Toon posts:

AMD Athlon Problems I Think

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 1,4 Ghz draaien op een Epox 8kta3+pro moederbord. Het probleem dat ik heb is dat mijn processor instabiel lijkt. Als ik naar de cpu usage in windows kijk, vertoont de processor soms vreemde pieken terwijl er helemaal niks draait behalve het OS. En ook als ik muziek luister kraakt het geluid als de processor weer zo'n piek vertoont :(, terwijl ik dat op mijn oude systeem (P2 400) niet had.

Weet iemand misschien wat mijn probleem is? En wat ik eraan kan doen? THX :)

Mijn Pc: Athlon 1,4 Ghz / 512 Mb / Epox 8kta3+pro / IBM 40 Gb 60GPX / Soundblaster Live 5.1 / Apollo 64MB Geforce2MX /Adaptec 2940U / Plextor PX-40TS SCSI / Plextor PX-820T SCSI / Faralon 10/100 Mbit

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
De Live en de VIA chipset wil toch wel eens wat probleempjes geven ( d8 ik )

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 20:29 schreef Wierdo_NL het volgende:
De Live en de VIA chipset wil toch wel eens wat probleempjes geven ( d8 ik )
Nee daar kan het niet aan liggen, want met mijn onboard geluidskaart deed mijn processor al vreemd,
maar toch THX :)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
:) Onboard audio doet altijd lastig.

Maar verder zou ik het ook niet weten..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op donderdag 06 september 2001 20:27 schreef hselman het volgende:
Ik heb een Athlon 1,4 Ghz draaien op een Epox 8kta3+pro moederbord. Het probleem dat ik heb is dat mijn processor instabiel lijkt. Als ik naar de cpu usage in windows kijk, vertoont de processor soms vreemde pieken terwijl er helemaal niks draait behalve het OS. En ook als ik muziek luister kraakt het geluid als de processor weer zo'n piek vertoont :(, terwijl ik dat op mijn oude systeem (P2 400) niet had.

Weet iemand misschien wat mijn probleem is? En wat ik eraan kan doen? THX :)

Mijn Pc: Athlon 1,4 Ghz / 512 Mb / Epox 8kta3+pro / IBM 40 Gb 60GPX / Soundblaster Live 5.1 / Apollo 64MB Geforce2MX /Adaptec 2940U / Plextor PX-40TS SCSI / Plextor PX-820T SCSI / Faralon 10/100 Mbit

Win XP is nog beta. Probeer het eens in Win2k SP2. Ligt niet aan proc. Had ik met mijn Intel 400 ook.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de CPU monitor van de Win9x systemen is totaal niet nauwkeurig, maar die van NT/XP ook niet helemaal, hoor, dus vreemde pieken kunnen best niet helemaal juist zijn, of door OS-beheer/services op de achtergrond komen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:19
Op donderdag 06 september 2001 20:35 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

Win XP is nog beta. Probeer het eens in Win2k SP2. Ligt niet aan proc. Had ik met mijn Intel 400 ook.
WinXP is niet meer beta :( Dat het nieuw is wil nog niet zeggen dat het minder goed is, al kan het zijn dat er ergens nog een insectje in zit... Daar heb je iets meer kans op dan als jew Winsk gebruikt. Maar het lijkt idd op een softwareprobleem, probeer eens win98 ofzo en je zult zien (bijna zeker) dat je geen (iig niet hetzelfde ;)) probleem meer hebt :)

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 20:38 schreef limoentje het volgende:
de CPU monitor van de Win9x systemen is totaal niet nauwkeurig, maar die van NT/XP ook niet helemaal, hoor, dus vreemde pieken kunnen best niet helemaal juist zijn, of door OS-beheer/services op de achtergrond komen...
Over welke CPU Monitor in win9x heb je het?? Die zijn er namelijk niet >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 20:41 schreef Straat het volgende:

[..]

WinXP is niet meer beta :( Dat het nieuw is wil nog niet zeggen dat het minder goed is, al kan het zijn dat er ergens nog een insectje in zit... Daar heb je iets meer kans op dan als jew Winsk gebruikt. Maar het lijkt idd op een softwareprobleem, probeer eens win98 ofzo en je zult zien (bijna zeker) dat je geen (iig niet hetzelfde ;)) probleem meer hebt :)
Ik heb al win 98, win Me, Win 2k sp2, en nu ook win XP laten draaien( welke overigens geen beta versie meer is :) )

En ze geven allemaal het zelfde probleem :(
I am going crazy, maar toch thnx

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 20:38 schreef limoentje het volgende:
Ik heb al een stuk of 4 verschillende cpu monitoren gebruikt, en ze laten allemaal het zelfde zien :(
Pagina: 1