Presentatie Scherm voor in de Kantine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Android TV Box voor het weergeven van een website

Wat is je budget?
Paar Tientjes

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In de kantine moeten voetbal uitslagen, kleedkamers en dergelijke getoond worden op een LCD Scherm. Wordt gebruik gemaakt van ClubTV

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had hier al een MX-Q Pro Android voor maar die is overleden. Ik ben benieuwd of er betere alternatieven zijn. Dus eigenlijk een stick of Box die je default naar een website kan sturen, als het apparaat aangezet wordt. Voor de rest hoeft hij niks te doen. Wifi is wel verplicht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Wat heb je zelf al gevonden? Wat is je shortlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Weer een MX-Q Pro :) of een verwante daarvan.

https://nl.aliexpress.com...06225722593770000379484_9

Maar misschien zijn er tegenwoordig betere alternatieven, die speciaal voor op presentatie van websites gericht zijn.

Zo'n MX-QPro moest je redelijk aanpassen om het doel te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 13:39
Al eens naar Xibo gekeken? Die software draai je op een simpele Vm of host device, en het scherm/client kan vervolgens de meest simpele zijn, zelfs een raspberry is voldoende om de client te draaien. Alle content configureer je op de host, het scherm/client voorzie je van de client die je auto-start.

Zo hebben wij in ons vergadercentrum en restaurant allerlei zaken op schermen. Dagmenu die de beheerder van het restaurant heel makkelijk kan aanpassen/uploaden, als ook de indeling/boekingen van alle vergaderzalen. Deze wisselt zo nu en dan met een nieuwsfeed van Nu.nl of wat je wil, of laat je ergens als ticker in het scherm roteren.

Edit: excuus, zie nu dat je voor de content ClubTV gebruikt, ik gok dat hun als backend ook een soortgelijk systeem als Xibo hanteren. Volgens mij voldoet dan iedere android box met wifi wel, mits je een app of browser kan auto-starten. Google is je vriend in deze :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dakillerbean op 08-12-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Klopt clubtv is backend. Apparaat hoeft dus zelf niets te kunnnen. Alleen een website laden.

Denk dat het weer een Android box wordt