Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-09 07:46
Ik ben van plan een nieuw Ziggo abonnement te nemen. Daarbij wordt (zeer waarschijnlijk) de Next mini geleverd en een standaard modem-router die met het abonnement meegeleverd wordt.
Ik heb echter mijn eigen router/switch/accespoints - setup en ga Ziggo modem-router in bridge-modus gebruiken. Gelukkig kan dat bij Ziggo, want Caiway kan het na 3 jaar nog steeds niet op hun nieuwstre glasvezel.
Mijn vraag is nu: blijft de tv-aansluiting op Ziggo modem-router (poort ???) actief in bridge-modus of moet ik de Next-mini via mijn eigen router aansluiten. Ik vraag het omdat ik nu bezig ben met bekabeling o.a. in de kruipruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je modem in bridge mode zet moet je je gehele LAN achter je router hangen - dus ook een IPTV decoder op die LAN.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:41
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je de next mini zonder problemen of configuratie gewoon in je normale LAN kan aansluiten! Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Next mini heeft ook WiFi, dus zelfs een netwerkkabel is niet nodig.

Mocht je toch bekabeld willen: de netwerkkabel gaat in de voeding van het apparaatje, niet in de mini zelf. Misschien handig om te weten....er gaan dus maar 2 draadjes in de mini zelf: voeding (inclusief netwerk) en hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:37
garp schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:22:
Next mini heeft ook WiFi, dus zelfs een netwerkkabel is niet nodig.

Mocht je toch bekabeld willen: de netwerkkabel gaat in de voeding van het apparaatje, niet in de mini zelf. Misschien handig om te weten....er gaan dus maar 2 draadjes in de mini zelf: voeding (inclusief netwerk) en hdmi.
Klopt, maar dan gaat men er wel vanuit dat je wifi goed werkt op de plek waar je de next mini wilt gebruiken.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
John6871 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:39:
Ik ben van plan een nieuw Ziggo abonnement te nemen. Daarbij wordt (zeer waarschijnlijk) de Next mini geleverd en een standaard modem-router die met het abonnement meegeleverd wordt.
Ik heb echter mijn eigen router/switch/accespoints - setup en ga Ziggo modem-router in bridge-modus gebruiken. Gelukkig kan dat bij Ziggo, want Caiway kan het na 3 jaar nog steeds niet op hun nieuwstre glasvezel.
Mijn vraag is nu: blijft de tv-aansluiting op Ziggo modem-router (poort ???) actief in bridge-modus of moet ik de Next-mini via mijn eigen router aansluiten. Ik vraag het omdat ik nu bezig ben met bekabeling o.a. in de kruipruimte.
De modem-router heeft geen tv-aansluiting.
Indien in bridge mode mag er maar 1 netwerkapparaat worden aangesloten op het modem.
Dus je eigen router.
En de rest weer op je eigen router.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 08-12-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Er is gewoon een tv signaal op de coax die ook het modem ingaat.
Maar dat doet er niet toe hier want die mini doet geen coax.

[ Voor 79% gewijzigd door Ben(V) op 09-12-2023 11:06 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
@Ben(V) Dat klopt, maar ik bedoelde dat er op het modem geen tv (coax) aansluiting is richting een tv of next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@John6871 Wat kan er volgens jouw niet bij Caiway want ook bij hun kan je een eigen router aansluiten. Moet je wel iets meer moeite voor doen afhankelijk van je type glasvezel. Wat dat betreft eerst even goed informeren. Maar waarom wil je zo graag een eigen router?
Je kan ook DHCP uitzetten op de router waarmee je met een eigen DHCP en DNS server ook al heel veel kan doen. Alleen als je al je verkeer via VPN wil laten lopen is een eigen router essentieel.

[ Voor 26% gewijzigd door Frogmen op 09-12-2023 11:20 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-09 07:46
Frogmen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:17:
@John6871 Wat kan er volgens jouw niet bij Caiway want ook bij hun kan je een eigen router aansluiten. Moet je wel iets meer moeite voor doen afhankelijk van je type glasvezel. Wat dat betreft eerst even goed informeren. Maar waarom wil je zo graag een eigen router?
Je kan ook DHCP uitzetten op de router waarmee je met een eigen DHCP en DNS server ook al heel veel kan doen. Alleen als je al je verkeer via VPN wil laten lopen is een eigen router essentieel.
Beste @Frogmen, ik had een Caiway XGSPON aansluiting met daarbij een Nokia XS-2426G-A. Die Nokia kon en kan niet in Bridge-mode. Caiway (en Delta) beloven al jaren een oplossing te realiseren. Laatste tijd is er een mogelijkheid dankzij een paar Tweakers.
Vooraf aan de Caiway had ik een Ziggo abonnement dat ik gelukkig niet had opgezegd ten tijde van de Caiway-aansluting. Ik wilde namelijk zeker zijn dat ik eenvoudig kon overstappen, wat dus helaas niet mogelijk was. Nu heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Ziggo (voor een jaartje).
Mijn configuratie bestaat al sinds geruime tijd uit een TP-Link set met router-switches-accespoints-camera's en verschillende VLANS. Ik heb niet de behoefte de geïnvesteerde tijd en geld teniet te doen. Vandaar mijn eis een aboonement met een router die eenvoudig in Bridge-mode is te zetten.De optie van een eigen DHCP en DNS server ga ik wel nog even onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@John6871 Je kan natuurlijk ook gewoon dubbel natten hetgeen tegenwoordig hooguit voor een echte die hard gamer merkbaar is. Routers ook de consumenten zijn zo snel geworden dat het geen probleem meer is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1