Roku streaming stick in België

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenLe
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zou mijn TV willen omvormen in een SMART-TV.
Dit kan met een firestick of Chromecats maar uit Reviews lees ik dat ROKU stick ook een goede keuze is.
Nu lees ik echter op Amazon dat je die enkel in Duitsland kan gebruiken.
Hoe kan dat ? Ik zou verwachten dat streaming ites internationaal is ?
Iemand ervaring met gebruik van Roku Streaming sticks ?
https://www.amazon.com.be...?k=roku+tv&language=en_GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:06
Dat ligt eraan wat je ermee wilt.
Als je content wilt streamen die tot Duitsland beperkt is dat werkt dat niet daarbuiten.
Roku heeft ook een overeenkomst met een aantal duitse streming diensten en dat werkt dus ook niet buiten Duitsland.
En de spraakbesturing kon wel eens alleen Duits ondersteunen.
zie:
https://www.roku.com/blog/en-gb/germany-launch

Je kunt overigens ook een Googlechrome met tv kopen, doet ongeveer hetzelfde maar goedkoper.

https://www.amazon.com.be...+met+tv%2Caps%2C74&sr=8-5

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:29
De Roku streaming stick ken ik niet maar de firestick is echt my best friend.
Ik gebruik het al jaren op non-smart tv's en het is fantastisch want:

- Geen onnodige reclame
- Werkt overal, niet alleen duitsland. Ik gebruik hem in NL (en op vakantie)
- Vroeger was die alleen via amazon.de te bestellen en ze stuurde niet naar NL. Via nl webshops kon je hem wel kopen. Tegenwoordig shippen ze wel. Misschien heb je dit gelezen?
- Sideloading apps relatief makkelijk
- Goede app support: Netflix, Videoland, Youtube, NlZiet etc..
- Slim ding: Via de hdmi poort detecteert die welke TV eraan hangt. Daarna programmeert die de afstandsbediening automatisch dat de infrarood signalen goed ingesteld worden voor tv volume/power
- Te voeden via usb van tv
- Ingebouwde OpenVPN client mogelijk (fijn voor als je aan het reizen bent)
- Bluetooth afstandsbediening (kan dus achter tv)
- Goedkoop, heb ze geloof ik voor 35/stuk gekocht (heb er 4 lol, zit standaard in tas als ik op reis ga)

GoogleChrome TV ken ik niet (die kwam later uit dan de firetv) maar ik heb er wel eens van gelezen dat er heul veel reclame op zit. Verder weet ik niet of de zaken als sideoloading etc allemaal mogelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 08-12-2023 11:09 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja Google Chrome voor tv heeft op hun opening pagina reclame van voornamelijk streamingdiensten zoals Netflix en Hbo maar verder niet, maar dat ding kost geen drol.
Draait op Android dus je kunt alle apps die je wilt erop installeren.

Afstandsbediening werkt via bluetooth, dus geen gezeur van goed richten naar de tv of die irritante vertraging omdat het via de cec van de tv gaat, maar heeft ook een spraak gestuurde interface.
Ook kun je het met je telefoon bedienen.

Ik gebruik hem zelf meestal om video's vanaf mijn Nas af te spelen met Vlc.

Zowel de firestick als de google zijn prima en goedkope oplossingen.
Vond deze review nog:
https://www.tink.nl/blog/...ck-gen-3-in-vergelijking/

[ Voor 18% gewijzigd door Ben(V) op 08-12-2023 12:03 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Afstandsbediening moet denk ik ook via infrarood werken want als je tv utistaat gaat die via infrarood aan (je streaming stick staat dan meestal ook uit als die in de usb van de tv zit)

Maar ik denk dat het een zeer vergelijkbare oplossing is. Google draait op Google TV (wat een fork is van Android dacht ik?) wat wat voordelen biedt. Firetv heeft FireOS wat weer fork is van Android. Dit kan wat voordelen bieden mbt app support, beide kanten op.

Maar belangrijkste waarom ik geen Google TV zou willen is:
https://androidworld.nl/n...mes-dit-is-er-aan-de-hand

Echter ik heb geen Google TV dus heb die reclame alleen "van horen zeggen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Geen idee wat die fire-stick doet, maar die Google Chromecast tv heeft geen infrarood.
Je kunt daar dan ook de tv dan ook alleen maar mee aanzetten als die tv regeert op het binnenkrijgen van een hdmi signaal.

Het verschil is voornamelijk dat die fire-stick alleen Amazon apps accepteert en die chromecast alles wat in de playstore zit

En ja hij heeft reclame, maar alleen op je home screen en nooit als je aan het streamen bent, dus als je dat irriteert moet je een fire-stick nemen.
Maar volgens mij heeft die fire-stick dat ook.

En wat die link van jou over reclames roept heb ik nog nooit gezien.

video: Blaas je oude tv nieuw leven in - Google TV versus Amazon Fire TV 4K

[ Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 08-12-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Ben(V)
Die stick doet zoveel mogelijk via bluetooth/CEC maar hij kan dus ook infrarood voor poweron/off en volume van de tv. Het mooie is dat hij zelf uitdoktert welke IR codes hij moet gebruiken adv TV model info wat hij via de HDMI CEC binnenkrijgt.

Het Missen van de playstore is inderdaad wel vervelend. Tot nu toe zaten alle apps erin die ik nodig had maar voor andere moest ik inderdaad een alternatieve playstore installeren. Dat is minder want altijd de vraag of die malware vrij zijn ;)

Pagina: 1