Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb van de week een storing gehad in de Remeha Tzerra ketel. Bleek dat de waterdruk op 1.1 Bar stond. Na bijvullen tot 1.8 en (op een obscure wijze, omdat hij niet uit het onderhoudsmenu wilde,) de ketel resetten werkte het systeem weer.
Er bleek later een lek te zijn ergens in een afsluitkraan.

Gekke hieraan is dat ik een automatische bijvulinstallatie heb, die ook op auto stond. Ik had verwacht daarmee lage waterdruk te voorkomen, maar die heeft blijkbaar niet gewerkt.
Is die bijvulinstallie kapot of is iets anders aan de hand? Halfautomatisch bijvullen door het knopje om te gooien naar Fill werk in ieder geval wel.

Alle reacties

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:26
Ik lees dat die ook semi-automatisch werkt, dus pas na akkoord van jouw kant. Zeker weten dat-ie op auto stond..?

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:07

Aardedraadje

Met kabelschoen

Een automatische bijvulinstallatie lijkt me toch ook ongewenst, juist in verband met lekkages.. Heb je lekkage, zet de bijvuller de kraan open en daar ga je _/-\o_

Kan me dus voorstellen dat die dingen ook een grens hebben, om daarmee problemen te voorkomen.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:26
De auto-stand zou een seintje moeten geven als de installatie “te vaak” aan het bijvullen slaat. Leert een snelle Google me.

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ok misschien was dat een beveiliging dan. Dank, als het weer gebeurt ga ik er op zoeken.