Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het enige wat ik op deze computer doe is gamen, op dit moment beperk ik mij tot grafisch niet al te zware games, maar heb de ambitie om toch weer wat grafisch indrukwekkendere spellen gaan spelen. Als basis voor de PC heb ik de best-buy guide van oktober gebruikt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is € 2.000,-. Maar liefst zou ik ergens rond de € 1.500,- uitkomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard PC-build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een processor van Intel en GeForce videokaart, puur vanwege mijn goede ervaringen. Ik heb gelezen dat dit niet perse beter is voor het systeem waar ik het voor ga gebruiken, maar ieder zo zijn/haar voorkeur. Daarnaast liever ook geen waterkoeling, geen ervaring mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een QHD beeldscherm (165hz, 1ms, FreeSync), waar ik ook het maximale uit wil halen. Hier moet hij dus in ieder geval aan voldoen. Daarnaast hang ik de PC onder mijn bureau, dus geen ventilatie of aan/uit-knop aan de bovenzijde (redelijk geprijsde kast met aan/uit-knop aan voorzijde niet kunnen vinden, dus zal ik iets anders op moeten vinden.. Ook geen WiFi nodig.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben absoluut niet technisch voldoende onderlegd om dit te doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag jullie feedback op de door mij geselecteerd PC. Mijn laatste PC die ik gebouwd heb is 9 jaar oud, dus ben ook nog benieuwd of je nog steeds ultra koelpasta moet hebben (of is de bijgeleverde prima?) en hoe je windows moet installeren. Zoals je ziet zit deze PC tegen de bovenzijde van mijn budget en vraag me af of de processor en videokaart geen overkill zijn.
Het enige wat ik op deze computer doe is gamen, op dit moment beperk ik mij tot grafisch niet al te zware games, maar heb de ambitie om toch weer wat grafisch indrukwekkendere spellen gaan spelen. Als basis voor de PC heb ik de best-buy guide van oktober gebruikt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is € 2.000,-. Maar liefst zou ik ergens rond de € 1.500,- uitkomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard PC-build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een processor van Intel en GeForce videokaart, puur vanwege mijn goede ervaringen. Ik heb gelezen dat dit niet perse beter is voor het systeem waar ik het voor ga gebruiken, maar ieder zo zijn/haar voorkeur. Daarnaast liever ook geen waterkoeling, geen ervaring mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een QHD beeldscherm (165hz, 1ms, FreeSync), waar ik ook het maximale uit wil halen. Hier moet hij dus in ieder geval aan voldoen. Daarnaast hang ik de PC onder mijn bureau, dus geen ventilatie of aan/uit-knop aan de bovenzijde (redelijk geprijsde kast met aan/uit-knop aan voorzijde niet kunnen vinden, dus zal ik iets anders op moeten vinden.. Ook geen WiFi nodig.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben absoluut niet technisch voldoende onderlegd om dit te doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag jullie feedback op de door mij geselecteerd PC. Mijn laatste PC die ik gebouwd heb is 9 jaar oud, dus ben ook nog benieuwd of je nog steeds ultra koelpasta moet hebben (of is de bijgeleverde prima?) en hoe je windows moet installeren. Zoals je ziet zit deze PC tegen de bovenzijde van mijn budget en vraag me af of de processor en videokaart geen overkill zijn.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 436,60 | € 436,60 |
1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 147,96 | € 147,96 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G | € 919,- | € 919,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB600L V2 (zonder 5,25" bay, closed) | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Pro (NL, OEM) | € 158,99 | € 158,99 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 113,99 | € 113,99 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 95,- | € 95,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 102,90 | € 102,90 |
Totaal | € 2.046,19 |