Non-conformiteit bij Televisie (Philips)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:27
Het topic waarvan je het nooit hoop te openen, maar in dit geval wellicht wel nodig is. In november 2019 heb ik via de onderstaande winkel (relevant voor het verhaal, dus hieronder in mo tags) een televisie aangeschaft.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vandaag is de televisie in kwestie defect gegaan. De standby lamp is uit en hij gaat verder ook niet meer aan. Gisteravond is hij nog gebruikt, maar nu doet hij dus niks meer. Ik heb het stopcontact en de stroomkabel voor de zekerheid ook gecontroleerd: die zijn het probleem niet.

Nu verwijst de winkel naar de leverancier: Philips, want zij regelen de garantie in het geval van deze winkel. Philips wijst vervolgens terug naar de winkel, want de garantie is verlopen. Leuke catch 22 dus.

Kijkend naar de lijst van Techniek Nederland is de gemiddelde leeftijd van een televisie in deze prijsklasse, een Philips 55OLED 754 met nieuwwaarde € 1199,-, 6 jaar. De tv is nu 4 jaar oud en mijns inziens non conform.

Mijn vraag is dus in feite bij wie ik nu moet zijn om reparatie te eisen? Mij lijkt het dat dat de winkel is, maar vooralsnog wijzen ze dus lekker naar elkaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Members only:

Eigenlijk staat er:
Members only:
zorgt voor de afhandeling. Dat
Members only:
het logisch(er) vindt om klanten direct met Philips te laten bellen, klinkt aannemelijk. Maar Philips heeft geen contract met jou maar met
Members only:
.

Dus, het lijkt erop dat je
Members only:
moet (blijven) aansporen; het is jouw partij en daar heb je een overeenkomst mee gesloten.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 08-12-2023 16:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
Thanks, die had ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beroep je op de wettelijke garantie, oftewel conformiteit. je hebt verder niets te maken met lijstje van VNI/techniek NED. ook niet voor evt gebruikskostenvergoeding. niemand koopt een TV die voor E1999,- in de markt is gezet, met de verwachting dat ie maar 4j meegaat. zie ook de andere topics over TVś mbt conformiteitsvereiste. De verkoper moet conformiteit nakomen, maar mag dit via de fabrikant doen. dat moeten ze samen met elkaar uitvechten,. en jou niet van kastje naar de muur sturen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balfnl
Ik heb nu eerst de vriendelijke variant naar
Members only:
gestuurd, met inderdaad daarin dat de TV niet conform is. Eens kijken waar ze mee terug komen.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 08-12-2023 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

balfnl schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:43:
Ik heb nu eerst de vriendelijke variant naar
***members only***
gestuurd, met inderdaad daarin dat de TV niet conform is. Eens kijken waar ze mee terug komen.
Dacht dat je dit al had gedaan, en zij je door hebben gestuurd naar fabrikant

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Na "heen en weer gedoe" stuur je verkoper ingebrekestelling. waarin je eist dat zij als verkoper conformiteit nakomen en de klacht moeten verhelpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Die voorwaarden zijn dus niet van toepassing op een aankoop uit 2019.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
Plottwist: ik heb dus vanmiddag van alles geprobeerd, stekker erin en eruit, andere stroomkabel, ander stopcontact: niks. Vervolgens de tv uitgeplugd gelaten en van huis gegaan.

Kom net terug, plug de tv weer zodat die kabel niet los hangt: ja hoor, tv gaat weer aan.

Schiet mij maar lek ….
Pagina: 1