Wat ga je met je laptop doen?
- Fotobewerking met eenvoudige fotobewerkingssoftware (Adobe Photoshop Elements)
- Tekstverwerking en rekenen (LibreOffice Writer en Calc)
- Af en toe zelf een gps-route maken (Basecamp en Open Fietsmap)
- Internetgebruik: informatie opzoeken, artikelen lezen, webwinkelen
- mailen
Tenminste 15 inch beelddiagonaal
16GB werkgeheugen
500GB opslag is ruim voldoende.
Wat is je budget?
Max. € 700.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zelden tot nooit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, maar ik las een lovende review over de Medion Akoya E15413 MD62465. Klinkt wel heel mooi...🤔 https://www.reviewhoek.nl/product/medion-akoya-e15413/
Elders las ik dat mensen de behuizing van deze Medion nogal slap/plasticachtig vinden. Ook al neem ik hem bijna nooit mee en ben ik er voorzichtig mee, hij moet wel een beetje degelijk zijn. Bijzonder, in een van de 6 reviews bij Coolblue lees ik: stevige metalen behuizing. Terwijl bij de fysieke eigenschappen van deze laptop als materiaal kunststof wordt vermeld.
Update: na een avond grasduinen in deze prijscategorie hou ik 3 merken over: HP, Lenovo en Medion.
Als 65-plusser ken ik HP nog van "vroeger" en associeer het met degelijkheid. Is het inderdaad degelijker dan beide andere merken?
Laatste vraag: adviseren jullie (gezien mijn gebruik) te gaan voor een degelijker gebouwde laptop met i5-processor, of een met plastic behuizing maar wel i7-processor voor hetzelfde geld?
Hopelijk komen er nog wat reacties... 🙏
- Fotobewerking met eenvoudige fotobewerkingssoftware (Adobe Photoshop Elements)
- Tekstverwerking en rekenen (LibreOffice Writer en Calc)
- Af en toe zelf een gps-route maken (Basecamp en Open Fietsmap)
- Internetgebruik: informatie opzoeken, artikelen lezen, webwinkelen
- mailen
Tenminste 15 inch beelddiagonaal
16GB werkgeheugen
500GB opslag is ruim voldoende.
Wat is je budget?
Max. € 700.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zelden tot nooit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, maar ik las een lovende review over de Medion Akoya E15413 MD62465. Klinkt wel heel mooi...🤔 https://www.reviewhoek.nl/product/medion-akoya-e15413/
Elders las ik dat mensen de behuizing van deze Medion nogal slap/plasticachtig vinden. Ook al neem ik hem bijna nooit mee en ben ik er voorzichtig mee, hij moet wel een beetje degelijk zijn. Bijzonder, in een van de 6 reviews bij Coolblue lees ik: stevige metalen behuizing. Terwijl bij de fysieke eigenschappen van deze laptop als materiaal kunststof wordt vermeld.
Update: na een avond grasduinen in deze prijscategorie hou ik 3 merken over: HP, Lenovo en Medion.
Als 65-plusser ken ik HP nog van "vroeger" en associeer het met degelijkheid. Is het inderdaad degelijker dan beide andere merken?
Laatste vraag: adviseren jullie (gezien mijn gebruik) te gaan voor een degelijker gebouwde laptop met i5-processor, of een met plastic behuizing maar wel i7-processor voor hetzelfde geld?
Hopelijk komen er nog wat reacties... 🙏
[ Voor 25% gewijzigd door Taygete op 09-12-2023 10:03 . Reden: Aanvullende vraag ]