Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvBeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-07 13:57
Mijn vraag

Ik ben mijn nieuwe PC voor fotobewerking aan het installateren. Voor fotoboeken gebruik ik Adobe CS6 die ik laat afdrukken met Blurb. Daar ben ik erg aan gehecht omdat ik met Indesign volledige opmaak vrijheid heb die niet te vergelijken is met de opmaak-armoe van veel van de editor plugins van andere printshops. Los daarvan wil ik volledig offline kunnen werken. Nu heeft Blurb recent de formele support voor CS6 gestopt. De oude plugins werken nog prima op mijn oude PC's. CS6 ook. Maar ze hebben dus ook geen download meer van de Indesign plugin. Heeft iemand nog een locatie om de installer van de Indesign plugin van Blurb Book Creator te downloaden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
W11 PC met i5 en CS6 met Indesign en photoshop
Ik heb een tweetal oude PC's waar ik probleemloos CS6 met de book creator plugin op draai. Maar ik heb geen nieuwe PC gekocht om vervolgens mijn zwaarste taken op een oud beestje te moeten draaien 8)7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De actuele plugin van Blurb gedownload (werkt niet) en Blurb support gevraagd. Die gaven bovenstaand antwoord.

Beste antwoord (via RvBeek op 09-12-2023 09:02)

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:25
Ik ken de tool niet, maar veel Indesign plugins kan je installeren door ze in de juiste map te zetten.

Is het niet zo simpel als de .pln te kopiëren uit Program Files\Adobe\Adobe InDesign CS6\Plug-ins en op diezelfde locatie op je nieuwe PC te zetten?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:25
Ik ken de tool niet, maar veel Indesign plugins kan je installeren door ze in de juiste map te zetten.

Is het niet zo simpel als de .pln te kopiëren uit Program Files\Adobe\Adobe InDesign CS6\Plug-ins en op diezelfde locatie op je nieuwe PC te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvBeek
dixet, interessant idee. Ik ben nu even onderweg en kan het niet ter plekke checken. Ik ga er morgen mee experimenteren en laat het je horen. Dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvBeek
Dixet, het is opgelost. De uiteindelijke oplossing was een variant van jouw oplossing. Dus dank voor de suggestie. Die plugin staat in de x86 program files met daaronder hetzelfde pad wat je aangaf en betreft niet een pln file maar een hele directory. Zodra je die hebt gekopieerd dan doet Indesign een soort kale herstart. Ben wel mijn document historie kwijt e.d. (Omdat de PC nieuw is stonden er nog maar drie zaken in) Maar de plugin gaat vervolgens braaf aan het werk om de updates bij Blurb op te halen en aan de slag te gaan. En daarmee loopt het weer als vanouds.

Nogmaals dank!