Klopt het dan dat de verwarmingen (3 stuks) op verdieping 2 ook zo’n slimme radiatorknop moeten hebben? Of kan ik het gewoon bij de radiatoren van verdieping 1 laten? (Niet dat er een kamer op verdieping 1 aan gaat + gehele verdieping 2 omdat daar geen slimme knop aanwezig is)