Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvvrooijen
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
beste allemaal,

Ik heb sinds kort op mijn zolder een honeywell BDR91T1004 relais hangen, aangestuurd door mijn evo home (begane grond) om de pomp van CV water te activeren indien een HR92 thermostaat om water vraagt. Het gebeurt echter regelmatig dat het relais continue rood aangeeft. Dit schijnt een verlies van alle communicatie te betekenen. Is altijd gelijk opgelost door het knopje op het relais in te drukken maar het verstoort natuurlijk wel al mijn dagprogramma's voor alle zones.

Aangezien mijn huis vrij nieuw is en daarmee behoorlijk dikke muren en vloeren heeft ga ik uit van een te zwak z wave signaal. Zal het helpen om range extender zoals hieronder in huis te nemen? Is deze compatibel met Honeywell? Zo nee, welke dan wel?

https://www.alternate.nl/...sUKL6PoaH3ZRoC8yAQAvD_BwE

Alvast bedankt!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvvrooijen
Wellicht nog goed om toe voegen waarom ik hoop dat een range extender soelaas biedt: heb ook een raspberry pi4 met home assistant draaien op de begane grond die oa een Qubino flush dimmer op zolder aanstuurt (om mijn centrale afzuiging aan te sturen). deze draait ook op z wave en heeft ook regelmatig verlies van verbinding. Neem aan dat ik dit hiermee ook zou oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-05 18:53
Zwave is toch mesh, net als Zigbee? Kan je niet meer Zwave apparaten in je huis zetten? Die kunnen allemaal als "range extender" fungeren :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThorinTheGreat
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 08:12
Ik heb wel een aantal mogelijke manier om het bereik issue op te lossen. niet allemaal even mooi.

1. In de bebruik handleiding staat dat deze niet te dicht in de buurt van metaal opgehangen mag worden. Hangt de ontvanger voldoende ver bij je ketel vandaan??
2. je kunt de bedrading waarmee de bdr91 verbonden is aan de ketel ook verlengen en dan kijken of je de ontvangen bv in de meterkast of op de 1e verdieping kunt ophangen. dan hangt hij al dichter bij je evohome controler.

bij 2 zou het kunnen dat er nog een kabel van een oude thermostaat naar beneden je woonkamer in loopt? ? die zou je ook kunnen gebruiken. dan hang je het kastje in de woonkamer en komt deze dus helemaal dichbij.

(Ja ik weet dat dit niet in de richting is die je vraagt. maar mogelijk helpt het)

[ Voor 5% gewijzigd door ThorinTheGreat op 08-12-2023 09:55 ]

Jeroen M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvvrooijen
Bedankt Jeroen, heb geen ketel maar een nibe S1255 warmtepomp (maar allemaal veel metaal&electronica en dat zal het het zijn) De hele ruimte waar die staat vol met dergelijke apparaten zoals een wasmachine etc. bdr91 unit hangt ca 40 cm van mijn cv water buffervat af en 1,5 meter van de warmtepomp. Ga zeker eens kijken of ik dan toch niet een betere plek kan vinden.

@GarBaGe bedankt voor de tip en zou zomaar kunnen helpen maar vanaf wanneer? Heb al 6 honeywell HR92 knoppen en de evo home zelf in mijn huis hangen. Ga niet z wave apparaten hierom aanschaffen. ;)

maar zeker gezien mijn issue met de Qubino dimmer hoop ik toch op een draadloze "boost" oplossing. iemand nog info of het Honeywell z wave signaal om een bepaalde reden niet zou reageren op de range extender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvvrooijen
Update: heb genoemde extender enkele weken geleden aangeschaft en de Qubino dimmer maar ook het honeywell relais werken sindsdien zonder ook maar 1 storing. Kan het nergens meten maar het lijkt dus te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das apart, want evohome gebruikt geen Zwave maar Ramses-II.

Dat zou betekenen dat die range extender alle signalen versterkt op 868Mhz.

[ Voor 52% gewijzigd door MikeyMan op 30-01-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

.

[ Voor 96% gewijzigd door MikeyMan op 30-01-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:40
fvvrooijen schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:47:
Update: heb genoemde extender enkele weken geleden aangeschaft en de Qubino dimmer maar ook het honeywell relais werken sindsdien zonder ook maar 1 storing. Kan het nergens meten maar het lijkt dus te werken.
Zelf heb ik regelmatig last van de bdr91 (ketelrelais) die of rood is of rood knipppert. welke Z wave heb jij gekocht en werkt het nog steeds zonder storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 08:46
heeft iemand anders ook positieve ervaring met een range extender?
Pagina: 1