Ik heb nu muren die gestukt zijn met structuur/spachtelputz. Het doel is om deze glad te krijgen zonder dat er een dure stukadoor voor nodig is.
Mijn plan is om a) het stukwerk te verwijderen of b) iets over het stukwerk te smeren, om vervolgens renovliesbehang te plaatsen en dat te schilderen.
In de gang zat het stukwerk een beetje los, dus daar haal ik alles eraf. Nu blijkt 1 muur wit en glad te zijn, en bij de ander kom je grotendeels direct op het beton.
Mijn plan is om a) het stukwerk te verwijderen of b) iets over het stukwerk te smeren, om vervolgens renovliesbehang te plaatsen en dat te schilderen.
In de gang zat het stukwerk een beetje los, dus daar haal ik alles eraf. Nu blijkt 1 muur wit en glad te zijn, en bij de ander kom je grotendeels direct op het beton.
- Wat voor spul is er nodig om op de witte al gladde muur te behangen? Eerst grondverf of primer? Of toch iets van Knauf Fill&Finish
- Wat is er nodig om de betonnen muur klaar te maken voor behang? Ik denk eerst de grootste gaten opvullen en vervolgens ook iets van Knauf Renoband / Knauf Fill&Finish / Knauf stucpasta of primer? Ik begrijp de verschillen tussen de middelen niet helemaaln
- Voor de woonkamer ben ik nog een beetje huiverig om al het stukwerk te verwijderen. Kan ik ook iets van bovenstaand spul erop aanbrengen?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |