automatisch mappen vullen m.b.v. power automate

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTech20
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-04 11:37
Mijn vraag
ik wil graag met power automate mappen vullen met specifieke informatie.

ik heb hierbij in 1 map allemaal mappen met bijvoorbeeld de naam: "Blok 01 - Bnr. 01 - Type B6000-VDP" nu wil ik alle documenten in elk bouwnummer (bnr) mapje plaatsen. deze documenten staan in een sub map in die hoofdmap van net. die documenten hebben bijvoorbeeld de volgende naam: "00-Oplevermap Handleiding gebruik en onderhoud Dames van Vroondaal fase 3 - A5400-VD" hierin staat dus het type A5400VD en nu wil ik dus dat dit document gekopieerd word in alle mappen van dit type.

verder zou ik eigenlijk nog een functie eraan toe willen voegen namelijk dat er in 1 submap allemaal documenten staan die bouwnummer specifiek zijn en dat deze gekopieerd worden in de juiste map dus bijvoorbeeld de bouwtekeningen van bnrs 1-100 in 1 map en allemaal losse pdf worden allemaal in de juiste map geplaatst dus bouwtekening van bnr 1 gaat naar de map "Blok 01 - Bnr. 01 - Type B6000-VDP"

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik weet al het e.e.a. van power automate maar ik weet nog niet hoe ik dit zou moeten doen, ik neem aan door dynamische input maar zou het niet weten.

ik heb ook een Excel met daarin een tabel met een kollom van alle types, alle bouwnummers en alle blokken. misschien dat ik daarmee een wachtrij kan aanmaken en hij daarna alle stappen afgaat? ik kom in ieder geval niet verder en zou graag wat hulp kunnen gebruiken 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:45
Kan dit misschien niet simpeler via een powershell script icm robocopy worden uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTech20
Ik ben daar niet in thuis maar als dat zorgt voor een oplossing helemaal goed. Wel moet ik erbij vermelden dat ik geen admin rechten heb i.v.m. de ict afdeling

[ Voor 92% gewijzigd door TimTech20 op 08-12-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:45
robocopy zit standaard in windows.
kan je ook overslaan en standaard move commando gebruiken.

als je vanuit windows powershell kan starten of powershell ise om een script te maken ben je er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het antwoord lijkt te zijn eerst de scripttaal leren. Of het nu power automate, powershell, batch of vba is. In alle gevallen zijn de opties of met de hand doen of eerst de taal leren. (Of inhuren)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 08-12-2023 22:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTech20
Ik heb onder tussen een script die kijkt naar 2 verschillende mappen:
Bestanden:
Bnr 097 - NW.2213.97 - dd 29-08-2023 - DEFINITIEF-ondertekend
Bnr 098 - NW.2213.98 - dd 07-05-2024 - DEFINITIEF-ondertekend
Bnr 099 - NW.2213.99 - dd 02-05-2023 - DEFINITIEF-ondertekend

Doelmappen:
Blok 17 - Bnr. 097 - Type A5700-VDP
Blok 17 - Bnr. 098 - Type A5700-VDP
Blok 17 - Bnr. 099 - Type A5700-VDP

waarbij er gezocht word naar drie cijfers (\d\d\d) en als dit bij zowel de map en het bestand is kopieert die het bestand, hierbij gaat die alle bestanden 1 voor 1 na en en alle mappen 1 voor 1. graag zou ik dus willen dat wanneer er naar het 2e bestand word gekeken er ook naar de 2e map word gekeken. ik heb al geprobeerd een loop te gebruiken maar kwam niet veel verder.

kan iemand mij hierbij helpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWlFA3p2uISvugMLGF94SFFHOxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QAbtCdZVHEvGLtT7NvBK8zBa.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1