Die Homepods klinken voor zulke kleine speakers juist heel erg goed. Ik denk dat er maar weinig luidsprekerfabrikanten zijn die een dergelijke geluidskwaliteit kunnen halen. Die dingen kosten 100 euro per stuk. Voor 200 euro haal je nergens een fatsoenlijke set stereospeakers met versterker, dus ik begrijp je argument niet.
@
Fr33z Op iPhones en iPads heb je tegenwoodig de Files app, daarmee kun je gewoon in het bestandssysteem kijken. Je kunt externe harddisks of usb-sticks benaderen (mits je natuurlijk een converter of usb-c aansluiting op je iDevice hebt) en je kunt het gebruiken om files uit te wisselen tussen apps of files te kopieren naar een server.
Ik zelf heb dit wel een beetje met de MacBooks. Ik zou er graag een aanschaffen, maar ik word tegengehouden door de idiote prijs van uitbreiding van de opslag. Ik wil graag 4TB opslagruimte. Op een MacBook moet ik dan 900 euro extra neertellen, en dan moet ik ook nog een duur model uitkiezen waarop dat uberhaupt leverbaar is. Dan wordt zo'n laptop me echt veel te duur. Een Windows laptop kan ik gewoon zelf de gewenste SSD in schroeven. Apple maakt mooie producten, maar ze voeren de miniaturisatie een beetje te ver door. Ik zou liever een iets dikkere of zwaardere laptop hebben met de mogelijkheid om SSD en RAM te kunnen vervangen.
Op de laptop na heb ik bijna alle Apple producten: iPhone, iPad, AirPods, HomePod, Apple Watch. En die bevallen allemaal heel goed.
Nu ik erover nadenk: ik heb ook geen AppleTV. Ik vind het wel een fijn apparaat, maar het is me wat teveel dichtgetimmerd, waardoor ik bang ben dat ik op een dag mijn gedownloade films niet meer kan afspelen.
Ik heb verder ook geen abonnementen op Apple diensten, alleen voor iCloud+ betaal ik een euro per maand voor de extra opslagruimte. Dat is nog wel te overzien.