Welke Apple producten zou je niet(!) willen?

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-05 18:51
Ik ben vooral benieuwd naar mensen die wel Apple stuff hebben en geen Apple haters zijn of ongeintresseert zijn naar Apple in het algemeen.

Dus, als Apple product gebruiker, in welk(e) Apple product(en) ben je niet geintresseert of niet van plan te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:04

Yor

Yor1313#2571

Waarom wil je dit weten?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Pure nieuwsgierigheid. Er is meer op aarde dan Apple fanboys/girls en haters. Er zijn mensen die bepaalde producten super tof vinden en andere producten minder mee hebben.
Zelf ben ik een best wel een Apple persoon (ik schrijf dit op een MacBook), maar er zijn Apple producten die ik niet ga kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door PrimusIP op 08-12-2023 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Om een aftrap te doen, ik heb niks met de Homepods. Ik vind dat je op z'n minst stereo moet hebben en dan vind ik ze echt te duur voor de kwaliteit doe ze geven. best jammer, want de integratie met Apple spulletjes is prettig.

Een ander product is de aipod max. Ik heb een koptelefoon die zelfs goedkoper is dan mijn aipods. De kwaliteit is goed, maar je merkt wel het verschil op gebied van airplay: meer gedoe. Maar die max is me echt te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-05 22:41
Idem HomePods. Geen surround of atmos mogelijkheden. Trage/slechte ai assistent en mindere kwaliteit dan recievers en speakers.

Ook een MacBook Pro zie ik persoonlijk weinig nut voor. Heb nu een model uit 2019, werkt uitstekend, maar meeste programmeerapps zijn cloudbased, dus de pro specs zijn onnodig. Ik doe het volgend model wel met een air.

Daarentegen vind ik een iPad Pro wel interessant ten opzichte van een Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:47
ipad: ja want erg handig
iphone: absoluut niet want kan er niet aan wennen dat alles zo dichtgetimmerd is. ik.wil.losse bestanden kunnen opslaan en bekijken, syncthing gebruiken etc. dat gaat dus niet. Ook t gebrek aan een back-button vind ik vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
Die Homepods klinken voor zulke kleine speakers juist heel erg goed. Ik denk dat er maar weinig luidsprekerfabrikanten zijn die een dergelijke geluidskwaliteit kunnen halen. Die dingen kosten 100 euro per stuk. Voor 200 euro haal je nergens een fatsoenlijke set stereospeakers met versterker, dus ik begrijp je argument niet.

@Fr33z Op iPhones en iPads heb je tegenwoodig de Files app, daarmee kun je gewoon in het bestandssysteem kijken. Je kunt externe harddisks of usb-sticks benaderen (mits je natuurlijk een converter of usb-c aansluiting op je iDevice hebt) en je kunt het gebruiken om files uit te wisselen tussen apps of files te kopieren naar een server.

Ik zelf heb dit wel een beetje met de MacBooks. Ik zou er graag een aanschaffen, maar ik word tegengehouden door de idiote prijs van uitbreiding van de opslag. Ik wil graag 4TB opslagruimte. Op een MacBook moet ik dan 900 euro extra neertellen, en dan moet ik ook nog een duur model uitkiezen waarop dat uberhaupt leverbaar is. Dan wordt zo'n laptop me echt veel te duur. Een Windows laptop kan ik gewoon zelf de gewenste SSD in schroeven. Apple maakt mooie producten, maar ze voeren de miniaturisatie een beetje te ver door. Ik zou liever een iets dikkere of zwaardere laptop hebben met de mogelijkheid om SSD en RAM te kunnen vervangen.

Op de laptop na heb ik bijna alle Apple producten: iPhone, iPad, AirPods, HomePod, Apple Watch. En die bevallen allemaal heel goed.

Nu ik erover nadenk: ik heb ook geen AppleTV. Ik vind het wel een fijn apparaat, maar het is me wat teveel dichtgetimmerd, waardoor ik bang ben dat ik op een dag mijn gedownloade films niet meer kan afspelen.

Ik heb verder ook geen abonnementen op Apple diensten, alleen voor iCloud+ betaal ik een euro per maand voor de extra opslagruimte. Dat is nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:24
Ik heb een beetje haatliefde met McBooks.

In 2020 de toen nieuwe Air besteld omdat ik het gewoon een prachtig device vind. Maar op dat soort devices voor werk (Office), hobby (muziekproductie) etc ben ik gewoon een echte Windows-man. Parralels erop gezet voor Windows11 maar ook dat blijft behelpen. Een beetje surfen op de bank? Gaat beter met een iPad. Erbij houden dan voor de zakenreizen om in hotels mijn series en films te kunnen kijken? Die download ik vooraf om niet afhankelijk te zijn van brakke wifi's en dan is de opslagcapaciteit weer reteduur bij Apple en werken met stickjes voelt dan weer cheap zo'n uitstekend ding. Na een maand of wat de Air verkocht aan Rebuy en alsnog een knappe Windows-laptop gekocht.

