Ik gebruik al jaren verschillende smarthome systemen door elkaar. Toch zou ik een en ander wat meer willen integreren zodat het allemaal een geheel wordt. Ik vind ook dat ik wel erg veel "hubs" heb zou dat bijvoorbeeld slimmer kunnen? Maar waar te beginnen en waar kies je voor?
Wat heb ik al:
Een Apple TV welke als hub fungeert voor apple homekit,
Een Tado systeem voor mijn (stads)verwarming,
Een Somfy Tahoma voor mijn rolluiken,
Een Philips Hue systeem, (lampen en schakelaars)
Een Homewizard P1, Kwh meter en energy sockets,
Een eufy systeem voor 2 camera's en een deurbelcamera,
Een rasberry pi met homebridge voor alleen de eufy deurbel,
Een netatmo weerstation,
Een Woonveilig alarm.
Wat doe ik al:
Boven genoemde systemen worden gezien in Apple HomeKit en zijn daar ook in te bedienen. Alleen het woonveilig alarm heeft geen integratie met HomeKit.
De eufy deurbel werkt in HomeKit door de homebridge installatie op de Rasberry pi.(helaas zonder secure video) Het Netatmo weerstation wordt beperkt weergegeven in Homekit.
Wat zou ik graag willen:
Een wat mooier en/of overzichtelijker smarthome systeem. Ik ben op dit moment nog niet helemaal content met Apple HomeKit (terwijl dit wel een "apple" gebruikers huis is)
Ik zou bijvoorbeeld graag willen dat wanneer de deurbel gaat er een lamp in mijn woonkamer gaat knipperen. Volgens mij zou dat nu al moeten kunnen maar het is mij nog niet gelukt.
Woonveilig is op zich een mooi systeem en heeft koppeling met Hue. (Bij alarm gaan alle Hue lampen rood knipperen.
Met andere woorden, ik zou een en ander wat smarter, slimmer, leuker willen maken.
Waar heb ik aan zitten denken:
Homeassistant, ben ik een paar jaar geleden mee bezig geweest maar vond het toen te veel gedoe,
Homey, kijk ik al jaren naar en twijfel ivm de prijs,
Doorgaan met Apple HomeKit, misschien mis ik gewoon wat kennis op dat vlak.
Kortom een "beetje" zoekende. Ben dus opzoek naar eravringsdeskundige.
Wat heb ik al:
Een Apple TV welke als hub fungeert voor apple homekit,
Een Tado systeem voor mijn (stads)verwarming,
Een Somfy Tahoma voor mijn rolluiken,
Een Philips Hue systeem, (lampen en schakelaars)
Een Homewizard P1, Kwh meter en energy sockets,
Een eufy systeem voor 2 camera's en een deurbelcamera,
Een rasberry pi met homebridge voor alleen de eufy deurbel,
Een netatmo weerstation,
Een Woonveilig alarm.
Wat doe ik al:
Boven genoemde systemen worden gezien in Apple HomeKit en zijn daar ook in te bedienen. Alleen het woonveilig alarm heeft geen integratie met HomeKit.
De eufy deurbel werkt in HomeKit door de homebridge installatie op de Rasberry pi.(helaas zonder secure video) Het Netatmo weerstation wordt beperkt weergegeven in Homekit.
Wat zou ik graag willen:
Een wat mooier en/of overzichtelijker smarthome systeem. Ik ben op dit moment nog niet helemaal content met Apple HomeKit (terwijl dit wel een "apple" gebruikers huis is)
Ik zou bijvoorbeeld graag willen dat wanneer de deurbel gaat er een lamp in mijn woonkamer gaat knipperen. Volgens mij zou dat nu al moeten kunnen maar het is mij nog niet gelukt.
Woonveilig is op zich een mooi systeem en heeft koppeling met Hue. (Bij alarm gaan alle Hue lampen rood knipperen.
Met andere woorden, ik zou een en ander wat smarter, slimmer, leuker willen maken.
Waar heb ik aan zitten denken:
Homeassistant, ben ik een paar jaar geleden mee bezig geweest maar vond het toen te veel gedoe,
Homey, kijk ik al jaren naar en twijfel ivm de prijs,
Doorgaan met Apple HomeKit, misschien mis ik gewoon wat kennis op dat vlak.
Kortom een "beetje" zoekende. Ben dus opzoek naar eravringsdeskundige.