Homewizard gas grafiek laatste uur ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn vraag
In mijn gas grafieken van HomeWizard ontbreekt steeds het laatste uur data. Hoe komt dat? Zie onderstaande screenshot.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik P1 meter van HomeWizard.
Slimme meter die we hebben zie je hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1xvM2QTzO2c2nkBIg-iymKO5_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvqCX5yxfT79dWWnQcXlEeCC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQder4Cr5E7u3xIa0IGGru1eJ0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XA31NXzMBPUKPBrzkJP37oD0.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:54
Is bij mij ook maar op het dag totaal wordt het wel opgesteld volgens mij.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VKIoT
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-05 09:39
Zou dit niet met de zomer/wintertijd te maken kunnen hebben? Dat de data wel klopt, maar dat hij het opslaat op het tijdstip - 1 uur.
Heb je hier al lang last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
VKIoT schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:36:
Zou dit niet met de zomer/wintertijd te maken kunnen hebben? Dat de data wel klopt, maar dat hij het opslaat op het tijdstip - 1 uur.
Heb je hier al lang last van?
Ik heb de HomeWizard P1 meter sinds 28 oktober en sinds die tijd kom ik een uur tekort in de grafiek.
Bij het zoeken hier op GoT ben ik wat plaatjes van grafieken tegen gekomen en die hadden het ook.
Is dat bij jullie niet zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

Reinier

\o/

Hier niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdFgDt-3-m7yQNxJiGB4y9kcRac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/23dCmGq7DG04EEuNAnRwa3vS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:54
@Reinier het verschil bij jou is dat je gasmetingen per 5 minuten kunt uitlezen. Bij mij en ts gaat dat per uur. En het uitlezen van 23:00 t/m 23:59 wordt de volgende dag doorgegeven. Daar gaat het mis lijkt me. Daarom zie jij als laatste 23:55 je mist dus de laatste 5 minuten.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

Reinier

\o/

Goed punt. Bedacht ik later ook (Energy+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik vermoed dat je slimme gasmeter relevanter is dan je slimmer elektriciteitsmeter. Ik dacht dat die werken door elk uur de gas-stand door te sturen naar de elektriciteitsmeter - anders raakt de batterij te snel leeg. De elektrische meter stuurt dan de gegevens door naar de netbeheerder/P1 poort.

Hoewel het dus ook lijkt dat er meters zijn die elke 5 minuten de gegevens opsturen.. Maar ik zou dus een naar de handleiding van de gasmeter kijken. Als je met die P1 meter ook de ruwe telegrammen kan uitlezen, kan je ook kijken wanneer de gasgegevens veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
VVVJeroen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:19:
Ik vermoed dat je slimme gasmeter relevanter is dan je slimmer elektriciteitsmeter. Ik dacht dat die werken door elk uur de gas-stand door te sturen naar de elektriciteitsmeter - anders raakt de batterij te snel leeg. De elektrische meter stuurt dan de gegevens door naar de netbeheerder/P1 poort.

Hoewel het dus ook lijkt dat er meters zijn die elke 5 minuten de gegevens opsturen.. Maar ik zou dus een naar de handleiding van de gasmeter kijken. Als je met die P1 meter ook de ruwe telegrammen kan uitlezen, kan je ook kijken wanneer de gasgegevens veranderen.
Ik begrijp je misschien niet helemaal. Maar bedoel je nu dat vooral het type slimme gasmeter bepaald wat de verdeling van de grafiek is (5 min. vs 1uur).

Ik heb nl. ook een Energy+ abo van HomeWizard dus daar ligt het niet aan.

All
Ik heb wel de indruk dat de totale hoeveelheid verbruikte gas correct wordt weergegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door K1LL3RB33 op 13-12-2023 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
K1LL3RB33 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:09:
[...]

Ik begrijp je misschien niet helemaal. Maar bedoel je nu dat vooral het type slimme gasmeter bepaald wat de verdeling van de grafiek is (5 min. vs 1uur).

Ik heb nl. ook een Energy+ abo van HomeWizard dus daar ligt het niet aan.

All
Ik heb wel de indruk dat de totale hoeveelheid verbruikte gas correct wordt weergegeven.
Ja precies. Hoe het werkt is dat de Gasmeter de stand doorgeeft aan de elektriciteitsmeter, en jij leest de elektriciteitsmeter uit. Sommige gasmeters doen dat maar 1 keer per uur.

Dat kan het probleem zijn, het staat waarschijnlijk in de handleiding hoe vaak het gebeurt.

Zo staat in de handleiding van mijn gasmeter:
De gasmeter houdt alleen de actuele stand
vast. Dit is ook wettelijk verplicht. Ieder uur
wordt deze stand draadloos doorgegeven aan
de elektriciteitsmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
VVVJeroen schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:07:
[...]

Ja precies. Hoe het werkt is dat de Gasmeter de stand doorgeeft aan de elektriciteitsmeter, en jij leest de elektriciteitsmeter uit. Sommige gasmeters doen dat maar 1 keer per uur.

Dat kan het probleem zijn, het staat waarschijnlijk in de handleiding hoe vaak het gebeurt.

Zo staat in de handleiding van mijn gasmeter:

[...]
Dat is helder maar ik begrijp dan nog steeds niet goed waarom HomeWizard dat laatste uur in die grafiek niet laat zien.
Pagina: 1