Maar nu er weer nieuwe Air's zijn... ik vind het weer "gewoon een mooi device" en de portomonai brandt om er voor de kerst nog eentje te bestellen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 08-12-2023 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik zou geen apple watch willen, te veel focus op voor mij niet nodige “smart” koppeling met telefoon en te weinig focus oo voor mij juist meer relevante outdoor- en sportfunctionaliteiten.

Nu ik er over nadenk: ik ben superblij met macbook en iphone maar om te voorkomen dat ik mijzelf verder vastzet in het apple ecosysteem hoef verder eigenlijk niets van apple. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Valorian schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:30:
Ik zou geen apple watch willen, te veel focus op voor mij niet nodige “smart” koppeling met telefoon en te weinig focus oo voor mij juist meer relevante outdoor- en sportfunctionaliteiten.
Met stockinstallatie van WatchOS: absoluut. Maar de app Work Outdoors is echt fantastisch en neemt voor mij 95% van de irritaties weg.

Wat ik echt niet wil: die waardeloze muis van ze :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:14
Dennisdn schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 05:41:
Ik heb een beetje haatliefde met McBooks.

In 2020 de toen nieuwe Air besteld omdat ik het gewoon een prachtig device vind. Maar op dat soort devices voor werk (Office), hobby (muziekproductie) etc ben ik gewoon een echte Windows-man. Parralels erop gezet voor Windows11 maar ook dat blijft behelpen. Een beetje surfen op de bank? Gaat beter met een iPad. Erbij houden dan voor de zakenreizen om in hotels mijn series en films te kunnen kijken? Die download ik vooraf om niet afhankelijk te zijn van brakke wifi's en dan is de opslagcapaciteit weer reteduur bij Apple en werken met stickjes voelt dan weer cheap zo'n uitstekend ding. Na een maand of wat de Air verkocht aan Rebuy en alsnog een knappe Windows-laptop gekocht.

Maar nu er weer nieuwe Air's zijn... ik vind het weer "gewoon een mooi device" en de portomonai brandt om er voor de kerst nog eentje te bestellen :(
Hier kan ik mij wel in vinden, voor werk heb ik het liefst een windows machine. (ook omdat wij Citrix gebruiken en dat vind ik gewoon fijner met windows) maar ik vind het ook gewoon een mooi device, daarom heb ik nu maar een goede windows laptop en een basemodel macbook, kan ik met beide aan de slag. want als ik de macbook weg doe, gaat het toch weer kriebelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56

Knetterhard

Dedicated

Ik ben zelf webdeveloper en liep nogal tegen een aantal problemen aan met de nieuwe chips (arm); de laatste tijd gelukkig niet meer vanwege OrbStack, die actief gebruik maakt van Rosetta om de x86 dingen op te pakken.

Ik heb zelf ook een iPad en iPhone. Ook erg blij mee.

De miskopen die ik heb gehad van Apple zijn de AirPods, die passen gewoon niet en heb vaak last van ruis. De timecapsulse ook ooit aangeschaft, maar die lijkt ook overleden te zijn. Ik kon in ieder geval geen backups meer terug zetten. Allicht worden ze ook niet meer verkocht.

En die Smarthome rommel zou ik zelf ook nooit aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00
sOid schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:35:
[...]

Met stockinstallatie van WatchOS: absoluut. Maar de app Work Outdoors is echt fantastisch en neemt voor mij 95% van de irritaties weg.

Ah, goed om te weten, heb er al jaren niet meer serieus naar gekeken. De laatste keer dat ik van horloge wisselde ( nu garmin high end) kon je met de toenmalige applewatch zelfs geen fysieke knop gebruiken voor het aftikken van intervallen of door de weergaven bladeren. Focus op vrijwel alleen te gebruiken met touch-functie was funest voor wie ook in regen en kou wil sportrn, en/of met handschoenen horloge wil bedienen. Maar dat zal inmiddels ook wel opgelost zijn (touch + fysieke knoppen?). Mijn volgende horloge wordt denk ik komende zomer, wie weet werp ik dan nog eens een blik op de apple.

PS: qua muis: zo erg als de +- 20 jaar oude ronde muis van apple zal het gelukkig nooit meer worden (wie die nog heeff meegemaakt krijgt spontaan pist traumatische rsi nu)

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 08-12-2023 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sOid schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:35:
Apple heeft nog nooit een fatsoenlijke muis gemaakt. Iedere versie heeft z'n eigen nukken, dat dan weer wel.

Ik zou in geen geval AirPods willen. Die dingen zijn ver over hun prijs. voor wat ze doen en wat ze kunnen. Bovendien schijnen ze nogal snel weg te raken, als ik mijn studenten mag geloven. Daarbij vind ik die in-ear dingetjes gewoon niet zo lekker zitten. Doe mij maar een over head koptelefoon.

Ow, en een iPhone 15. Die wil kan ik ook niet aanschaffen. (Ik vind €1000 voor een telefoon veel te veel geld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit soort opsomtopics zijn niet echt zinvol, zeker omdat er geen discussiewaarde is. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.